راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

زی‌کش از کجا آمد و در دنیای رمزارز چه جایگاهی دارد؟

زی‌کش یکی از فرزندان بیت‌کوین است که توانسته به استقلال برسد و به حیات خود ادامه دهد. اگر بخواهیم توضیح بیشتری بدهیم زی‌کش یک شاخه (fork) از پروتکل بیت‌کوین است.

زی‌کش در دسته ارزهای رمزنگاری‌شده قرار می‌گیرد و عمر آن بیش از چهار سال نیست. حریم خصوصی در این رمزارز به خوبی رعایت می‌شود و این یکی از مزیت‌های آن است.

در این مطلب به بررسی چگونگی شکل‌گیری و توسعه زی‌کش می‌پردازیم، اگر به خرید زی‌کش و سایر ارزهای رمزنگاری‌شده علاقه دارید این مطلب را مطالعه کنید.


زی‌کش چیست؟


زی‌کش یک رمزارز Open Source است که حفظ حریم خصوصی کاربران را در اولویت کارهای خود قرار داد و هدف اصلی آن برطرف کردن مشکلات موجود در حریم خصوصی بیت‌کوین بود.

معاملات زی‌کش رمزنگاری می‌شوند و به این ترتیب به شکل ویژه‌ای مورد محافظت قرار می‌گیرند. این رمزارز ابتدا تنها توکن بیت‌کوین بود اما به مرور با موفقیت‌های زیادی که بدست آورد به عنوان یک رمزارز مستقل به رسمیت شناخته شد.

امنیت تراکنش‌های زی‌کش بسیار بیشتر از بیت‌کوین است و مشخصات کاربران در این سیستم به دقت نگهداری می‌شود.

ZEC نماد اختصاصی این رمزارز است که در اغلب صرافی‌های معتبر پشتیبانی می‌شود.


چرا امنیت زی‌کش بیشتر از بیت‌کوین است؟


خالق زی‌کش با مشاهده نقاط قوت و ضعف بیت‌کوین تلاش کرد ضعف‌های امنیتی بیت‌کوین را برطرف کند و حاصل کار یک رمزارز با امنیت بالا بود.

اطلاعات کلیه تراکنش‌های زی‌کش روی بلاکچین ذخیره می‌شود، با این تفاوت که اطلاعات فرستنده،‌ گیرنده و حجم مبادله پنهان می‌ماند.

این رمزارز یک الگوریتم اثبات کار نامتقارن مخصوص در اختیار دارد که در برابر اسیک‌ها مقاومت بالایی داشته و منجر به امنیت بالای آن می‌شود.

Zcash ساختاری دارد که نیازی به ثبت مقدار اجزای تراکنش ندارد و در عین حال آنها را متعادل می‌سازد.

این کاربران هستند که تصمیم می‌گیرند کدامیک از اطلاعات آنها در شبکه انتشار پیدا کند.

در واقع اطلاعات این رمزارز بر بستر دو نوع آدرس ذخیره می‌شود:

t address: آدرس‌های معمولی این رمزارز است که دقیقا مشابه بیت‌کوین عمل می‌کنند.

Z address: آدرس‌های اختصاصی این رمزارز است که از تراکنش‌ها به شکل کاملا ویژه‌ای محافظت می‌کنند.


چطور می‌توان Zcash به‌دست آورد؟


از آنجایی که ساختار این رمزارز بسیار شبیه بیت‌کوین است برای به‌دست آورد آن می‌توان دست به استخراج زد.

تعداد سکه‌های زی‌کش هم محدود به ۲۱ میلیون سکه است که در طول ۱۰۰ سال به‌دست می‌آید. پاداش ایجاد بلوک‌های زی‌کش چهار برابر بیت‌کوین است و دلیل آن هم این است که هر بلوک در مدت 2:30 ثانیه شکل می‌گیرد.

البته ساده‌ترین شکل به‌دست آوردن هر رمزارزی خرید آن است. شما با مراجعه به صرافی‌های ارز رمزنگاری‌شده معتبر می‌توانید به ساده‌ترین شکل ممکن رمزارز دلخواه خود را بخرید.


بهترین مکان برای نگهداری زی‌کش کجا است؟


 زی‌کش مثل سایر رمزارزها قابل نگهداری در انواع کیف پول ارزهای رمزنگاری‌شده و ولت صرافی‌های رمزارز است.

توصیه همیشگی این است که تا حد امکان از نگهداری رمزارز در ولت صرافی‌ها پرهیز کنید و دارایی‌های دیجیتال خود را در کیف پول اختصاصی خودتان نگهدارید تا از خطر سوءاستفاده‌های احتمالی مصون بماند.

 کیف پول‌های سخت‌افزاری Ledger و TREZOR برای این رمزارز گزینه‌های ویژه‌ای دارد.

کیف پول‌های نرم‌افزاری Cryptonator و Free wallet برای زی‌کش گزینه‌های مناسبی هستند.


وضعیت قیمت زی‌کش به چه شکل است؟


این رمزارز از سال ۲۰۱۶ در صرافی‌های ارز رمزنگاری شده مبادله می‌شود و به شدت تحت تأثیر روند کلی بازار و تغییر قیمت‌های بیت‌کوین است.

بالاترین قیمتی که این رمزارز تجربه کرده ۸۸۶ دلار است که در سال ۲۰۱۸ به ثبت رسیده است. زی‌کش مسیر خاص خود را در بازار طی می‌کند و کمتر تحت تأثیر اخبار بوده است. پشتیبانی صرافی جمنی از این رمزارز تنها خبری بود که روی بازار تأثیر زیادی داشت و باعث افزایش قیمت چشمگیر Zcash شد.

طی سال‌های اخیر حرکت بازار همواره آهسته و پیوسته بوده و تحول عجیب و غریب در خریدوفروش این ارز رمزنگاری شده رخ نداده است.


نتیجه‌گیری


Zcash یکی از رمزارزهایی است که به پیروی از بیت‌کوین و با هدف رفع مشکلات حریم خصوصی آن به وجود آمد و با پیشرفت‌هایی که در طی مدت فعالیت خود به‌دست آورد به یک رمزارز مستقل تبدیل شد.

زی‌کش گزینه اصلی تریدرها نیست؛ اما طی این سال‌ها توانسته جای خود را در بازار باز کند و عده‌ای به آن اعتقاد دارند.

اگر به فکر خرید زی‌کش هستید حتما می‌دانید که خرید رمزارز از صرافی‌های بین‌المللی ارز رمزنگاری شده کار سختی است و از آنجا که خدمات دهی آنها به روی IP های ایرانی مسدود است، خرید رمزارز از این طریق ریسک بالایی دارد.

خوشبختانه در کشور پلتفرم‌های مختلفی فعال هستند که خریدوفروش رمزارز می‌پردازند و از اعتبار و امنیت قابل قبولی هم برخوردار هستند.

کوین نیک دستیار شما در دنیای ارزهای رمزنگاری‌شده است که به کاربران اجازه می‌دهد به صورت کاملا اتوماتیک و در اغلب ساعت‌های شبانه‌روز به خریدوفروش انواع رمزارز بپردازند. اگر قصد خرید از این صرافی را دارید می‌توانید ضمن مراجعه به سایت از طریق راه‌های ارتباطی متنوعی که در نظر گرفته شده با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید و پاسخ سوال‌های احتمالی خود را بیابید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.