راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مهم‌ترین اثر مثبت ویروس کرونا ایجاد شناخت گسترده از ارزش تحول دیجیتال و فناوری اطلاعات بوده است

شیوع ویروس کرونا فاجعه‌ای است که پیامدهای گسترده و طولانی مدتی را برای بشریت و اقتصاد جهانی در‌پی خواهد داشت. همزمان با شیوع بیش‌تر کرونا در سراسر جهان، شرکت‌های بیش‌تری هم به دلیل اختلال در زنجیره تأمین و کاهش تقاضای مشتری اهداف مالی خود را از دست می‌دهند.

به گزارش روابط عمومی یوآیدی، هنوز مشخص نیست که این بیماری همه‌گیر چه‌‌مدت ادامه خواهد داشت، چرا که هنوز واکسنی برای مبارزه با آن و هیچ درمان تایید شده‌ای برای کاهش سرعت عوارض آن بر روی بدن انسان وجود ندارد. آنچه روشن است این است که ویروس کرونا به شدت اکثر مشاغل را برای ماه‌ها، یا حتی سال‌ها، تحت تأثیر قرار خواهد داد. در نتیجه این یک رویداد کوتاه‌مدت نخواهد بود، بنابراین مشاغل باید برای پیامدهای طولانی‌مدت آن آماده شوند. با این رویکرد، ضروری است که بنگاه‌های اقتصادی برای گذر از این دوران در فرآیندهای عملیاتی خود تغییر ایجاد کنند.

ماه گذشته، نتیجه نظرسنجی موسسه بین‌المللی اطلاعات (International Data Corporation (IDC)) از 32 تن از مدیران اجرایی 10 صنعت مختلف نشان می‌دهد که مهم‌ترین اثر مثبت ویروس کرونا ایجاد شناخت گسترده از ارزش تحول دیجیتال و فناوری اطلاعات در بین کلیه کارمندان بوده است.

با شناخته‌شدن ارزش تحول دیجیتال، سازمان‌ها باید از این فرصت برای تسریع این تحول استفاده کنند. مهترین تحول دیجیتالی که کسب‌و‌کارها در این روزها به آن نیاز دارند احراز هویت دیجیتال است. تحولی که کسب‌و‌کارها همواره برای انتقال از  شیوه سنتی و الکترونیکی به شیوه دیجیتال و حذف مراجعات حضوری نیازمند آن بودند. با این تحول تعامل شرکت‌ها با مشتریان خود بر روی صفحه نمایش و نه به صورت حضوری رخ می‌دهد. این تلاش‌ها برای ایجاد تحول دیجیتال با ایجاد حساب‌های کاربری جدید آنلاین آغاز می‌شوند و با تأیید هویت دیجیتالی که یک راه‌حل کمتر شناخته شده است ادامه پیدا می‌کند.

همزمان با این تغییرات، حجم تقاضا برای احراز هویت دیجیتال از طرف سیستم بانکداری، خدمات مالی و بازی‌های آنلاین طی چند هفته گذشته 20 الی 100‌درصد افزایش داشته است. با این حال بسیاری از شرکت‌ها هنوز هم از کاربران می‌خواهند که برای ایجاد یک حساب کاربری جدید یا انجام تراکنش‌های روزمره، به شعب فیزیکی ادارات یا فروشگاه‌ها مراجعه کنند. این روند، مخصوصاً در حال حاضر، امری دشواری است زیرا بسیاری از ما اکنون در خانه قرنطینه هستیم و طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت می‌کنیم.

اما سازمان‌هایی که خدمات و محصولات خود را به صورت کاملا آنلاین عرضه می‌کنند، موقعیت بسیار بهتری دارند؛ چه این اپیدمی کوتاه‌مدت باشد و چه بلندمدت. بروز تحول دیجیتال صنایع زیادی را در بر می‌گیرد، اما با احراز هویت دیجیتال، مفهومی عملی وکاربردی را بوجود می‌آورد، زیرا شرکت‌های مدرن را قادر می‌سازد تا روند ارائه خدمت به مشتری را یکپارچه کنند. این امر باعث می‌شود تا کاربران بتوانند حساب‌های کاربری جدیدی را ایجاد کرده و از طریق تلفن‌های هوشمند و رایانه‌های خود هر روز هفته و به‌صورت 24 ساعته، تراکنش‌های خود را انجام دهند؛ بدون اینکه مجبور شوند حتی به یک شعبه فیزیکی مراجعه کنند.

طی چند سال گذشته، استفاده از چنین زیرساخت احراز هویت دیجیتال در صدر لیست امور اولویت‌دار شرکت‌های حوزه فناوری بوده است. اما ویروس کرونا نیاز به این تحول دیجیتالی را بیش از پیش تسریع کرده است و بکارگیری احراز هویت دیجیتال را از امری اختیاری به تغییری اجباری تبدیل کرده است.

یوآیدی نیز که با استفاده از فناوری هوش مصنوعی و به کارگیری الگوریتم تشخیص زنده بودن تصویر (Liveness Detection) زیرساخت احراز هویت دیجیتال (eKYC) را توسعه داده است تلاش می‌کند با تسریع در همکاری با شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف مقابله با شیوع ویروس کرونا را شدت ببخشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.