راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

۵۷۵ میلیارد ریال تسهیلات به کسب‌وکارهای آسیب دیده از کرونا پرداخت شد

بر اساس آخرین گزارش‌ها درخصوص اعطای تسهیلات به صاحبان کسب‌وکار آسیب‌دیده از شیوع بیماری کرونا، تا ۲۲ تیرماه ۱۳۹۹ تعداد ۵ هزار و ۵۵۰ واحد کسب و کار، بالغ بر ۵۷۵ میلیارد ریال تسهیلات از شبکه بانکی دریافت کرده‌اند.

بر اساس آخرین گزارش اخذ شده در ارتباط با اعطای تسهیلات به صاحبان کسب‌وکار آسیب‌دیده از شیوع بیماری کرونا تا تاریخ ۲۲ تیرماه، تعداد ۱۶۷ هزار واحد کسب‌وکار مورد تأیید دستگاه اجرایی ذی‌ربط قرار گرفته و برای اخذ تسهیلات به بانک‌ها و موسسات اعتباری عامل معرفی شده‌اند که از این تعداد، ۱۳۴ هزار واحد انتخاب و به شعبه بانک یا موسسه عامل مربوطه معرفی شده‌اند.

همچنین، تا تاریخ اشاره شده تعداد ۱۱ هزار و ۱۰۰ واحد به شعب مربوطه مراجعه و در حال تکمیل مدارک و وثایق خود هستند که از این تعداد ۵ هزار و ۵۵۰ واحد کسب‌وکار، بالغ بر ۵۷۵ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده‌اند.

یادآور می‌شود حسب تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا مقرر شده است بانک مرکزی و شبکه بانکی کشور نسبت به تأمین منابع مالی مورد نیاز به منظور اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه یک میلیون تومانی به خانوارهای یارانه بگیر و اعطای تسهیلات به کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از شیوع ویروس کرونا به مبلغ ۷۵۰ هزار میلیارد ریال اقدام کند که از این مبلغ، ۴۹۰ هزار میلیارد ریال صرف پرداخت تسهیلات به کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از شیوع ویروس کرونا خواهد شد.

منبع روابط عمومی بانک مرکزی
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.