راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نگاهی به زیرساخت‌ فنی جدید سفیر آبی آرام در گفتگو با قنادیان معاون عملیات این شرکت

شرکت سفیر آبی آرام شرکتی خصوصی درزمینه مرکز ارتباط است. این شرکت به‌عنوان مرکز ارتباط با به‌کارگیری از آخرین دستاوردها و زیرساخت‌های فنی در صنعت مرکز ارتباط (Contact Center) در حال ارائه خدمات پاسخگویی ۲۴ ساعته در هفت روز هفته به مشتریان بزرگ و کوچک فعال در صنایع کشور است. شرکت سفیر آبی آرام به‌تازگی زیرساخت‌های فنی خود را به‌روز کرده است و از خدمات مرکز ارتباط ابری استفاده می‌کند تا بتواند محدودیتی در ارائه خدمات خود نداشته باشند. درباره زیرساخت فنی جدید این شرکت با محمدعلی قنادیان، عضو هیئت‌مدیره و معاون عملیات شرکت سفیر آبی آرام گفتگویی انجام داده‌ایم.

محمدعلی قنادیان ابتدا درباره زیرساخت فنی قبلی که شرکت سفیر آبی آرام از آن استفاده می‌کرد، صحبت کرد و گفت: «زیرساخت فنی که قبلاً در شرکت سفیر آبی آرام وجود داشت، دقیقاً همان زیرساختی بود که در اکثر مرکز تماس‌ها نیز وجود دارد. این زیرساخت به این صورت بود که منبع تجهیز ما به‌صورت محلی تعریف می‌شد؛ یعنی مرکز تماس در قسمت‌هایی از سازمان‌ها قرار داشت که این موضوع محلی بودن ما را با یکسری محدودیت‌ها مواجه کرده بود؛ یکی از این محدودیت‌ها این بود که معمولاً مراکز تماس تعداد نیروی انسانی قابل‌توجهی دارند که این موضوع ما را با چالش فضا مواجه می‌کرد. دومین محدودیت نیز این بود که به ما امکان منبسط و منقبض شدن را نمی‌داد؛ یعنی اگر در مواقع خاصی می‌خواستیم به یک‌باره تعداد نیروهای انسانی مرکز تماس را به‌صورت موقت افزایش دهیم، معمولاً چالش فضا به ما این اجازه را نمی‌داد؛ همچنین افزایش و یا کاهش تجهیزات نیز با هزینه‌ی زیادی همراه بود.»

معاون عملیات شرکت سفیر آبی آرام در ادامه صحبت‌هایش درباره ویژگی‌هایی که سرویس ابری در اختیار این شرکت قرار داده است، صحبت کرد و گفت: «ما امسال بستری را به نام بستر Cloud یا سرویس‌های ابری ایجاد کرده‌ایم که این سرویس به ما این ویژگی را می‌دهد تا نیروهای انسانی و تجهیزاتمان بتوانند به‌سرعت بزرگ و یا کوچک شوند. همچنین یکی دیگر از ویژگی‌هایی که این بستر برای ما ایجاد می‌کند این است که ازاین‌پس سرویس‌های ما وابسته به مکان و یا محل مشخصی نیستند؛ درواقع ما می‌توانیم از تمام منابع خود در هر جای دنیا و در هر جایی از سازمان استفاده کنیم.»

به گفته قنادیان، مزیت‌هایی که سرویس‌های ابری برای این شرکت به ارمغان می‌آورد، قطعاً روی بهای تمام‌شده آن‌ها تأثیر می‌گذارد که این اثر نیز تأثیر مستقیمی روی قیمت‌های این شرکت برای مشتریانشان دارد. معاون عملیات این شرکت گفت: «یکی دیگر از امکان‌هایی که این بستر برای ما فراهم می‌کند، این است که می‌توانیم در برابر نیازهای مشتریانمان، خیلی سریع عکس‌العمل نشان دهیم. همچنین دسترسی‌های زیادی را نیز در اختیار مشتریان ما قرار می‌دهد یعنی در حال حاضر مشتریان ما می‌توانند در هر جایی از دنیا به سرویسی که از ما می‌گیرند، دسترسی داشته باشند.»

عضو هیئت‌مدیره شرکت سفیر آبی آرام در جمع‌بندی صحبت‌هایش گفت: «مهم‌ترین قابلیتی که امسال برای ما به وجود آمد این است که خدمات ما دیگر محدود به مکان نیستند و محل فیزیکی دیگر برای ما اهمیتی ندارد و خیلی راحت می‌توانیم بر بستر اینترنت گسترده شویم.»

او صحبت‌هایش را درباره چالش‌هایی که بستر ابری ایجاد می‌کند ادامه داد و گفت: «مهم‌ترین چالشی که در رابطه با بستر ابری وجود دارد، بحث امنیت است که با توجه به اینکه ما از زیرساخت‌های به‌روز دنیا استفاده می‌کنیم و برندهای معتبر دنیا نیز از آن‌ها استفاده می‌کنند، قاعدتاً این امنیت را تأمین می‌کنیم و نگرانی از بابت شنود و یا هک دیتا نداریم زیرا همه‌چیز رمزنگاری‌شده است.»

او در آخر به یکی دیگر از خدماتی که از طریق بستر ابری توسط سفیر آبی آرام ارائه می‌شود، اشاره کرد و گفت: «شرکت‌ها و سازمان‌ها می‌تواند در بستر ابری در هر زمان و هر مکانی که می‌خواهند، علاوه بر ویس، کانال‌های ارتباطی دیگر مانند چت، ایمیل و … نیز با مشتری خود داشته باشند که تمامی این امکانات را می‌توانیم به‌صورت یک پکیج کاملاً به‌روز و نو و با هزینه پایین‌تر از گذشته در اختیار مشتریان خود قرار دهیم.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.