پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
معاون سازمان امور مالیاتی کشور: امکان ثبت شکایت مؤدیان به شورای عالی مالیاتی بهصورت الکترونیکی فراهم شده است
معاون سازمان امور مالیاتی کشور از راهاندازی سامانه ثبت الکترونیکی شکایت مؤدیان به شورای عالی مالیاتی خبر داد.
به گزارش ایسنا، هادی خانی با بیان اینکه چشمانداز مالیات الکترونیکی افزایش رضایتمندی مردم و کاهش مراجعات حضوری از طریق انجام کلیه عملیات بدون مراجعه به واحدهای مالیاتی است، گفت: «سازمان امور مالیاتی کشور در جدیدترین اقدام، امکان ثبت شکایت مؤدیان به شورای عالی مالیاتی را به صورت الکترونیکی فراهم کرده است.»
او درخصوص سامانه ثبت الکترونیکی اعتراضات و شکایات مالیاتی، افزود: «از طریق این سامانه کلیه مؤدیان حقیقی و حقوقی که اطلاعات پرونده آنها در سامانههای عملیاتی سازمان موجود باشد و نسبت به یکی از اوراق مالیاتی صادره اعتراض داشته باشند، میتوانند با توجه به قوانین و مقررات مربوطه، اقدام به ثبت اعتراض خود کنند.»
معاون فناوریهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور اظهار کرد: «مؤدیان مذکور با مراجعه به سامانه خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی کشور به آدرس www.Tax.gov.ir و با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور دریافتی از خدمات الکترونیک (که پس از اتمام فرآیند پیش ثبتنام الکترونیکی دریافت کردهاند)، میتوانند از امکانات این بخش استفاده کنند.»
او درخصوص انواع برگههایی که امکان اعتراض به آن از طریق این سامانه وجود دارد، گفت: «پیش از این نیز امکان اعتراض به انواع برگ ارزیابی و اعتراض به ابلاغیه رأی هیات حل اختلاف مالیاتی از طریق سامانه خدمات الکترونیک مالیاتی فراهم شده بود اما در تغییرات جدید مسیر بلوغ تدریجی ارائه خدمات الکترونیکی با رویکرد مدیریت زمان و هزینه برای مودیان تعریف و در دستور کار قرار گرفت.»
خانی تصریح کرد: «مؤدیان مالیاتی میتوانند با اعلام شماره نامه برگهای که به آن معترض هستند، مشخصات تراکنشهای مالی مرتبط را مشاهده و مراتب اعتراض خود را با جزئیات اعلام کنند. همچنین میتوانند نماینده یا وکیل خود را مشخص و به سازمان امورمالیاتی کشور معرفی کنند.»
معاون سازمان امور مالیاتی کشور خاطرنشان کرد: «پس از تکمیل اطلاعات فرم اعتراض در سامانه مذکور، درخواست مؤدی از طریق پرتال به سامانههای عملیاتی ارسال میگردد و کد رهگیری جهت پیگیریهای آتی نمایش داده خواهد شد.»