راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

چرا مراکز تماس در ایران ناشناخته هستند؟

قائم مقام شرکت سفیر آبی آرام در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی در شبکه ایران کالا مسائل و مشکلاتی که مراکز تماس در ایران با آن مواجه هستند را مورد نقد و بررسی قرار داد.

محمدعلی قنادیان در ابتدای سخنان پیش از توضیح در مورد خدماتی که مراکز تماس ارائه می‌دهند گفت: «من فکر می‌کنم که این اسم در بازار ایران آشنا نیست؛ علی‌رغم اینکه اکثر مردم در طول روز کم‌وبیش از خدمات مراکز تماس بهره‌مند می‌شوند. سازمان‌ها پس از افزایش مشتریان خود با چالش دریافت تقاضا و نیازهای متعدد آنها روبه‌رو می‌شوند. در این میان مراکز تماس می‌توانند به حل نیازهای کسب‌وکارها کمک کنند. آنها وظیفه‌ دارند از راه‌های مختلف تقاضای مشتریان را دریافت کنند و به‌صورت تجمیع شده در سارمان تا جایی که می‌توانند پاسخگوی آنها باشند و اگر خودشان توانایی این کار را نداشتند وظیفه‌ دارند تا آن را در سازمان پیگیری کنند. مراکز تماس مهم‌ترین ابزار برای ارتباط سازمان با مخاطبین است که درنتیجه سطح رضایتمندی مشتری افزایش می‌یابد و در کنار آن درآمد افزایش پیدا می‌کند.»

قنادیان درباره اینکه بر اساس چه نیازی شرکت سفیر آبی آرام در سال 1389 تأسیس شده گفت: «راه اندازی مرکز تماس برای سازمان‌ها معمولاً سخت است به همین علت سازمان‌ها از این کار، فراری هستند. مهم‌ترین سرمایه سازمان‌ها مشتری است، به همین جهت مراکز تماس در این راستا و به صورت تخصصی با سازمان‌ها همکاری می‌کنند تا این کار برای آنها راحت‌تر شود و تمرکز خود را بر روی ارائه خدمات به مشتریان قرار دهند.»



قنادیان در خصوص چالش‌های پیش روی این شرکت گفت: «مراکز تماس در ایران صنعت شناخته‌ای و یا به رسمیت شناخته‌شده از طرف دولت یا مراکز حاکمیتی نیستند به همین دلیل قوانین وضع ‌شده در خصوص این مراکز، متناسب با این صنعت نیست. قوانینی هستند که جسته‌وگریخته از قوانین صنایع دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند و نسبت به قوانین جهان در خصوص این مراکز به‌روز هم نیستند.»

قنادیان افزود: «از چند سال گذشته سازمان مقررات رادیویی متولی این صنعت در ایران شد و مجوز هم از سوی این سازمان صادر می‌شود اما همین‌طور که اشاره شد قوانینی که سازمان صادر کرده متناسب با این مراکز تماس نیست.»

قنادیان در خصوص موانع موجود جهت توسعه مراکز تماس بیان کرد: «چشم‌انداز شرکت ما جدا از بحث صادراتی تبدیل‌شدن به یک مرجع آموزشی به دلیل کم بودن محتوا و دانش در خصوص این صنعت در ایران است و موانعی هم در این خصوص مثل موانع عمومی قوانین مالیاتی و بحث‌های بیمه وجود دارد.»

قنادیان با توجه به اشتغال‌زایی شرکت سفیر آبی آرام افزود: «نزدیک به 500 نفر مستقبیما در مجموعه ما مشغول هستند که خدمات مختلف را ارائه می‌دهند. نرخ رشد نیروی انسانی ما در 10 سال گذشته زیاد شده است. ما در سال 89 با پنج نفر فعالیت مجموعه را آغاز کریم و در حال حاضر در اواخر سال 98، 500 نفر نیروی انسانی مستقیماً مشغول هستند.»

ویدیوی کامل این گفت‌و‌گو را در زیر می‌توانید مشاهده کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.