راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

از هفته آینده در صادقیه برای کرایه تاکسی هم کارت بکشید

خبر آنلاین نوشت: نبود دستگاه‌های جی پی اس و پرداخت های الکترونیکی و تاکسی متر از جمله مشکلات مخاطبین خبرآنلاین بود. چندی پیش مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی ازاجرای طرح آزمایشی طرح پرداخت الکترونیکی کرایه در 100 تاکسی خبرداد.

میثم مظفر، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با اعلام این خبر افزود: این طرح برای نخستین بار توسط سازمان تاکسیرانی در 10 تاکسی ویژه، 10 ون و 80 تاکسی خطی که از میدان صادقیه به نقاط مختلف شهر می روند اجرا می شود.

مظفر با اشاره به دو شیوه پرداخت آنلاین و آفلاین کرایه در تاکسی ها خاطرنشان کرد: در این طرح 90 تاکسی خطی و ون به طور آفلاین و 10 تاکسی ویژه به طور آنلاین خدمات پرداخت الکترونیک را ارئه می دهند. در سیستم پرداخت آنلاین امکان پرداخت های کارتهای بانکی عضو شتاب وجود دارد. پرداخت آفلاین به کارت های مترو و اتوبوس محدود می شود.

وی با بیان اینکه هدف از اجرای فاز نخست طرح آسیب شناسی ست، تصریح کرد: تا کنون در اغلب کشورهای توسعه یافته که پرداخت الکترونیک صورت می گرفته ، پرداختها آنلاین بوده و پرداخت آفلاین که محدود به سیستم شهرداری و خدمات شهروندی ست در جهان کم نظیر است که مورد تاکید شهردار تهران نیز بوده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران تصریح کرد: با توجه به اینکه امکان دارد تاکسیرانان با اجرای این طرح نسبت به دریافت روزانه و در آمد روزانه شان نگرانی داشته باشند، با هماهنگی با بانک شهر همزمان با اجرای طرح به طور میانگین درآمد یک هفته تاکسیرانان به حساب آنها ریخته می شود که نگرانی برای درآمدشان وجود نداشته باشد.

این طرح بر اساس تفاهم نامه ای که بین سازمان تاکسیرانی شهر تهران و بانک شهر و شرکت تولید کننده سیستم های مدیریت هوشمند است اجرا می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.