راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

توسن تکنو و به پرداخت ملت در شش محور تفاهم‌نامه همکاری مشترک امضا کردند

شنبه ششم اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۹، طی مراسمی در شرکت به‌پرداخت ملت، تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان شرکت‌های توسن‌تکنو و به‌پرداخت ملت برای گسترش خدمات الکترونیک در حوزه‌های حمل‌ونقل، سوخت و خرده‌فروشی در فروشگاه‌ها منعقد شد. شرکت توسن‌تکنو در این تفاهم‌نامه از توان و ظرفیت موجود در شرکت‌های زیرمجموعه خود یعنی توسن‌سها و شاپ نیز بهره خواهد برد. بنابراین تفاهم‌نامه اندوخته‌ها و تجارب این دو مجموعه به‌شکلی هدفمندتر در مسیر خدمات‌رسانی با محوریت و تاکید بر نوآوری به اشتراک گذاشته خواهد شد.

بر اساس اعلام دو شرکت این‌ تفاهم‌نامه مشتمل بر شش محور اصلی به شرح زیر است:

  • محور اول: از این پس کاربران اپلیکیشن سکه می‌توانند نسبت به تهیه بلیط تک‌سفره مترو تهران و حومه اقدام کنند،
  • محور دوم: امکان شارژ کارت بلیط‌های مترو در پایانه‌های به‌پرداخت ملت مقدور خواهد بود،
  • محور سوم: ایجاد امکان انتقال وجه کارت به کارت از مبدأ بانک ملت روی اپلیکیشن‌های شاپ و ایزی‌پی توسن‌سها،
  • محور چهارم: تجهیز دو اپلیکیشن شاپ و ایزی‌پی به خواندن بارکد دوبعدی پایانه‌های به‌پرداخت،
  • محور پنجم: ایجاد بستر الکترونیک برای مدیریت فروشگاه‌های سوپرمارکتی از طریق یک فین‌تک جدید با نام تجاری شاپ،
  • محور ششم: ایجاد و افزایش تنوع در روش‌های پرداخت هزینه سوخت در جایگاه‌های سوخت‌گیری.

در ابتدا شهریار خلیلی مدیر عامل شرکت به‌پرداخت در خصوص این تفاهم‌نامه گفت: «به‌پرداخت ملت و گروه توسن سال‌هاست در حوزه فناوری اطلاعات و پرداخت فعالیت دارند و حالا در نظر داریم تا در کنار هم منسجم‌تر فعالیت کنیم.»

خلیلی در ادامه صحبت‌های خود درخصوص محور اول این تفاهم‌نامه افزود: «از این پس کاربران اپلیکیشن سکه می‌توانند نسبت به تهیه بلیط تک‌سفره مترو تهران و حومه اقدام کنند. محور دوم امکان شارژ کارت بلیط‌های مترو است که در پایانه‌های به‌پرداخت ملت مقدور خواهد بود. در همین راستا طرفین، گسترش خدمات حمل‌ونقل عمومی در سایر حوزه ها مثل تاکسی‌ها و … را با تمام توان دنبال خواهند کرد. این اقدامات با استفاده از پتانسیل توسن سها محقق خواهد شد. نکته قابل توجه در ارائه راهکارهای متقابل از سوی دو شرکت جهت کاهش هرچه بیش‌تر تماس با ابزارهای فیزیکی بانکی و پرداختی به ویژه در شرایط حال حاضر کشور (شیوع ویروس کرونا) بوده و برای همه هموطنان راهگشا خواهد بود.»

محور سوم این تفاهم‌نامه امکان انتقال وجه کارت‌به‌کارت از مبدأ بانک ملت روی اپلیکیشن‌های شاپ و ایزی‌پی توسن‌سها است. محور چهارم نیز تجهیز دو اپلیکیشن شاپ و ایزی‌پی به خواندن بارکد دوبعدی پایانه‌های به‌پرداخت است.

