راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نسخه جدید زیبال همراه با تغییر لوگو / اپلیکیشن زیبال به‌زودی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد

پرداخت در محل اولین محصول ارائه شده توسط زیبال است که با اتصال دستگاه‌های کارت‌خوان به وب‌سایت یا اپلیکیشن کاربران باعث یکپارچگی در پرداخت‌ها و کاهش فرایندهای مالی و حسابداری می‌شود. در سال ۹۷ تیم زیبال زنجیره محصولات خود را با ارائه درگاه پرداخت اینترنتی کامل‌تر کرد و با گذراندن تست‌های فنی شاپرک در سال ۹۸ پرداخت یار رسمی بانک مرکزی شد.

به گفته مهدی فاطمیان، مدیرعامل شرکت راهکار نوین زیبال، زیبال تاکنون بیشتر از 10 میلیون تراکنش روی محصولات ارائه شده را پردازش کرده و گردش مالی بیشتر از 10 هزار میلیارد ریال داشته است.

در اواسط مرداد ۱۳۹۹ زیبال از نسخه جدید خود با ظاهری متفاوت و به همراه قابلیت‌های جدید رونمایی کرد. هدف از انجام این ریبرندینگ ارائه زنجیره‌ای یکپارچه از محصولات و خدمات پرداختی به صورت کاملاً بهینه و هدفمند و آماده‌سازی زیرساخت‌ها برای ارائه سایر ابزارهای پرداختی موردنیاز کسب‌وکارها است.

مهم‌ترین تغییرات نسخه جدید

زیبال همواره در تلاش است تا با ارائه سرویس‌ها و محصولات پرداختی جامع مورد نیاز کسب‌وکارها، پاسخگوی تمامی چالش‌های پرداختی آنها باشد و ابزار پرداختی کاملی را در اختیار کسب‌وکارها قرار دهد. در همین راستا در نسخه جدید زیبال علاوه بر تغییر عناصر ظاهری و هویت بصری برند، زنجیره سرویس‌های پرداختی ارائه شده نیز تکمیل شده‌ است.


تغییر لوگو و هویت بصری


در لوگو قبلی زیبال با توجه به ارائه محصول پرداخت‌درمحل از نماد دست و کارت بانکی استفاده شده بود، با تکمیل زنجیره محصولات و سرویس‌های پرداختی و ارائه محصولات متنوع، برای طراحی لوگوتایپ و نماد گرافیکی جدید برند از نماد کارت بانکی استفاده شد که به طور کلی نشانگر عملیات پرداخت است. در کنار تغییر لوگوی برند، شعار برند نیز کوتاه‌تر شده و از «همواره در دسترس شماییم» به «همیشه در دسترس» تغییر کرده ‌است.

علاوه بر تغییر لوگو و شعار برند، هویت بصری برند نیز کاملاً بهبود یافته و طراحی سایت کاملاً سه‌بعدی، با استفاده از تکنولوژی و فناوری‌های به‌روز و مطابق با ترندهای روز دنیا انجام شده است.


پنل کاربری و داشبورد


در راستای بهبود تجربه کاربری و کارآمدی حداکثری سیستم و ارتقای زیرساخت‌ها، تیم زیبال با توجه به بازخوردهای کاربران، اقدام به بازطراحی و افزایش امکانات پنل کاربری کرده است؛ تا پذیرندگان بتوانند بسیاری از فرایندهای مورد نیاز خود مانند تغییر طرف پرداخت‌کننده کارمزد، وضعیت تسهیم و تسویه‌ها، پیگیری تراکنش‌ها و… را بدون نیاز به کمک پشتیبانی به راحتی انجام دهند.


