راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اولین نشست سِپ با بزرگان کسب‌و‌کار در ایران برگزار شد

شرکت پرداخت الکترونیک سامان، در اولین نشست با بزرگان کسب‌وکار، میزبان بیش از 300 مدیر برندها و مدیران شناخته‌شده اقتصادی کشور بود و توانست با برقراری زمینه‌ای برای هم‌اندیشی، فرصت استفاده از تجربیات این مدیران و صاحبان صنایع را فراهم آورد.

به گزارش روابط عمومی پرداخت الکترونیک سامان، در این نشست، سه پنل تخصصی با رویکرد ایجاد و رشد برندهای جدید در ایران و استفاده از تجربه دنیا برای پیشبرد اهداف اقتصادی موردبحث و گفت‌وگو قرار گرفت و تجربه‌ها و تخصص چند تن از متخصصان این حوزه با میهمانان درمیان گذاشته شد.

پیش از آنکه نشست‌های تخصصی این مراسم آغاز شود، حسین واعظ قمصری، مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سامان به دلایل برگزاری این هم‌اندیشی اشاره کرد و گفت: «همکاران و شرکای استراتژیک سپ در این جمع حضور یافته‌اند که علاوه بر ارائه سرویس اختصاصی خود، تجربیات و توانایی‌های خود در آن حوزه‌ها را به اشتراک بگذارند.»

به گفته او این اشتراک‌گذاری نه‌ فقط برای شرکای تجاری بلکه برای مدیران و همکاران سپ جذاب و شنیدنی است.

قمصری با اشاره به اینکه شرکت پرداخت الکترونیک سامان در حال حاضر نزدیک به یک‌میلیون کارتخوان فعال در سراسر کشور دارد و با بیش از 200 صنف همکاری می‌کند، گذری هم به تنوع مشتریان شرکت زد و ادامه داد: «شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات مثل شرکت‌های هواپیمایی، اپراتورها، دانشگاه و… با این شرکت همکاری می‌کنند.»


تعهد به نام؛ نشان محبوبیت برندهای 100 ساله ایرانی


هم‌اندیشی که مدیرعامل پرداخت الکترونیک سامان در ابتدای سخنانش وعده داد، همان نشست‌های تخصصی بود که محورهایی در حوزه برندینگ و یا فعالیت‌های تجاری پیش‌بینی‌شده بود و با مدیریت شاهرخ کشاورز، نماینده انجمن مراکز خرید در خاورمیانه و شمال افریقا در ایران، برگزار شد.

در اولین نشست تخصصی هم‌اندیشی سپ در ابتدا نادر رفتاری صاحب‌امتیاز برند چلوکبابی رفتاری، افشین صنایعی مدیرعامل شرکت بازرگانی صنایعی در کنار شاهرخ کشاورز نماینده انجمن مراکز خرید در خاورمیانه و شمال افریقا در ایران تاریخچه‌ای از برندهای 100 ساله ایران را مورد بررسی قرار دادند.

رفتاری با اشاره به سابقه 109 ساله این نام گفت: «اصالت و ماندگاری در این نام بقدری است که بسیاری از کارکنان این مجموعه سال‌ها سابقه کار دارند.»

او خوش‌نامی برند را یکی از نشانه‌های مهم وفاداری مشتری دانست و گفت: «خوش‌نامی برند، راه را برای جذب نسل‌های آینده برای گام برداشتن در پیشبرد اهداف همان برند هموار می‌کند و به آن برند اجازه می‌دهد که به‌سادگی از ایده‌های نو و به‌روز نسل جدید بهره بگیرد.»

در کنار این برند 100 ساله، افشین صنایعی مدیرعامل شرکت بازرگانی صنایعی هم بیش از 121 سال است که در ایران فعال است و نام خود را در صنعت پوشاک درخشان نگه‌ داشته است.

شاهرخ کشاورز، نماینده انجمن مراکز خرید در خاورمیانه و شمال افریقا در ایران، با اشاره به پیشینه این نام، گفت: «چنین تجارت‌هایی که از چند نسل قدیمی‌ به ارث می‌رسند و بیش از 100 سال اعتبار آنها برجسته‌ می‌شود، این نوید را می‌دهد که ادامه روند فعالیت آن‌ها باید با همکاری نسل‌های جدید همچنان ادامه دارد.»

برای همین صنایعی هم در تکمیل گفته‌های کشاورز ادامه داد: «ما همانند برندهای خانوادگی چون گوچی، هرمس و… وارث نامی هستیم که بیش از 30 سال برای ماندگاری آن تلاش شده است. برای همین مسئولیتمان نسبت به انتقال آن به نسل آینده بیشتر و بیشتر است.»


حمایت از سرمایه انسانی؛ ابزار مهم رضایتمندی مشتری از برند


برای تعامل بادانش و تجربه‌های بزرگان کسب‌وکار، باید از همه زوایای هر صنف و برندی حرف‌هایی شنیده می‌شد تا همان انتقال تجربه شبکه‌ای صورت پذیرد. سام ضرابی مدیر ارشد بازرگانی و توسعه هلدینگ زیوان‌تجارت‌گلدیس، پگاه گشایشی مدیرعامل برند عطری-آرایشی سفیر و علی اسلامی مدیرعامل مجتمع تجاری گردشگری باملند دیگر مهمانان نشست تخصصی این مراسم بودند که از تأثیر سرمایه‌های انسانی در رشد برند و محصولات هر صنف سخن گفتند.

