راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

دریافت کد بورسی غیرحضوری با ویدیوی سلفی در آپ / راهکار احراز هویت دیجیتال یوآیدی در سجام راه‌اندازی شد

دریافت کد بورسی غیرحضوری از طریق گوشی هوشمند فراهم شد. با راهکار یوآیدی مراجعه حضوری حذف و دریافت کد بورسی با ویدیوی سلفی امکان پذیر شد. از این پس می‌توان صرفاً با یک ویدیوی سلفی کد بورسی را دریافت کرد.


راهکار احراز هویت دیجیتال با ویدیوی سلفی یوآیدی


شرکت دانش بنیان یوآیدی، از دو سال پیش، همگام با روندهای جهانی، حذف مراجعه حضوری در احراز هویت را به عنوان نیاز اساسی جامعه امروزی درک کرده و با بهره‌گیری از دانش روز دنیا و اتکا به توانمندی‌های داخلی و کارشناسان متخصص خود، راهکار احراز هویت دیجیتال غیرحضوری را توسعه داده‌ تا امنیت و هویت افراد را در فضای مجازی محفوظ نگه دارد. سرویس یوآیدی اولین راهکار استفاده از ویدیوی سلفی برای احراز هویت غیرحضوری است ولی در حال حاضر مشابه‌های خارجی این راهکار در دنیا هر روزه در طیف وسیعی از ارائه خدمات به ویژه خدمات مالی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در شرایط ویژه کنونی، این راهکار، با استقبال سازمان بورس و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، برای دریافت کد بورسی غیرحضوری پیاده‌سازی شد.


نحوه دریافت کد بورسی غیرحضوری با ویدیوی سلفی


فرآیند احراز هویت غیرحضوری و دریافت کد بورسی با ویدیوی سلفی به این صورت است:

  • اگر قبلاً شما در سامانه سجام ثبت‌نام کرده ولی احراز هویت نشده‌اید کافی است وارد بخش استعلام سجام در اپلیکیشن آپ شوید و با وارد کردن کد پیگیری سجام، وارد فرآیند احراز هویت غیرحضوری شده و با ضبط ویدیوی سلفی، احراز هویت خود را تکمیل کنید.
  • ولی اگر قبلاً در سامانه سجام ثبت نام نکرده باشید در این صورت وارد بخش ثبت نام سجام اپلیکیشن آپ شده، مشخصات مورد نیاز را در فرم‌های مربوطه وارد کنید و بعد از تکمیل فرآیند ثبت نام سجام، با انتخاب گزینه احراز هویت الکترونیک، وارد فرآیند احراز هویت شده و با ضبط ویدیوی سلفی احراز هویت شوید.
دریافت کد بورسی غیرحضوری

چرا ویدیوی سلفی برای احراز هویت غیر حضوری ضروری است؟


با حذف مراجعه حضوری شما در دریافت کد بورسی، باید اطمینان حاصل شود که شخصی که از اطلاعات هویتی شما برای دریافت کد بورسی استفاده می‌کند خود شما هستید و کس دیگری از آن‌ها سو‌استفاده نمی‌کند و تنها راه بررسی این موضوع ویدیوی سلفی است. به همین منظور لازم است شما یک ویدیوی سلفی از خود تهیه کنید. این ویدیوی سلفی با الگوریتم‌های پیشرفته پردازش تصویر (Image Processing)، یادگیری ژرف (Deep Learning) و تشخیص زنده بودن تصویر یا همان Liveness Detection بررسی و تأیید می‌کند که در همان لحظه شما هستید که پشت گوشی قرار دارد و ویدیو را خود شما تهیه کرده‌اید و شخص دیگری از عکس یا فیلم شما، ویدیو نگرفته باشد که بخواهد هویت شما را جعل کند.


زمان پیاده‌سازی احراز هویت غیرحضوری


یوآیدی در تلاش است این راهکار را تا چند روز آینده با همکاری شرکت آسان پرداخت، بر روی اپلیکیشن آپ پیاده‌سازی کند و کاربران می‌توانند از زمان پیاده‌سازی آن، به این اپلیکیشن مراجعه کرده و به راحتی با ضبط یک ویدئوی سلفی ۵ ثانیه‌ای کد بورسی خود را دریافت کنند. تیم یوآیدی امیدوار است با پیاده‌سازی راهکار یوآیدی در سامانه سجام، این راهکار در ماه‌های آینده در سایر خدمات حضوری دولتی و بانکی نیز اجرایی شود.

منبع روابط عمومی یوآیدی
6 دیدگاه
  1. خودم می‌گوید

    سلام بابا چند بار احراز هویت میگه موقع دریافت کارت ملی احراز هویت نشدیم خودتون مسخره کردید یا یادتون رفته کارت ملی جدید چطوری بوده یه کمی فکر کنید و از اطلاعات کارت ملی هوشمند استفاده کنید…… یادآوری

  2. علی می‌گوید

    سلام بابا چند بار احراز هویت میگه موقع دریافت کارت ملی احراز هویت نشدیم خودتون مسخره کردید یا یادتون رفته کارت ملی جدید چطوری بوده یه کمی فکر کنید و از اطلاعات کارت ملی هوشمند استفاده کنید…… یادآوری

  3. حیدری می‌گوید

    چرا دروغ میگین کو احراز هویت تو آپ راه اندازی شد. مردم الکی سرکار نذارین بنده آپ رو گوشی موبایل هوشمندم هست ولی احراز هویت نمیشه انجام داد نسخه قبلی آپ را حذف کرده نسخه جدید هم نصب کرده ام ولی امکان‌پذیر نیست

    1. رسول قربانی می‌گوید

      سلام
      دوست عزیز متن رو با دقت بخونید: نوشته چند روز آینده

      یوآیدی در تلاش است این راهکار را تا چند روز آینده با همکاری شرکت آسان پرداخت، بر روی اپلیکیشن آپ پیاده‌سازی کند و کاربران می‌توانند از زمان پیاده‌سازی آن، به این اپلیکیشن مراجعه کرده و …

      1. ناشناس می‌گوید

        دقیقا چند روز آینده؟ یه روز دو روز صد روز هزار روز؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.