راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

در یک سال گذشته شرکت‌های حوزه بانکی و پرداخت چه روندی را در بورس طی کرده‌اند؟

بورس، این روزها سکه است و کسی نمی‌داند چه زمانی قرار است ورق برگردد. احتمالا از صف‌هایی که در برابر دفاتر پیشخوان دولت بسته می‌شود حدس زده‌اید که میزان اقبال مردم به بازار سرمایه چقدر افزایش یافته است و تا چه حد شرکت‌ها برای ورود به بورس و عرضه سهام خود از یکدیگر پیشی می‌گیرند.

اینکه سهام شرکت‌ها از سال گذشته تاکنون چه روندی را طی کرده و چه میزان سود و زیان داشته مهم‌ترین معیار در خرید سهام یک شرکت است. تیم توسعه و تحلیل بازار مقیاس وضعیت سهام شرکت‌های پرداخت و انفورماتیک در بازار سرمایه را در طول یک سال گذشته مورد بررسی قرار داده است. در این گزارش، مواردی نظیر تعداد سهام، سهام شناور، حجم مبنا و ارزش بازار آورده شده است. همچنین ضریب همبستگی شرکت و میانگین حجم یک سال گذشته سهام شرکت‌ها را مورد بررسی قرار گرفته است.

در این گزارش بازده حقوق صاحبان سهام در یک نمودار آورده شده است. طبق این نمودار به ترتیب سهم‌های پرداخت (شرکت به‌پرداخت ملت)، آپ (آسان پرداخت پرشین) و رانفور (خدمات انفورماتیک) رتبه‌های اول تا سوم را در بازده حقوق صاحبان سهام داشته‌اند.

در این گزارش همچنین حاشیه سود خالص و ناخالص شرکت‌های فعال در حوزه انفورماتیک و پرداخت محاسبه شده است. طبق برآوردهای انجام شده سهم سیستم متعلق به شرکت همکاران سیستم، 67.6 درصد، حاشیه سود خالص داشته است. همچنین شرکت خدمات انفورماتیک با سهم رانفور، از سال گذشته تاکنون 66.3 درصد سود حاشیه سود داشته است.

برای دریافت فایل کامل گزارش و بررسی وضعیت شرکت‌های بانکی و پرداخت در بورس، اینجا را کلیک کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.