راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بیت‌کوین نزدیک به 50 درصد از ارزش خود را در یک روز از دست داد! / نظر تحلیل‌گران این حوزه

قیمت بیت‌کوین ۱۲ مارس سقوط کرد و تقریبا نیمی از ارزش خود را از دست داد. اتفاقی که منجر به ایجاد وحشت و مشکلات نقدینگی در بازارهای جهانی شد. آمار و ارقام کوین‌دسک حاکی از آن هستند که ارز‌ رمزنگاری شده بیت‌کوین 3،867.09 دلار سقوط کرده است. اطلاعات منتشر شده از سوی کوین‌دسک گویای این حقیقت تلخ هستند که بیت‌کوین، در این مرحله، در همان لحظات آغازین روز بالغ بر 49.6 درصد از ارزش خود را که به بیش از 7،600 دلار رسیده بود از دست داده است و اکنون در پایین‌ترین بهای خود طی دوره یک ساله اخیر دادوستد می‌شود.

پی‌نوشت: باید متذکر شد که سرمایه‌گذاری روی ارزهای رمزنگاری شده یا توکن‌ها در این برهه بسیار سوداگرانه است و بازار، تا حد زیادی از کنترل خارج شده است. همه باید آمادگی این را داشته باشند که هر لحظه کل سرمایه‌شان بر باد برود!

تحلیل‌گران هنگام تفسیر کاهش شدید قیمت بیت‌کوین، به نگرانی‌های موجود پیرامون ویروس کرونا و اختلالات نقدینگی در سراسر جهان اشاره می‌کنند. علاوه بر این، بسیاری از ناظرین بازار نیز به دادوستدهای آسیا اشاره دارند که طی چند ساعت اخیر، به شدت به کاهش بهای ارزهای رمزنگاری شده افزوده‌اند.


نظر تحلیل‌گران


به گفته مروان گارسون، مدیرعامل پلتفرم آمولت، چرخ بسیاری از ارزهای رمزنگاری شده توسط بازارهای آسیایی می‌گردد و تهدید ویروس کرونا در آن مناطق بیش‌تر است.

جو دی‌پاسکال، مدیرعامل بیت‌بول کپیتال با تاکید روی اهمیت این موضوع تصریح کرد که آسیا، همزمان با سقوط بازار بیدار شده است و این، به کاهش بیش‌تر قیمت‌ها می‌افزاید.

جان یادلوکا، بنیان‌گذار و مدیرعامل بنز‌کاپیتال نیز بر اهمیت فعالیت تجاری کره جنوبی تاکید کرد. او خاطر نشان کرد هنگامی که سرمایه‌گذاران آسیای شرقی چند ساعت پیش از خواب برخاسته و روزشان را آغاز کرده‌اند، متوجه شده‌اند که تخریبی که اکنون گریبان‌گیر بازارهای مالی جهانی است، شب قبل برایشان حادث شده است.

یادلوکا گفت: «مواضع روانشناسی نیز هم‌چون همه‌گیری جهانی ویروس کرونا، دست به دست هم داده‌اند تا پول نقد را تنها پناهگاه فعلی ممکن در نظر بگیرند».

به گفته میشل کان، بنیان‌گذار و شریک شرکت کوئیل کریک ونچرز، اگر چه این افت اخیر ممکن است برای بیت‌کوین بسیار ناخوشایند به‌نظر برسد، اما ممکن است روزنه امیدی نیز وجود داشته باشد. او اذعان کرد در حالی که بحران نقدینگی ادامه دارد، وضعیت فعلی کمی بیش‌ از حد انتظار است و می‌تواند در آینده‌ای نه چندان دور، به خرید فرصت‌ها بیانجامد.

منبع Forbes
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.