راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

افزایش فروش آنلاین به دلیل شیوع کرونا آمازون را مجبور به استخدام ۱۰۰ هزار نفر نیروی جدید کرد

در اثر شیوع ویروس کرونا در جهان و تمایل بیشتر مردم به خریدهای آنلاین، مشتریان فروشگاه‌های اینترنتی مانند آمازون چندین برابر شده است. در این راستا شرکت آمازون روز دوشنبه اعلام کرد برای پاسخگویی به تقاضای فزاینده مشتریانش به دلیل شیوع ویروس کوید 19، قصد دارد 100 هزار نیروی جدید در ایالات متحده آمریکا استخدام کند.

این شرکت قصد دارد در بخش‌های انبار و تحویل خود تعداد قابل توجهی نیروی تمام وقت و پاره وقت استخدام کند. ضمن این‌که در پی همه‌گیری ویروس کرونا قرار شده است تا پایان ماه آوریل، حقوق کارمندانش را در ایالات متحده آمریکا 2 دلار، در انگلیس 2 پوند و در کشورهای اتحادیه اروپا 2 یورو به ازای هر ساعت کاری افزایش دهد. آمازون در حال حاضر به هر یک از کارگرانش 15 دلار – یا در برخی از مناطق اندکی بالاتر – به ازای هر ساعت کاری پرداخت می‌کند. البته، این افزایش حقوق موقتی خواهد بود و دریافتی کارگران آمازونی پس از آوریل، دوباره به همان 15 دلار سابق باز خواهد گشت.

شرکت با تشویق کارگران و کارمندان صنایع دیگر ازجمله رستوران‌داران یا فعالان صنایع گردشگری که در پی شیوع کوید 19 مشاغل خود را از دست داده‌اند، افزود: «می‌خواهیم این افراد بدانند که ما از آن‌ها در تیم‌هایمان تا زمانی که کارفرماهایشان مجددا قادر به بازگردانی آنها باشند دعوت به همکاری می‌کنیم.»

غول خرده‌فروشی جهان، اکنون با موجی از تاخیر در تحویل و مشکلات انبارداری و ذخیره‌سازی روبه‌رو شده است. شیوع سرسام‌آور کوید 19 بهانه‌ای شده است برای این‌که ارتباط مردم با فروشگاه‌های آنلاین بیشتر شود. خالی شدن بسیاری از قفسه‌های فروشگاه‌های فیزیکی به دلیل هجوم مردم وحشت‌زده از یک سو، و لزوم قرنطینه از سوی دیگر عواملی هستند که مردم سراسر جهان را به سمت خرید از فروشگاه‌های آنلاینی نظیر آمازون سوق داده‌اند.

روز شنبه، آمازون اعلام کرد که موجودی برخی از مارک‌های معروف و کالاهای موجود در دسته‌بندی لوازم خانگی به صفر رسیده است و این در حالی است که غالبا، زمان تحویل محصولات خریداری شده نیز تا حد قابل توجهی افزایش یافته است. بر همین اساس، هفته اخیر شاهد افزودن اخطاری در بالای وب‌سایت فروشگاه آنلاین آمازون بوده‌ایم مبنی بر این‌که «موجودی کالاها امکان دارد به دلیل افزایش تقاضا موقتا در دسترس نباشد. لطفا هنگام پرداخت، موجودی‌ها را تایید کنید». همچنین چند روزی است که حتی تحویل‌های یک روزه و دو روزه آمازون برای مشتریان اصلی‌اش نیز با تاخیر مواجه شده است.

آمازون، در حال حاضر به دلیل شیوع ویروس کرونا در چندین جبهه با افزایش تقاضا روبه‌رو شده است. افزایش فزاینده مشتریان آنلاینی که دیگر قادر به خرید از فروشگاه‌های فیزیکی نیستند، حال یا نمی‌خواهند یا محصولی نیست که بخرند، خدماتی از جمله پرایم ناو، که بر خلاف وعده‌اش قادر به ارسال و تحویل سفارشات در کمتر از یک ساعت نیست، و همچنین آمازون فِرِش، که مربوط به تحویل روزانه یا نهایت دو روزه خواروبار و مواد و غذایی و غیره می‌شود. البته، علیرغم این‌که بسیاری از فروشگاه‌های آنلاین در چین آفلاین شده‌اند، آمازون تمام تلاش خود را به کار بسته است تا زنجیره تامینش را قطع نکند. بخش عمده‌ای از فروشندگان شخص ثالث نیز بر آن هستند که همگام با تقاضای فزاینده مشتریان ادامه کار دهند اما در هر صورت، بسیاری از این فروشندگان نیز با کمبود موجودی مواجه شده‌اند.

منبع CNBC
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.