راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

برایان آرمسترانگ، هم‌بنیان‌گذار کوین‌بیس می‌خواهد رمزارزها را به ابزاری امن برای همه مردم تبدیل کند

کوین‌بیس صرافی است که به سرمایه‌گذاران و تاجران ارزهای رمزنگاری‌شده از قبیل بیت‌کوین خدمت‌رسانی می‌کند. این شرکت ابزارهایی را برای انجام تراکنش‌های رمزارزی به کاربرانش ارائه می‌دهد، ولی برایان آرمسترانگ هم‌بنیان‌گذار کوین‌بیس، معتقد است این صرافی هنوز در ابتدای راه قرار دارد و روزی فرا خواهد رسید که کوین‌بیس، بر سیستم مالی جهان تسلط خواهد یافت. در مقاله‌ای دو روزنامه‌نگار به نام‌های مایکل دل کاستییو و ویلیام بالدوین (نویسندگان حوزه امور مالی در فوربس)، نگاهی داشته‌اند به دیدگاه و آرمان‌های آرمسترانگ در مورد صرافی کوین‌بیس. متخصصان مالی و طرفداران بلاکچین با مطالعه این مقاله می‌توانند اطلاعات مهمی در مورد برنامه‌های تحول‌آفرین این شرکت فین‌تکی کسب کنند. این متن خلاصه‌ای است از مقاله‌ای که در وب‌سایت فوربس منتشر شده. در این متن به‌صورت خلاصه به شما می‌گوییم که در مطلب اصلی چه چیزهایی گفته شده است.

برایان آرمسترانگ، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل کوین‌بیس، بر این باور است که تکنولوژی بلاکچین و رمزارزها در حال متحول کردن اقتصاد جهان هستند. کوین‌بیس توجه خود را به «امور مالی غیرمتمرکز» معطوف کرده و بدین منظور، دست به توسعه چندین کانال زده است؛ اما تضمینی وجود ندارد که ریسک‌های آرمسترانگ موفقیت‌آمیز از آب دربیایند.

کوین‌بیس در سال 2012 راه‌اندازی شده است و طی این مدت رشد چشمگیری را تجربه کرده و توانسته جایگاه برتر را بین صرافی‌های کریپتوکارنسی ایالات متحده به دست آورد. در حال حاضر، صرافی مذکور حدود 35 میلیون حساب را مدیریت می‌کند که ارزش دارایی‌های آن‌ها به 21 میلیارد دلار می‌رسد. اولویت اول آرمسترانگ برای کوین‌بیس و صاحبان حساب، این است که امنیت پلتفرم و دارایی‌های ذی‌نفعان مورد محافظت قرار بگیرند. صرافی‌های دیجیتال دیگری از قبیل Mt. Gox و QuadrigaCX پس از آن‌که مورد سرقت قرار گرفتند و صدها میلیون دلار از دارایی‌هایشان را از دست دادند، دیگر نتوانستند قد راست کنند، ولی کوین‌بیس هنوز پابرجاست و به حیاتش ادامه می‌دهد (+).

آلشیا هاس، مدیر ارشد امور مالی کوین‌بیس. او تایید کرده که نوسان قیمت بیت‌کوین، در سود ماهانه کوین‌بیس تاثیر دارد.

آرمسترانگ در صحبت‌هایش از یک دنیای جدید می‌گوید که در آن، خبری از محدودیت‌های دست‌وپاگیر غول‌های بانکی و منابع مالی تحت مدیریت دولت دیده نمی‌شود. آرمسترانگ از همان ابتدا با اشتیاق بالایی در مورد ایده ساخت یک سیستم باز مالی در جهان صحبت کرده و چنین سیستمی را ابزاری برای نوآوری و آزادی معرفی کرده است. کوین‌بیس چیزی ارائه می‌دهد که فراتر از یک تجارت ساده است. این شرکت به مشتریانش یک کیف پول شخصی ارائه می‌دهد. کاربران این کیف پول شخصی می‌توانند فارغ از مقرراتی از قبیل قوانین مبارزه با پولشویی، بیت‌کوین ذخیره کنند. شرکت کوین‌بیس امکان دادوستد بیش از 26 رمزارز مختلف را فراهم کرده است. تعدادی از این رمزارزها دقیق‌تر از بیت‌کوین، حریم خصوصی کاربرانشان را مورد محافظت قرار می‌دهند.

