راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نحوه پرداخت عوارض نوسازی، کسب و پیشه و بهای خدمات مدیریت پسماند / روش‌های پرداخت، تقسیط و به‌دست آوردن کد شناسایی ملک

قبوض عوارض شهرداری که در چهار دسته قرار دارند، مربوط به عوارض نوسازی، بهای خدمات پسماند مسکونی، بهای خدمات پسماند غیر مسکونی و عوارض کسب و پیشه هستند. قبوض با توجه به مصوبه هئیت وزیران برای عوارض نوسازی و با فرمول تعیین شده، چاپ و توزیع می شوند و بهای خدمات مدیریت پسماند ازطریق مصوبه شورای اسلامی شهر محاسبه و توزیع می‌شود. پرداخت کامل عوارض شهری یا مفاصاحساب شهرداری یکی از مدارک لازم برای هرگونه انتقال سند است و در زمان فروش ملک باید نسبت به تسویه حساب آن اقدام کنید. در این مطلب نگاهی به چگونگی پرداخت این عوارض خواهیم داشت.


نحوه پرداخت عوارض نوسازی از طریق سایت شهرداری تهران


برای پرداخت عوارض از این طریق، ابتدا وارد سایت شهرداری تهران به آدرس www.tehran.ir مراجعه کنید و روی گزینه «پرداخت عوارض و بهای خدمات» کلیک کنید.

سپس وارد صفحه «سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض شهردای تهران» می‌شوید و باید اطلاعات خواسته‌شده که شامل «نوع واحد»،‌ «شماره شناسایی ملک»، «شماره شناسایی ۱۵ رقمی ملک» و «کد امنیتی»است را پر کنید و در نهایت گزینه «پرداخت عوارض امسال» را کلیک کنید و به ترتیب مراحل زیر را با توجه به تصاویر زیر ادامه دهید.

  • در صورت عدم اطلاع از مشخصات ملک مربوطه و یا موجود نبودن اطلاعات در سامانه، جهت صدور فیش و پرداخت عوارض با همراه داشتن اسناد مالکیت ب نزدیکترین دفتر خدمات الکترونیک شهر یا اداره درآمد منطقه وقوع ملک مراجعه کنید.
  • قبل از اقدام به پرداخت عوارض، اطلاعات ملک مربوطه را کنترل کنید و در صورت هرگونه مغایرت با در دست داشتن اسناد مثبته به اداره درآمد شهرداری منطقه مربوطه مراجعه کنید.

نحوه پرداخت بهای خدمات مدیریت پسماند مسکونی از طریق سایت شهرداری تهران


جهت پرداخت بهای خدمات مدیریت پسماند مسکونی از طریق سایت شهرداری تهران ابتدا وارد این سایت به آدرس www.tehran.ir شوید و روی گزینه «پرداخت عوارض و بهای خدمات» کلیک کنید و مراحل را مانند تصاویر زیر انجام دهید.


نحوه پرداخت بهای خدمات مدیریت پسماند مسکونی از طریق سایت شهرداری تهران


پس از پرداخت عوارض نوسازی با مراجعه به صفحه اصلی نسبت به پرداخت بهای خدمات مدیریت پسماند اقدام کنید. یکی از راه‌های پرداخت آن از طریق مراجعه به سایت شهرداری تهران است. برای این کار بعد از وارد شدن به این سایت و کلیک روی گزینه «پرداخت عوارض و بهای خدمات»، مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.


نحوه پرداخت عوارض غیرمسکونی (کسب و پیشه) از طریق سایت شهرداری تهران


مانند موارد قبلی برای پرداخت عوارض غیرمسکونی از طریق سایت شهرداری تهران، مراحل زیر را با توجه به تصاویر طی کنید تا پرداختتان با موفقیت انجام شود.


نحوه پرداخت بهای خدمات مدیریت پسماند غیرمسکونی (کسب و پیشه) از طریق سایت شهرداری تهران


پس از پرداخت عوارض غیرمسکونی با مراجعه با مراجعه به صفحه اصلی سایت شهرداری تهران، نسبت به پرداخت بهای خدمات مدیریت پسماند غیرمسکونی اقدام کنید. برای این کار مراحل را مانند تصاویر زیر انجام دهید.

توجه داشته باشید با توجه به شرایط خدمات بانک عامل، امکان تاخیر در ثبت وصولی در سامانه درآمد املاک شهرداری تهران تا ۷۲ ساعت پس از پرداخت وجود دارد. در صورتیکه بعد از مدت مذکور ثبت وصولی انجام نشد با روابط عمومی اداره کل تشخیص و وصول درآمد تماس بگیرید.


نحوه پرداخت عوارض نوسازی، کسب و پیشه و بهای خدمات مدیریت پسماند از طریق درگاه‌های غیرحضوری


علاوه بر سایت شهرداری تهران، می‌توانید عوارض نوسازی، کسب و پیشه و بهای خدمات مدیریت پسماند را از طریق درگاه‌های غیرحضوری (اینترنت‌بانک، تلفنبانک، همراه‌بانک) کلیه بانک‌های طرف قرارداد شهرداری تهران نیز پرداخت کنید.


نحوه پرداخت عوارض نوسازی، کسب و پیشه و بهای خدمات مدیریت پسماند از طریق کد دستوری #137* و یا تلفن 137


همچنین می‌توانید با شماره‌گیری کد دستوری #137* و یا تماس با شماره 137 نیز اقدام به پرداخت عوارض نوسازی، کسب و پیشه و بهای خدمات مدیریت پسماند کنید.

برای استعلام میزان بدهی و بهره‌مندی از خدمات الکترونیکی شهرداری تهران، ارسال کد 15 رقمی (ملک، آپارتمان) یا کد 12 رقمی واحد غیرمسکونی به شماره 1370000070 ضروری است.


روش‌های حضوری


علاوه‌بر روش‌های ذکرشده، روش‌های غیرحضوری برای پرداخت نیز وجود دارند. برای مثال می‌توانید برای پرداخت عوارض نوسازی، کسب و پیشه و بهای خدمات مدیریت پسماند، به دفاتر خدمات الکترونیک شهر و یا با مراجعه به دستگاه‌های خودپرداز با همراه داشتن شناسه قبض و پرداخت نیز اقدام به این کار کنید.

عوارض نوسازی، عوارض کسب و پیشه و بهای خدمات مدیریت پسماند (مسکونی و غیرمسکونی) قابل تقسیط در حداکثر پنج قسط ازطریق پرتال شهرداری تهران است به طوری که در این سامانه مبالغ قسط‌های اول تا چهارم به اختیار پرداخت‌کننده تعیین می‌شود و مبلغ قسط نهایی (قسط پنجم) را سامانه به میزان مانده بدهی ملک تعیین می‌کند.


روش‌های به‌دست آوردن کد شناسایی و استعلام بدهی ملک


می‌توانید جهت آگاهی از کد شناسایی 15 رقمی مسکونی و یا کد 12 رقمی غیرمسکونی ملک خود از روش‌های زیر اقدام کنند:

  • مراجعه به قبوض عوارض و بهای خدمات مدیریت پسماند
  • مراجعه به سامانه اینترنتی تهران من به آدرس my.tehran.ir/melk
  • مراجعه حضوری به دفاتر خدمات الکترونیک یا ادارات درآمد شهرداری مربوطه به همراه مدارک
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.