محمد مظاهری، درباره محور پنجم گفت: «این محور ایجاد بستر الکترونیک برای مدیریت فروشگاه‌های سوپرمارکتی از طریق یک سرویس جدید با نام تجاری شاپ است. این سرویس به‌صورت مکمل PSP عمل می‌کند و با استفاده از آن مدیریت سه بخش فروشگاه اینترنتی، کارتخوان و صندوق فروشگاهی روی یک بستر فراهم خواهد شد که انجام امور حسابداری و انبارداری را نیز بدون نیاز به حضور فیزیکی میسر خواهد کرد. از سوی دیگر، حضور مشتریان را نیز مانند اپلیکیشن اسنپ روی این سرویس خواهیم داشت و می‌توانیم پیشنهادهای خود را با آنها از طریق آن در میان بگذاریم و خدمات دریافتی مشتریان از PSP را از ۲۰ خدمت به ۶۰ خدمت افزایش دهیم.»

به گفته مدیرعامل به پرداخت ملت، محور ششم، یکی از مهم‌ترین محورهای این همکاری است. او در این باره توضیح داد: «شرکت به‌پرداخت ملت از معدود شرکت‌های پرداخت الکترونیک در حوزه سوخت است که ارائه‌دهنده روش‌های متنوع پرداخت هزینه سوخت در جایگاه‌ها با استفاده از نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای خود بوده و این بار نیز تلاش کرده تماس فیزیکی برای پرداخت در جایگاه‌ها را با کمک سه اپلیکیشن سکه، شاپ و ایزی‌پی به حداقل ممکن برساند. بدین‌ترتیب با ترکیب ابزار کیوآر و کارت بانکی، همزمان امکان پرداخت از سه روش کارت، کیف پول الکترونیک و اسکن کد دو بعدی با موبایل وجود خواهد داشت.»

در ادامه محمد مظاهری، مدیرعامل توسن تکنو در خصوص این تفاهم نامه گفت: «این تفاهم‌نامه برای اولین بار در صنعت پرداخت در حال شکل‌گیری است و تمرکز آن بر نوآوری و استفاده از ظرفیت‌ها موجود در این دو شرکت است.»

مظاهری در خصوص اپلیکیشن‌های پرداخت بلیت گفت: «در حوزه حمل‌و‌نقل که تماس زیاد است به خصوص در پی شیوع ویروس کرونا که خطرناک است، می‌توان به‌وسیله اپلیکیشن‌های پرداخت، بلیت مترو را از طریق کیوآرکد تلفن‌های همراه پرداخت کرد. همچنین در نظر داریم تا با همکاری فاوای شهرداری مدل‌های دیگر پرداخت بلیت توسط تلفن همراه را توسعه دهیم.»

مظاهری درباره پلتفرم شاپ عنوان کرد: «در نظر داریم تا داخل فروشگاه‌ها بتوانیم از نوآوری استفاده و با همکاری شرکت به‌پرداخت و شاپ فروشگاه‌های خود را هوشمند کنیم. در این راستا فروشگاه اینترنتی، کارت‌خوان و صندوق فروشگاهی روی یک بستر فراهم خواهد شد که انجام امور حسابداری و انبارداری را نیز بدون نیاز به حضور فیزیکی میسر خواهد کرد. همچنین خریداران به‌وسیله اپلیکیشن مربوط به مشتری می‌توانند خرید خود را انجام دهند که در فاز اول، 500 نقطه در نظر گرفته شده تا این عملیات در آن اجرایی شود.»

مدیرعامل توسن تکنو در خصوص هوشمند‌سازی در محور جایگاه سوخت گفت: «هدف ما این است که به‌وسیله ابزار جدید مبتنی بر کیوآر و کارت، افراد بدون تماس و به راحتی بتوانند هزینه سوخت خود را پرداخت کنند.»

همچنین در ادامه خلیلی درباره پیش‌بینی استفاده از بارکد دو‌بعدی افزود: «درحال‌ حاضر از نظر امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مشکلی وجود ندارد و تنها باید فرهنگ‌سازی لازم انجام شود تا در حوزه کیوآر هم مانند کارت بانکی که هم‌اکنون به‌صورت میلیاردی تراکنش دارد، شاهد فراگیری خدمات ارائه‌شده باشیم.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.