راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

چه اتفاق‌هایی ممکن است باعث ورشکستگی تریدرهای رمزارز شود؟

ورشکستگی واژه سنگینی است و به معنی تمام شدن همه چیز برای یک کسب‌وکار یا فرد است. البته که بسیاری از افراد موفق در سراسر جهان حداقل یک بار طعم این اتفاق را چشیده‌اند و با درس‌هایی که از این شکست گرفته‌اند راه موفقیت‌های آتی خود را روشن کرده‌اند؛ اما این دلیل نمی‌شود ما بدون منطق عمل کنیم و به‌دنبال ورشکسته شدن باشیم!

بازار پرنوسان رمزارزها به شکلی است که از دست رفتن همه سرمایه کابوس بسیاری از تریدرهای تازه‌کار به حساب می‌آید؛ اما برای فردی که درست فکر کند و تصمیم‌های مناسبی بگیرد امکان ورشکسته شدن به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

در این مطلب به بررسی اتفاق‌هایی که ممکن است باعث ورشکستگی یک تریدر شود می‌پردازیم تا کمک کنیم خریدوفروش ارز رمزنگاری‌شده را به امن‌ترین شکل ممکن تجربه کنید.


ورشکستگی در دنیای رمزارز


فعالان بازار رمزارز در تمام ساعت‌های شبانه‌روز، تاکید می‌کنم تمام ساعت‌ها، در حال بررسی قیمت‌ها هستند. سرمایه‌گذاری در دنیای رمزارزها ریسک‌های خاص خودش را دارد و گاهی تمام ذهن برخی تریدرهای تازه‌کار را درگیر خود می‌کند، به شکلی که هنگام خواب هم به فکر قیمت‌ها و تغییرات بازار هستند.

حقیقت این است که ورشکستگی بدترین اتفاق ممکن برای سرمایه‌گذاران است که به معنی از دست رفتن تمام سرمایه فرد بوده و کمتر هم ممکن است اتفاق بیفتد.

افرادی که با این مشکل مواجه می‌شوند معمولا فریب افراد سودجو را خورده یا اشتباهات خیلی خاصی را در سرمایه‌گذاری مرتکب می‌شوند که در اینجا به بررسی آنها خواهیم پرداخت.


از دست دادن سرمایه به خاطر فراموشی رمز عبور


گاهی از دست رفتن سرمایه در نتیجه سرمایه‌گذاری اشتباه نیست، اشتباه‌های ساده و پیش پاافتاده‌ای مثل فراموش کردن رمز عبور می‌تواند فاجعه‌بار باشد.

سیاست عدم تمرکزگرایی مزیت بزرگ رمزارزها است که به حفظ حریم خصوصی و هویت فعالان بازار کمک می‌کند، در مقابل مسئولیت ما را در حفظ دارایی‌های دیجیتال خودمان بالا می‌برد.

پس در گام نخست لطفا در حفظ و نگهداری کلیدهای خصوصی و عمومی‌تان نهایت دقت خود را به‌کار ببرید.

مطلب را با این مثال ساده شروع کردیم که ببینید رعایت اصول اولیه مثل انتخاب پسورد درست و حفظ و نگهداری از آن چقدر مهم است و بی‌توجهی به نکات ساده هم می‌تواند فاجعه‌بار باشد.




هک صرافی رمزارز


هک شدن صرافی‌ها اتفاق بی‌سابقه‌ای نیست و متاسفانه تاکنون چند بار رخ داده است. افرادی‌که تمام دارایی‌های خود را در یک صرافی نگهداری می‌کردند زیان‌های زیادی را متحمل شدند.

همچنین توصیه اکیدی که همواره از سوی کارشناسان مطرح می‌شود این است که دارایی خود را در صرافی‌ها نگهداری نکنید، بلکه لازم است موجودی خود را به کیف پول‌های امن خودتان منتقل کنید.

طی سال‌های اخیر امنیت صرافی‌های ارز رمزنگاری‌شده نسبت به ۱۰ سال قبل بسیار بیشتر شده، اما برای حفظ ارزش دارایی‌های خود بهتر است از نگهداری طولانی مدت سرمایه‌های دیجیتال در صرافی‌ها خودداری کنید.