استرداد وجه


یکی از مشکلات فروشگاه‌های اینترنتی و بسیاری از کسب‌وکارها، تغییر در سفارشات و یا لغو سفارش‌ها توسط مشتریان و زمان‌بر بودن عملیات بازگشت وجه به مشتریان است، در همین راستا زیبال سرویس استرداد وجه (بازگشت وجه) را به زنجیره سرویس‌های خود اضافه کرده‌است تا صاحبان کسب‌وکار بتوانند فقط با استفاده از وب‌سرویس (API) های این شرکت سرویس استرداد وجه را بر روی سیستم شرکت خود پیاده‌سازی کنند و عملیات بازگشت وجه به‌راحتی و بدون هیچ‌گونه مشکلی انجام دهند.

نکته قابل توجه در سرویس استرداد وجه زیبال امکان بازگشت وجه با حداقل اطلاعات موجود است. کسب‌وکارها می‌توانند فقط با استفاده از شماره کارت یا شماره شبا و یا فقط با استفاده از شناسه پرداخت عملیات بازگشت وجه را انجام دهند. 


مسیردهی هوشمند (سوییچینگ)


یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین دغدغه کسب‌وکارها در استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی امنیت درگاه پرداخت و عدم قطعی درگاه است؛ در همین راستا سرویس مسیردهی هوشمند با بررسی وضعیت پایداری درگاه‌های مختلف در هر لحظه مشتریان کسب‌وکارها را به بهترین و مطمئن‌ترین درگاه در آن لحظه متصل می‌کند و سبب افزایش نرخ تراکنش‌های موفق کسب‌وکارها می‌شود.


نظارت (مانیتورینگ)


پایداری سیستم و همیشه در دسترس بودن یکی از مهم‌ترین نکات در انتخاب ابزار پرداختی و افزایش اعتماد کسب‌وکارها است. تیم زیبال در راستای افزایش شفافیت سیستم و اعتماد کاربران وضعیت لحظه‌ای هریک از سرویس‌های خود را بررسی کرده و آمار لحظه‌ای پایداری سرویس‌ها را دراختیار کاربران قرار می‌دهد.

علاوه بر بررسی لحظه‌ای سرویس‌های داخلی، کاربران می‌توانند آمار لحظه‌ای هر یک از شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پرداخت (PSP)، پایداری درگاه و میانگین زمان پاسخگویی در ریکوئست پرداخت و وریفای را مشاهده کنند. به این ترتیب صاحبان کسب‌وکار می‌توانند از تمامی سرویس‌ها و محصولات کاملاً شفاف و بدون هیج دغدغه و نگرانی استفاده کنند.


پنل پرداخت‌یاری


با توجه به الزامات و چارچوب‌های بانک مرکزی مبنی بر ارائه سرویس‌های پرداخت، زیبال با توسعه سرویس‌های پرداخت‌یاری و همچنین انتقال سرویس‌های قبلی به مدل پرداخت‌یاری، نوع جدیدی از ارائه خدمات را در قالب پرداخت‌یاری به کاربران عرضه می‌کند تا کاربران بهترین تجربه دریافت خدمات در چارچوب الزامات بانک مرکزی را تجربه کنند.


مرکز آموزش


تیم زیبال برای ارائه جزئیات محصولات، روش ثبت‌نام و آموزش استفاده از محصولات و سرویس‌ها «مرکز آموزش» زیبال را راه اندازی کرده‌است؛ مرکز آموزش زیبال به کاربران کمک می‌کند تا در صورت نیاز بتوانند توضیحات تکمیلی و جزییات ریز محصول را مشاهده و پاسخ سوال‌های احتمالی را نیز به صورت طبقه‌بندی‌شده و منسجم دریافت کنند.


اپلیکیشن (به زودی)


این مجموعه در راستای دسترسی راحت کاربران به پنل کاربری و استفاده از محصولات و سرویس‌های پرداختی اقدام به توسعه و پیاده‌سازی اپلیکیشن کرده‌ تا پذیرندگان به‌راحتی در هر مکان و در هر زمانی به همراه پرداخت کسب‌وکار خود دسترسی داشته باشند. این اپلیکیشن در مرحله تست است و به زودی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.