سام ضرابی مدیر ارشد بازرگانی و توسعه هلدینگ زیوان‌تجارت‌گلدیس با بیان اینکه صنعت خرده‌فروشی را یک زنجیره کامل متشکل از تجارت و نیروی انسانی معرفی کرد و گفت: «عدم تولید دانش و سرمایه‌گذاری نکردن بر روی زیرساخت‌ها به‌خصوص نیروی انسانی اشتباهی است که خرده‌فروش‌ها در نظر نمی‌گیرند و به‌سادگی تجارتشان را تهدید می‌کنند.»

به گفته او منابع انسانی 80 درصد یک تجارت را تشکیل می‌دهد و سرمایه‌گذاری بر آن باید مداوم و متناسب با تجارت باشد. این مدیر ارشد بازرگانی، یکی از مهم‌ترین راه‌های استفاده از پتانسیل جوانان ایرانی را برای ساخت افق روشن اشتغال و اقتصاد در ایران معرفی کرد.

نگاه او به خرده‌فروشی و تلاش برای جذب نیروی انسانی برای پیشرفت یک تجارت را پگاه گشایشی، مدیرعامل برند عطری- آرایشی سفیر با جلب رضایت مشتری تکمیل کرد و گفت: «موفقیت یک شرکت و تأثیر رضایت‌مندی مشتری و کارکنان باید هدف مهم هر برندی برای توسعه و رشد باشد.»

به گفته او آموزش‌های سازمانی و ارائه راهکارهای مناسب برای جلب رضایت مشتری، برگ برنده هر محصول و برندی است که در میان مردم پرطرفدار می‌شود.

علی اسلامی مدیرعامل مجتمع تجاری گردشگری باملند هم با گفته همکاران خود موافق بود و گفته آنها را تکمیل کرد: «باید در نظر بگیریم در ایران امروز، محدودیت‌هایی برای ورود شرکت‌های خارجی موجود است که شاید استفاده از تجارب آنها را سخت بکند، اما استفاده از مشاوران سرمایه‌گذاری داخلی و تبحر آنها در هدایت مسیر درست هر تجارت و برند می‌تواند این راه سخت را ساده‌ کند.»


استفاده از فناوری‌های روز؛ آینده‌نگری در کسب‌وکارهای مشهور


بهره‌گیری از فضای مدرن تجارت و رشد شبکه‌های مجازی و تعامل مردم و مشتری‌ها با رشد فناوری، تصویر متفاوتی از تجارت در ایران و دنیا ایجاد کرده است که در آخرین نشست تخصصی این مراسم رویکرد مدرن نان سحر، استفاده از راهکارهای پرداخت دیجیتال گروه قنادی ناتلی و رشد کسب‌وکار نوین در شرکت سفرهای علی‌بابا موردبررسی قرار گرفت.

مهدی خان‌محمدی بنیان‌گذار گروه صنعتی نان سحر که نگاه سنتی به نان و فرآورده‌های نانی را در این سال‌ها تغییر داد، در مورد شرایط رشد این برند گفت: «گروه نان سحر، در حال حاضر با چهار شرکت برای تولید نان و شیرینی، مواد اولیه نان و شیرینی و تولید ماشین‌آلات است که با تأسیس یک واحد آموزشی شکلی متفاوت از گسترش تجاری یک صنعت را به ثبت رسانده است.»

به گفته او، بیش از آنکه مدرن شدن این صنعت و تلاش برای حذف ضایعات نان در دستور کار اولیه این برند بوده، مشتری مداری، صداقت و کیفیت بالا از عوامل مهمم موفقیت گروه نان سحر است.

علی رحیمی زهتاب مدیرعامل برند ناتلی که خود یکی از راهکارهای پیشرو پرداختی را در همه شعب وارد کرده، در مورداستفاده از فناوری در تجارت صحبت کرد و گفت: «گرچه استفاده از فناوری‌های روز، هزینه بسیاری را برای شرکت‌ها دارد اما نشان از آینده‌نگری دقیق در تجارت دارد.»

او افزود: «آینده‌ای که منتظرش هستیم را همین امروز تصور کنیم تا به‌سادگی با درک موضوع به نیازهای خاص هرکدام پاسخ دهیم. ما هم برای رفع آن نیازها در واحدهای مختلف از فناوری‌های چابک کننده استفاده کرده‌ایم.»

مدیرعامل شرکت سفرهای علی‌بابا، اما از زاویه‌ای دیگر به ورود کسب‌وکارهای نوین در تجارت صحبت کرد، او اشاره‌ای به مسئولیت‌های اجتماعی برندها و صاحبان تجارت اشاره کرد و به گوشه‌ای از برنامه‌های اجرایی علی‌بابا در این حوزه اشاره کرد: «از ابتدای سال 98 تمامی سفرهای امدادی هلال‌احمر و همچنین حمل‌ونقل کودکان محک بر عهده این تیم گذاشته‌شده است که البته برخی شرکت‌های هواپیمایی، ریلی و هتل‌ها نیز در این امر مشارکت داشته‌اند.»

به گفته نیما قاضی، به‌غیراز مسئولیت اجتماعی که در بیرون از این کسب‌وکار انجام‌شده، اعضای شرکت و همکاران آن‌هم درگیر مسئولیت اجتماعی در حوزه محیط‌زیست هستند گفت: «ما مدتی است پروژه‌ای به نام علی‌بابای سبز راداریم که در بحث مدیریت پسماند و مصرف انرژی همه کارکنان و همکاران مجموعه درگیر این مسئولیت هستند.»

مدیرعامل پرداخت الکترونیک سامان، در انتهای این مراسم، از مدیران و صاحبان برند مطرح که در این نشست‌های تخصصی، تجربیات خود را با دیگر رقبا و بزرگان کسب‌وکار در میان گذاشتند تقدیر و اولین تندیس این نشست سالانه را به آن‌ها اهدا کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.