راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

فرازپردازان؛ کارخانه تولید نرم‌افزار ارتباط فردا

شرکت فرازپردازان یک شرکت تخصصی تولید نرم‌افزار است که پس از سرمایه‌گذاری ارتباط فردا، در نقش کارخانه تولید نرم‌افزار این شرکت در شبکه نوآوری ارتباط فردا عمل می‌کند.

ماهنامه عصر تراکنش شماره ۳۱ و ۳۲ / مجموعه فرازپردازان از سال 1389 فعالیت خود را با اجرای چند پروژه در زمینه بیمه، پشتیبانی و توسعه سیستم‌های کُربنکینگ توسط جمعی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه امیرکبیر شروع کرد. فصل جدید فعالیت این شرکت از سال 1396 با مشارکت شرکت تجارت الکترونیکی ارتباط فردا رقم خورد.

محمدامین شیرزاد، مدیرعامل در این خصوص گفت: «در این مدت فرازپردازان سعی کرد به یک کارخانه تولید نرم‌افزار تبدیل شود و مفاهیم چابک را در شرکت خود اجرا کند. توسعه اپلیکیشن همراه‌کارت از افتخارات فرازپردازان است. همچنین توسعه موبایل‌بانک اقتصاد نوین با عنوان همراه‌نوین از محصولات دیگر شرکت فرازپردازان است.»

به گفته شیرزاد، فرازپردازان در مجموعه ارتباط فردا سعی کرده به‌عنوان یک شرکت نرم‌افزاری عمل کند و به نیازهای فنی و تجاری مهم ارتباط فردا و مجموعه‌های دیگر آن پاسخ دهد. در این مسیر نیز به چند محصول دست پیدا کرده است. او در این‌باره توضیح داد: «یکی از این محصولات، دیده‌بان بود که برای کنترل و پشتیبانی دستگاه‌های بانکی مورد استفاده قرار می‌گرفت و در حال حاضر امتیاز آن در اختیار شرکت توسن‌تکنو است. همچنین توسعه ماژول اسکن کارت‌های بانکی با نام تجاری «اکیوبین» نیز از اقدامات دیگر ما بود. این ماژول در چند اپلیکیشن پرداختی از جمله همراه‌کارت، پیام‌رسان بله و چند موبایل‌بانکِ بانک‌های مختلف مورد استفاده قرار گرفته است.»

در سال 1398 توسعه چند محصول دیگر در راستای توسعه پروژه‌هایی که به سمت شرکت بوده، در دستور فرازپردازان قرار داشت. شیرزاد در این خصوص ادامه داد: «محصول «ساپورتین» یک راهکار یکپارچه پشتیبانی آنلاین است که تمرکز آن بر کسب‌وکارهایی است که می‌خواهند روی اپلیکیشن‌های موبایلی خدمت ارائه دهند و احتیاج دارند که از درون اپلیکیشن با مشتری خود در ارتباط باشند و مشتری نیازی به خروج از اپلیکیشن نداشته باشد.»

او می‌گوید: «این مساله به‌ویژه می‌تواند برای بانک‌های کشور مهم باشد که اطلاعات مشتریان برایشان اهمیت دارد و نمی‌خواهند از طریق سامانه‌های پشتیبانی دیگر با مشتری خود در ارتباط باشند. ساپورتین در درجه اول می‌تواند برای موبایل‌بانک‌ها مورد استفاده قرار گیرد و در درجه دوم می‌تواند برای کسب‌وکارهای مالی و فین‌تک و در نهایت نیز برای هرگونه سامانه‌ای که مایل به استفاده از سامانه پشتیبان جامع است، مورد استفاده قرار گیرد.»

با توجه به صحبت‌های مدیرعامل فرازپردازان، محصول دیگری که این شرکت در سال 1398 روی آن متمرکز بود، محصول «دیتکتین» است که برای پردازش پیامک‌های بانکی مورد استفاده قرار می‌گیرد و از فناوری یادگیری ماشین در آن استفاده شده است و می‌تواند مورد استفاده موبایل‌بانک‌ها و PFMها قرار گیرد. محصول بعدی این شرکت، «فچین»، یک پکیج منیجر داخلی است.

او درباره این محصول توضیح می‌دهد: «زمانی که در سال 1398 با قطعی اینترنت به مدت 10 روز مواجه شدیم، برای توسعه سامانه‌های خود و فعالیت‌های برنامه‌نویسی با مشکل مواجه شدیم؛ در واقع فچین یک پکیج منیجر هاست‌شده در داخل ایران است که در مواقع قطعی اینترنت یا استفاده از اینترنت داخلی ارزان‌قیمت‌تر می‌تواند مورد استفاده برنامه‌نویسان و شرکت‌های توسعه‌دهنده قرار گیرد. سعی می‌کنیم این محصول به‌صورت رایگان در اختیار جامعه برنامه‌نویسان قرار گیرد و بتوانیم هزینه نگهداری این محصول و سرورهای آن را از طریق مشارکت با مجموعه‌های بزرگ و استفاده از توان مالی اپراتورها و بانک‌ها یا خود دیتاسنترهای داخل ایران تامین کنیم.»

به گفته شیرزاد، در سال 1399 تمرکز عمده شرکت فرازپردازان بر این خواهد بود که اصول بنیادین چابک را در شرکت خود به بهترین نحوه ممکن پیاده کند و در این راه بتواند یک تجربه موفق را از یک کارخانه تولید نرم‌افزار به جامعه هدف خود که صنعت پرداخت، بانکداری الکترونیکی و فین‌تک است، معرفی کند.

منبع ماهنامه عصر تراکنش شماره ۳۱ و ۳۲
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.