راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بهبود خدمات مرکز تماس چگونه صورت می‌گیرد؟

مراکز تماس، بستر مشترک مشتریان و کارشناسان برای ایجاد تعامل می‌باشند که منجر به ارائه راه‌حل مناسب در راستای برطرف‌کردن نیازهای مشتری می‌شود. برای اینکه این ایده به شیوه‌ای مطلوب‌تر انجام شود، می‌بایست درک کاملی از روحیه مشتری وجود داشته باشد. با این حال، تعامل مشتری و کارشناسان کاملاً به این امر که چگونه کارشناسان به مشتریان بدون هیچ‌گونه شکاف ارتباطی و با درک مطلق پاسخ می‌دهند، بستگی دارد.

خدمات مرکز تماس شما قلب کسب‌و‌کار شماست و تأثیر مستقیم بر رضایت مشتری دارد. اگر مشتریان مدت‌زمان انتظار طولانی یا تعامل با کارشناس ناکارآمد را تجربه کنند، از شرکت شما ناراضی خواهند بود و ممکن است شروع به یافتن راه‌حل‌های دیگر کنند. گزارش‌ها نشان می‌دهند که بعید به نظر می‌رسد ۹۱.۵ درصد از مشتریان شرکت شما پس از یک تجربه بد از خدمات مرکز تماس، شما را به دیگران توصیه کنند. همچنین مطالعات نشان می‌دهد که ایجاد تجربه‌های مثبت برای مشتری، مشتریان وفادارتری ایجاد می‌کند.

بهبود خدمات مرکز تماس و افزایش تجربه لذت‌بخش برای مشتری امری است که هر شرکتی خواهان انجام آن است، اما بسیاری نمی‌دانند که از کجا شروع کنند.

  • فوری و مناسب

هر مشتری به دنبال راه‌حلی است که مناسب و سریع باشد. کارشناس می‌بایست کاملاً از مشکلات مشتری آگاه باشد تا مکالمه دوستانه‌تری داشته باشد. با تمرکز کامل بر نیازهای مشتری، می‌توان به خوبی کارشناس را به‌منظور ایجاد یک ارتباط نتیجه‌گرا که منجر به رضایت مشتری می‌شود، آموزش داد.

  • فناوری پیشرفته

فناوری همواره در تولید بهترین نتایج نقش اساسی ایفا می‌کند و انتخاب فناوری‌ای که کمک بزرگی در تولید نتایج باشد، ضروری است. به این ترتیب، لازم است فناوری‌های جدید را کشف کرده و موردی را که برای خدمات مرکز تماس شما مناسب‌ترین گزینه باشد، انتخاب کنید. فضای ابری یکی از این فناوری‌ها است که در حال حاضر به عنوان مناسب‌ترین ابزار در محیط خدمات مرکز تماس ظاهر شده، نتایج به‌دست آمده از آن به‌تازگی بی‌سابقه بوده است.

  • آموزش

آموزش کارشناسان عامل دیگری است که به بهبود خدمات مرکز تماس کمک می‌کند. هیچ راهی برای افزایش تجربه مشتری بهتر از این نیست که قدم اول را درست بردارید. جلسات آموزشی مناسب و مداوم برای تیم خدمات مرکز تماس خود ایجاد کنید. دیگر نیازی به آموزش در فرم استاندارد کلاس درس نیست. آموزش آنلاین با ابزار چند رسانه‌ای می‌تواند یک رویکرد چند بعدی برای آموزش شما فراهم کرده و به کارشناس جهت جذب اطلاعات بیش‌تر، کمک کند.

  • بازخورد مشتری

مشتریان را بخشی از روند پیشرفت خود سازید. راه گفت‌وگو بین کسب‌وکار و مشتریان خود را باز کنید. مشتریان وفادار از زمانی که شما برای شنیدن نظرات و بازخورد آن‌ها صرف می‌کنید، قدردانی می‌کنند. ضبط و تجزیه و تحلیل مکالمه کارشناسان کمک می‌کند تا آن‌ها مکالمه را دقیق‌تر انجام دهند. با تجزیه و تحلیل مکالمات ضبط شده، کارشناسان می‌توانند به بینش بیش‌تری در مورد نحوه دریافت نتایج بهتر از ارتباط با مشتری دست پیدا کنند.

کارشناسان خدمات مرکز تماس همچنین می‌توانند با ارسال نظرسنجی‌های کوتاه‌مدت از تعامل با مشتری تجربه مشتری را بهبود بخشند.

منبع روابط عمومی سفیر آبی آرام
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.