برایان آرمسترانگ، در دفتر جدید کوین‌بیس؛ واقع در منطقه اقتصادی سان‌فرانسیسکو

کوین‌بیس توجه خود را به امور مالی غیرمتمرکز معطوف کرده و بدین منظور، دست به توسعه چندین کانال زده است. علاوه بر آن، کوین‌بیس به شدت در حال تلاش است تا راهکارهایی خلاقانه برای استفاده از بلاکچین و رمزارزها پیدا کند. آرمسترانگ و تیمش در فعالیت 60 استارت‌آپ مختلف نقش دارند و در تلاشند نقش سنتی موسسات مالی را در تجارت، وام‌دهی و دریافت وثیقه بسیار کم‌رنگ کنند و از بین ببرند. آرمسترانگ همچنین راه را برای فعالان اقدامات خطرپذیر باز می‌کند تا آن‌ها بتوانند از وال‌استریت جلو بزنند و با استفاده از رمزارزها، در بازارهای جهانی به جذب سرمایه بپردازند.

امیلی چوی، مدیر ارشد عملیاتی کوین‌بیس. کوین‌بیس ونچرز تحت مدیریت او در ۶۰ استارت‌آپ فعال حوزه بلاکچین و کریپتوکارنسی سرمایه‌گذاری کرده است.

چکیده‌ای از آن‌چه آرمسترانگ در ذهن دارد را می‌توان در واژه Defi پیدا کرد. Defi مخفف عبارت Decentralized Finance به معنای امور مالی غیرمتمرکز است، ولی ما آن را کوتاه‌شده اصطلاح مبارزه با مراجع قدرت (Defiance Of Authority) معنی می‌کنیم.

در اواخر سال 2019، آرمسترانگ در اقدامی غیرمنتظره، با ویزا توافق‌نامه‌ای امضا کرد. بر اساس این توافق‌نامه، ویزا قبول کرد برای کاربران کوین‌بیس کارت نقدی صادر کند. در نتیجه امضای این توافق‌نامه، دارایی‌های رمزنگاری شده کاربران به کارت آن‌ها متصل می‌شود و آن‌ها می‌توانند از نقاط مختلف جهان، نسبت به خرید کالا و خدمات اقدام کنند (+).

اطلاعات تکمیلی در مورد کارت نقدی مشترک ویزا و کوین‌بیس را می‌توانید در این ویدیو مشاهده کنید.

تضمینی وجود ندارد که ریسک‌های آرمسترانگ موفقیت‌آمیز از آب دربیایند. اعتقاد سرسختانه آرمسترانگ در مورد بلاکچین و رمزارزها، با مفهوم رایج آزادی در تضاد است؛ با این وجود، او عنوان کرده است تا سال 2030، بیش از یک میلیارد نفر از ظرفیت‌های بلاکچین استفاده خواهند کرد؛ این در حالی است که در سال 2020، کاربران بلاکچین 50 میلیون نفر هستند.

وارن بافت کریپتو را مرگ موش نامیده، جیمی دایمن آن را کلاهبرداری خوانده و نوریل روبینی، صفت مادر تمام کلاهبرداری‌ها را به آن نسبت داده است.

آرمسترانگ در مسیر رسیدن به آرمان‌هایی که برای کوین‌بیس تعریف کرده، با موانع بزرگی روبرو است. در حال حاضر، نمی‌توان شبکه بیت‌کوین را یک چارچوب قابل اعتماد بین‌المللی برای انجام پرداخت در نظر گرفت. هر تراکنش ده دقیقه به طول می‌انجامد و هر ثانیه، تنها چهار پرداخت را می‌توان انجام داد. با فعالیت غول‌هایی مانند پی‌پال و فیسبوک، رقابت بین فین‌تک‌ها شدت گرفته است؛ با این حال، آرمسترانگ از همه این رقبا، موسسات مالی و بانک‌های مرکزی دعوت به عمل می‌آورد تا وارد گود مبارزه شوند.

منبع Forbes
نویسنده / مترجم مایکل دل کاستییو ویلیام بالدوین
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.