راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

چاپ دوم کتاب فین‌تک برای کسب‌وکارهای کوچک با حمایت دیجی‌پی منتشر شد

چاپ دوم ترجمه کتاب «Fintech, Small Business & the American Dream» نوشته کارن‌جی‌میلز از انتشارات اشپرینگر با عنوان «فین‌تک برای کسب‌و‌کارهای کوچک» منتشر شد. این کتاب را قاسم سرافرازی و فاطمه ندیمی ترجمه کرده‌اند و انتشارات راه پرداخت با حمایت شرکت «دیجی‌پی» آن را به چاپ رسانده است.  

کتاب فین‌تک برای کسب‌و‌کار کوچک که در سال 2019 منتشر شده در فروشگاه آمازون امتیاز بالای 4.7 را از خوانندگان دریافت کرده است. کارن ‌جی‌میلز نویسنده کتاب و استاد دانشکده کسب‌و‌کار هاروارد، چالش‌‌های کسب‌و‌کارهای کوچک برای تامین مالی را بررسی کرده و این مساله را به خوبی توضیح داده که چطور نوآوری‌های حوزه فین‌تک تحولی در این عرصه به وجود آورده‌اند.

این کتاب از سه بخش تشکیل شده است. بخش اول به این موضوع می‌پردازد که کسب‌وکارهای کوچک برای اقتصاد مهم هستند و دسترسی به سرمایه برای این کسب‌وکارها اهمیت فراوانی دارد، اما بانک‌ها که وام‌دهندگان سنتی برای این کسب‌وکارها بودند با فشارهای دوره‌ای و ساختاری عدیده‌ای مواجه هستند. در نتیجه یک شکاف دسترسی به اعتبار؛ به‌ویژه برای کوچک‌ترین کسب‌وکارهایی که به‌دنبال خردترین وام‌ها هستند، به وجود آمده است.

بخش دوم ظهور نوآوری‌های فین‌تک و حضور بازیگران جدید و قدیمی را توضیح می‌دهد که در تلاش‌اند این شکاف را پر کنند. اگرچه چرخه نوآوری فین‌تک فراز و نشیب زیادی را تجربه می‌کند، اما پتانسیلی حقیقتا دگرگون‌کننده برای کسب‌وکارهای کوچک و وام‌دهندگان دارد.

بخش سوم کتاب به وضعیت فعلی قانون‌گذاری و همچنین اصولی که به‌کارگیری آنها می‌تواند آینده بهتری را در این حوزه رقم بزند، اشاره دارد. کتاب فین‌تک برای کسب‌و‌کارهای کوچک با نگاهی به حوزه لندتک و پیش‌بینی آینده این حوزه به پایان می‌رسد.

کتاب فین‌تک برای کسب‌وکارهای کوچک 12 فصل دارد و در 240 صفحه با قیمت 49500 تومان عرضه می‌شود. علاقه مندان می توانند این کتاب را از فروشگاه راه پرداخت خریداری کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.