راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بیات: بستر بانکداری موبایلی کشور فراهم است

مدیرعامل مرکز فرهنگ‌سازی و آموزش بانکداری الکترونیک شبکه بانکی کشور (مرکز فابا) گفت: با توجه به ضریب نفوذ موبایل در ایران و دنیا، یکی از بسترهای مساعد برای تجارت‌های بانکی، پرداخت پول با موبایل (موبایل بانکینگ ) است.

محمد مراد بیات با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی در حوزه بانکداری الکترونیک، با توجه به رشد فناوری‌های تلفن همراه ، اظهار كرد: در راستای توسعه بانکداری الکترونیک بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و تمامی بانک‌های دولتی و خصوصی با مصوبه هیات وزیران شورایی به نام شورای راهبردی بانکداری الکترونیک ایجاد کردند.

وی افزود: اما از آنجا كه کارگروه فرهنگسازی و آموزش وظایف متفاوتی با دیگر کارگروه‌ها داشت وزارت اقتصاد تصمیم گرفت این کارگروه را به مرکز فابا تغییر دهد.

بیات گفت: ارائه مشاوره و برگزاری 15 دوره آموزشی تخصصی مهارتی مورد نیاز روز شبکه بانکی کشور از جمله فعالیت‌های مرکز فابا است و در این راستا این مرکز در قالب عضویت در کمیته علمی و شورای سیاست‌گذاری و اطلاع‌رسانی از مجموعه‌های علمی کشور حمایت می‌کند.

مدیرعامل مرکز فابا با بیان اینکه در بسیاری از موارد استفاده از تکنولوژی دچار آسیب شده‌ایم، تصریح کرد: از آنجا که خودمان به سمت تغییرات نرفتیم و به همین دلیل به ناچار فناوری‌ها ما را در چمبره خودشان نگه داشته‌اند هزینه‌های گزافی بر ما تحمیل شده است.

بیات ادامه داد: اما این بار می‌توانیم در حوزه بانکداری همراه، خود به سراغ تغییر برویم تا از مزایای این فناوری بهتر استفاده کنیم؛ ضمن اینکه به دلیل ضریب نفوذ اجتماعی موبایل بسیاری از اقدامات دریافت و پرداخت بانکی ما در آینده می‌تواند روی بستر موبایل محقق شود.

دکتر بیات با تاکید براینکه در زمینه بانکداری موبایل در آستانه راه هستیم و از بالغ بر 4 نوع خدمات همراه که در موبایل بانکینگ مرسوم است از ساده‌ترین شان استفاده می‌کنیم، افزود: کنگره موبایل ایران می‌تواند انواع خدمات به روز و مقرون به صرفه و فناورانه بانکداری همراه را به مدیران و متخصصان شبکه بانکی معرفی کند.

منبع: ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.