راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سه شرکت از همراهی با شاپرک بازماندند، شرکت‌های بدون مجوز چه کنند؟

با اجرایی شدن شاپرک و انتقال سوئیچ به آن، بانک مرکزی نیز به تکاپو افتاد تا صلاحیت شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پرداخت را به صورت مکتوب تایید کند و به این ترتیب از میان 15 شرکت پرداخت کارتی فعال، مجوز 12 شرکت تایید شده است. البته از میان شرکت‌های فعال، حذف شرکت انیاک به دلیل درز اطلاعات سه میلیون کارت بانکی فعال از طریق سوئیچ‌های فعال این شرکت، قابل پیش‌بینی بود.

در سایت شاپرک اسامی نزدیک به 28 شرکت متقاضی دریافت مجوز به چشم می‌خورد که میانه راه قرار دارند و در این میان اسامی شرکت‌هایی وابسته به برخی از بانک‌های خصوصی کشور به چشم می‌خور؛ از ان جمله می‌توان از تجارت الکترونیک تات، تجارت الکترونیک دی، تجارت الکترونیک سرمایه، تجارت همراه سینا و … ام برد.

سامان قطبی، مدیر عامل شرکت شاپرک با اشاره به اینکه برخی از این شرکت‌ها می‌توانند به طور واسطه‌ای همچنان به ارائه خدمت بپردازند افزدود: “با این که مجوز 12 شرکت پرداخت کارتی تمدید شده است، اما دیگر شرکت‌هایی که در این حوزه فعالیت می‌کنند می‌توانند با همکاری یک شرکت پرداخت کارتی که مجوزش تمدید شده به ادامه فعالیت‌هایشان بپردازند. اما تمام مسئولیت‌ها با آن شرکت پرداخت کارتی مجوز دارد است؛ در واقع به این شرکت‌های فعال برای شرکت ارائه دهنده خدمات پرداخت کارتی سرویس دهی کنند و از منابعی که در اختیار دارند بهره برداری کنند اما این مساله مشروط به رعایت مقررات تعیین شده است.”

منبع: عصر ارتباط

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.