راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

خبر فوری؛ کارتخوان‌ها قطع، خودپردازها شلوغ، افت سرعت اینترنت، یارانه‌ها در راه

دستگاه‌های کارتخوان کشور از سرویس دهی خارج شده‌اند. طبق گزارش‌های مردمی به راه پرداخت از شنبه بعد از ظهر 7 بهمن تا پایان یکشنه شب 8 بهمن، دستگاه‌های کارتخوان در بسیاری از نقاط کشور سرویس نمی‌دادند و این امر باعث نارضایتی بسیاری از مردم و فروشندگان شده است. این نابسامانی و قطعی شبکه دستگاه‌های کارتخوان که احتمالا به دلیل اشکال در شبکه شاپرک رخ داده است نه تنها فروشندگان بلکه مردمی که به فروشگاه‌ها برای خرید مراجعه می‌کنند را دچار مشکل کرده است. در بسیاری موارد افراد یا بدون انجام خرید خود فروشگاه‌ها را ترک می‌کنند یا برای دریافت پول نقد از دستگاه خودپرداز از فروشگاه خارج می‌شوند. این امر باعث شده است تا در این روزها شاهد صف‌های طولانی در جلوی دستگاه‌های خودپرداز باشیم. هنوز اطلاع بیشتری از ادامه این قطعی در روز دوشنبه خبری در دست نداریم.

همچنین شرکت پرداخت الکترونیک سامان طی اعلامیه‌ای در این خصوص نوشته است: “با قدردانی از اعتماد تمامی مشتریانی که برای پرداخت اینترنتی، درگاه سامان را انتخاب نموده‌اند به اطلاع می رساند به علت اختلال شبکه الکترونیک پرداخت کارتی (شاپرک) بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، انجام تراکنش از این درگاه به طور موقت با مشکل مواجه است. ضمن عرض پوزش از صبر و همکاری شما مشتریان گرامی سپاسگزاریم.”

همچین اینترنت در سطح کشور با افت شدید سرعت مواجه شده است. به گزارش دنیای اقتصاد “کاربرانی که اینترنت خود را از شرکت مخابرات استان تهران می‌گیرند با قطعی مواجه شده‌اند که البته تاکنون شرکت مخابرات دلیلی درباره این اختلال ارائه نکرده و به نظر می‌رسد موضوع در دست بررسی قرار دارد. پور اكبری مدیر ارتباط با رسانه‌های شركت مخابرات استان تهران در گفت‌وگو با ایلنا ضمن تایید این مطلب اعلام كرد: این مشكل سراسری است ولی هنوز دلیل آن مشخص نشده است.”

علاوه بر این‌ها، امشب ساعت 12 یارانه‌های بهمن ماه به حساب سرپرست خانواده‌ها واریز خواهد شد. واریز یارانه‌ها باعث افزایش مراجعه به دستگاه‌های کارتخوان و خودپرداز خواهد شد. اگر این قطعی شبکه دستگاه‌های کارتخوان به زودی بر طرف نشود با واریز یارانه‌ها در روزهای آینده و حل نشدن افت سرعت اینترنت، روزهای پر دردسری را پیشرو خواهیم داشت.

سایت راه پرداخت در این خصوص با شرکت شاپرک نیز تماس گرفت ولی تاکنون جوابی در این خصوص دریافت نکرده است. بانک مرکزی نیز تاکنون اعلامیه‌ای در این خصوص در سایتش اعلام نکرده است.

(این خبر در 9 بهمن ماه انتشار یافته است.)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.