ترید احساسی


بزرگ‌ترین دشمن یک تریدر گرفتار شدن در بند احساسات است و می‌تواند به نتایج خطرناکی منجر شود. ترید احساسی به این معنا است که تحت تاثیر شرایط بازار و تغییر قیمت‌ها تصمیم‌هایی بگیریم و بدون توجه به تجربه و حد ضررهایی که از قبل تعیین کرده‌ایم سرمایه‌گذاری کنیم، این روند می‌تواند به شکست سرمایه‌گذاری و ورشکستگی ما منجر شود.

سرمایه‌گذاری احساسی بیشتر آفت کار تریدرهای تازه کار است و اغلب سرمایه‌گذاران موفق و مشهور خاطراتی از سرمایه‌گذاری احساسی و زیان‌هایی که در پی آن تجربه کرده‌اند، دارند.

تریدهای احساسی برای یک فعال بازار حرفه‌ای به معنای آن است که درس‌های خود را از بازار نگرفته و از دست رفتن سرمایه نتیجه طبیعی آن است.


گرفتاری در دام سودجویان


طمع مادر تمام ناکامی‌های نوع بشر است. گاهی با دیدن قیمت پایین، چرب زبانی یک همکار یا فریب یک هکر دارایی‌های خود را به خطر می‌اندازیم که می‌تواند به ورشکستگی ما منجر شود.

بسیاری از افرادی که گرفتار هکرها شده‌اند تنها با دیدن یک ایمیل جذاب یا وعده فریبنده پیش از هکر طعمه طمع خود شده‌اند.

یک فعال حرفه‌ای بازار به هر پیشنهاد جذاب و خوش آب و رنگی اعتماد نمی‌کند، بلکه به دانش و تجربه خود تکیه می‌کند و قبل از هر سرمایه‌گذاری سعی می‌کند اطلاعات کافی در خصوص آن موضوع را به‌دست آورد.


نوسانات غیرقابل پیش‌بینی


بازار رمزارزها یک بازار کاملا آزاد است که تحت کنترل هیچ دولت و نهاد سومی نیست؛ این یکی از مزایا و جذابیت‌های غیرقابل انکار بازار است که نوسانات زیاد بازار را به همراه دارد.

گرفتاری در نوسان‌های شدید بازار گاهی منجر به از دست رفتن سرمایه برخی تریدرها شده است. کاهش قیمت ناگهانی بیت‌کوین در سال ۲۰۱۸ یکی از این نمونه‌ها است که باعث شد خیلی‌ها متضرر شوند.

البته این روند همیشه کاهشی نیست گاهی افزایش قیمت‌ها هم سبب شده برخی یک شبه ثروتمند شوند.

هرچه بیشتر بدانید و تجربه بیشتری کسب کنید احتمال اینکه در جریان نوسانات بازار سرمایه خود را از دست بدهید کاهش می‌یابد.


سایر عوامل ورشکستگی احتمالی تریدر


برخی دیگر از عواملی که می‌تواند به ورشکستگی احتمالی تریدر منجر شود عبارت‌اند از:

  • تعریف نکردن استاپ لس یا حد ضرر
  • بی‌توجهی به نمودارها
  • عدم آشنایی با تحلیل تکنیکال
  • به روزنکردن دانش حرفه‌ای

نتیجه‌گیری


بازار رمزارزها یک بازار پر رونق است که سودهای زیادی را برای برخی از فعالان بازار به همراه آورده است. در مقابل نوسان شدید بازار ریسک سرمایه‌گذاری را بالا می‌برد و می‌تواند به ورشکستگی تریدرهای احساسی منجر شود.

با توجه به نکاتی که در این مطلب به آن اشاره کردیم می‌توانید سرمایه خود را به بهترین شکل محافظت کنید. سرمایه‌گذاری رمزارز تنها به معنی خرید بیت‌کوین و سایر ارزهای رمزنگاری‌شده نیست، بلکه باید به خوبی بدانید چه رمزارزی را در چه زمانی و به چه قیمتی خریداری کنید و در چه زمانی و به چه قیمتی بفروشید. این یک هنر است که نیاز به تجربه و کسب دانش دارد.

اگر به دنبال خرید رمزارز هستید یا دوست دارید موجودی رمزارز خود را به فروش برسانید کوین نیک یک همراه مطمئن است که می‌تواند به شما در خریدوفروش آسان رمزارزها کمک کند.

کلیه مراحل خریدوفروش در این پلتفرم به صورت اتوماتیک انجام می‌شود و نیازی نیست برای ترید شما منتظر پاسخگویی اپراتورها یا ساعات اداری بمانید. کارشناسان این مجموعه در اغلب اوقات شبانه‌روز پاسخگوی سوال‌های شما هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.