راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نیسلون ریپورت در گزارش جدیدش شرکت‌های ایرانی را به‌عنوان برترین پذیرندگان خاورمیانه و آفریقا معرفی کرد

جدیدترین شماره نشریه نیلسون ریپورت (ژوئن 2020) منتشر شد که در این گزارش علاوه بر معرفی پذیرندگان برتر خاورمیانه و آفریقا، نگاهی به تراکنش‌های انجام‌شده روی شبکه کارتی سراسر دنیا، حجم خریدهای انجام‌شده و غیره نیز شده است.

نیسلون ریپورت در گزارش جدید خودش، برترین پذیرندگان منطقه خاورمیانه و آفریقا را شرکت‌های ایرانی معرفی می‌کند که به ترتیب عبارت‌اند از به‌پرداخت ملت، پرداخت الکترونیک سامان، تجارت الکترونیک پارسیان، آسان پرداخت پرشین، کارت اعتباری ایران کیش، پرداخت الکترونیک سداد و پرداخت الکترونیک پاسارگاد.

براساس گزارش نیلسون ریپورت این هفت شرکت در سال 2019 توانستند 22/51 میلیارد پرداخت کارتی به ارزش 599/64 میلیارد دلار را پردازش کنند. باتوجه به آمار و ارقام ارائه‌شده می‌توان گفت که تراکنش‌های انجام‌شده در سال 2019، رشد 24/1 درصدی داشته است.

بزرگترین پذیرندگان خاورمیانه و آفریقا

آمارها نشان می‌دهد که هرکدام از 6 شرکت پذیرنده برتر ایرانی توانستند پرداخت‌های کارتی بیشتری نسبت به پذیرندگان برتر ویزا و مسترکارت در خاورمیانه و آفریقا انجام دهند. به عبارتی بیشترین میزان تراکنش‌های انجام‌شده در خاورمیانه و آفریقا توسط شرکت‌های پذیرنده ایرانی انجام شده است اما باتوجه به اینکه کارت‌های ویزا و مسترکارت در کشور ما پذیرش نمی‌شود به همین دلیل در جدول زیر رتبه شرکت‌های ایرانی نسبت به دیگر شرکت‌هایی که ویزا و مسترکارت پذیرش می‌کنند، پایین‌تر قرار گرفته است. در ادامه می‌توانید پذیرندگان برتر خاورمیانه و آفریقا را براساس میزان تراکنش‌های ویزا و مسترکارتشان مشاهده کنید.

برای مشاهده با کیفیت بالاتر می‌توانید روی عکس زیر کلیک کنید.

معرفی برترین پذیرندگان در خاورمیانه و آفریقا براساس میزان تراکنش‌های ویزا و مسترکارت

همچنین در این گزارش آورده شده که برندهای آمریکن اکسپرس، داینرز کلاب/دیسکاور، جی‌سی‌بی، مسترکارت، یونیون‌پی و ویزا روی هم رفته 440/99 میلیارد تراکنش خرید در سال 2019 داشتند که نسبت به سال قبلش 19/4 درصد رشد داشته است.

سهم کارت‌های ویزا از این بازار 42/06 درصد بوده است که در مقایسه با سال 2018 افت داشته است. کارت‌های یونیون‌پی سهم 29/75 درصدی از تراکنش‌های انجام‌شده را داشتند که نشان می‌دهد نسبت به سال قبل در بازار رشد کرده‌اند. سهم 24/57 درصدی کارت‌های مسترکارت از تراکنش‌های خرید سال 2019، رشد این شرکت نسبت به سال قبل را نشان می‌دهد و همچنین آمریکن اکسپرس، جی‌سی‌بی، داینرز کلاب/دیسکاور هم به ترتیب با سهم‌های 1/99 درصدی، 0/94 درصدی و 0/68 درصدی نسبت به سال قبل سهم‌هایشان کاهش یافته است.

وقتی در این گزارش نگاهی به حجم خریدهای انجام‌شده با کارت اعتباری می‌اندازیم متوجه می‌شویم که برندهای یونیون‌پی با سهم 42/32 درصدی و مسترکارت با سهم 18/07 درصدی در این حوزه نسبت به سال قبل رشد داشتند و درمقابل برندهای ویزا با سهم بازار 29/31 درصدی، آمریکن اکسپرس با سهم 7/35 درصدی، جی‌سی‌‌بی با سهم 1/87 درصدی و داینرزکلاب با سهم 1/07 درصدی نسبت به سال، افت داشته‌اند.

از طرف دیگر حجم خریدهای انجام‌شده با کارت‌های نقدی چیز دیگری نشان می‌دهد.در این بازار، یونیون‌پی با سهم 55/67 درصدی نسبت به سال قبل افت کرده و درعوض مسترکارت و ویزا به ترتیب با سهم‌های 13/37 درصدی و 30/96 درصدی نسبت به سال 2018 رشد کرده‌اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.