راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

امکان ثبت و پیگیری سیستمی درخواست‌ها در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت فراهم شد

امکان ثبت و پیگیری سیستمی درخواست‌ها در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) برای بخش خصوصی و دولتی فراهم شد.

به گزارش پیوست، فراهم شدن این امکان در سامانه تدارکات الکترونیکی منجر به حذف بیش از ۳۰۰ هزار مکاتبه، ۱۵۰ هزار تماس یا مراجعه حضوری و ۶۰۰ هزار برگ کاغذ در سال شده است. کاهش سلسله مراتب ارائه خدمات پشتیبانی، حذف مکاتبات اداری مربوط و پاسخگویی به موقع و امکان مشاهده گردش و آخرین وضعیت درخواست‌ها توسط کاربران از مزایای این امکان جدید به شمار می‌آید. 

سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) دستگاه‌های اجرایی را قادر می‌سازد تا کلیه مراحل معامله شامل ثبت درخواست تا تبادل وجه را به صورت غیر متمرکز و از طریق یک سیستم یکپارچه و استاندارد منطبق با کلیه قوانین و مصوبات انجام دهند.

در حال حاضر امکان ثبت و پیگیری ۵۷ نوع درخواست از جمله غیرفعال‌سازی یا تعریف مقام مسئول دستگاه اجرایی، اصلاح مشخصات هویتی کاربران بخش خصوصی، در خواست دسترسی به گزارشات مدیریتی و درخواست اعزام کارشناس جهت حضور در جلسه گشایش پاکت‌ها فراهم شده است.

با فراهم شدن امکان ثبت و پیگیری سیستم درخواست‌ها، کاربران این سامانه می‌توانند درخواست‌های خود را بدون مکاتبات اداری و براساس نقش و دسترسی خود درسامانه ثبت و پیگیری کنند.

طبق مصوبه هیات وزیران کلیه دستگاه‌های اجرایی موظفند با اعلام مدیریت سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) نسبت به ثبت‌نام در این سامانه اقدام و با استفاده از امضای الکترونیکی و با رعایت مقررات مربوط کلیه مراحل مناقصه و مزایده را از طریق ستاد انجام دهند.

منبع پیوست
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.