راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

هلدینگ فناپ از محصول جدید «روبین‌زی» در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران رونمایی کرد

 نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران تنها رویداد تخصصی حوزه گردشگری داخلی است که در تقویم سازمان جهانی گردشگری (WTO) به ثبت رسیده و با حمایت و حضور وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور و شرکت‌ها و نهادهای مرتبط از تاریخ 23 الی 26 بهمن 98 با هدف ارائه دستاوردها و آشنایی با توان و نوآوری فعالان صنعت گردشگری کشور و ظرفیت‌ها و زمینه‌های مختلف سفر برای گردشگران در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.

هلدینگ فناپ از سال 1395، مطالعات زیرساختی صنعت گردشگری را در سه حوزه نودهای حمل‌ونقل، اقامتگاه‌ها و جاذبه‌های گردشگری آغاز کرد تا با شناسایی معضلات ذی‌نفعان و با تکیه بر توان فنی خود، راهکاری فناورانه را جهت رفع معضلات موجود که به نفع فعالان این حوزه و در نهایت بهبود تجربه سفر برای گردشگران باشد ارائه دهد و به‌عبارتی زیرساخت زیست‌بوم گردشگری الکترونیک را بازآفرینی کند.

فناپ در حوزه زیرساخت گردشگری چهار محصول B2B دارد و حالا از محصول جدید خود در حوزه B2C به نام «روبین‌زی» نیز رونمایی کرده است.

هلدینگ فناپ در سومین سال متوالی حضور خود در نمایشگاه گردشگری 98، مجموعه را‌هکارهای زیرساختی ابری خود تحت عنوان منظومه گردشگری فناپ را به نمایش گذاشت. منظومه گردشگری فناپ شامل هرمیناتک (Herminatech) نخستین نرم‌افزار ابری هتل‌داری، لاماسو (Lamasoo) و نت‌مایندر (NetMinder) سامانه‌های مرکزی رزرواسیون آنلاین آژانس و هتل و اَت‌رِز (AttRes) پلتفرم ابری فروش بلیت جاذبه‌های گردشگری ایران است که همگی با بهره‌گیری از زیرساخت‌های یکپارچه فنی و مالی فناپ تولید شده و به طور مستمر در حال توسعه هستند.

در گام نخست فناپ اولین نرم‌افزار هتل‌داری ابری ایران (Cloud PMS) با برند «هرمیناتک (Herminatech)» را جهت مدیریت اقامتگاه‌ها (هتل‌ها) ارائه داد؛ پس از ارائه هرمیناتک و رفع نیازمندی در لایه اقامتگاه‌ها، به لایه رزرواسیون ورود کرد که نیازمند آنلاین‌سازی ارتباط آژانس و هتل بود.

در واقع پیش از این، ارتباط بین هتل‌ها و کانال‌های فروش (آژانس) به صورت آفلاین و از طریق تلفن بود؛ به این معنا که مسافر برای رزرو اتاق خود با هتل یا آژانس تماس برقرار می‌کرد تا بتواند اتاق مدنظر خود را رزرو کند؛ حتی پلتفرم‌های آ‌نلاین نیز به صورت دستی درخواست مسافر را ثبت می‌کردند و مرکز تماس آنها با هتل مدنظر مسافر تماس تلفنی برقرار می‌کرد تا اتاق درخواستی را رزرو کنند؛ این فرآیند دستی مشکلات زیادی داشت و ممکن بود ناهماهنگی در رزرو اتاق اتفاق افتد.

در همین راستا فناپ محصولات رزرواسیون آنلاین هتل را در حوزه B2B با نام‌های «لاماسو» و «نت‌مایندر» ارائه داد که ارتباط آنلاین بین هتل و آژانس را برقرار می‌کنند. سامانه آنلاین رزرواسیون به نرم‌افزار هتل متصل می‌شود و قیمت و ظرفیت لحظه‌ای اتاق را دریافت می‌کند و به مسافر نمایش می‌دهد؛ مسافر نیز از این طریق می‌تواند در لحظه رزرو قطعی خود را ثبت و code voucher را دریافت کند؛ همچنین آژانس‌ها با مشاهده نرخ و ظرفیت‌های لحظه‌ای هتل‌ها می‌توانند مدیریت بهینه‌تری برای رزرو اتاق مشتری داشته باشند.

لازم به ذکر است مدل فروش بلیت جاذبه‌های گردشگری عموما به صورت دستی بوده و یا فاقد یکپارچگی فروش هستند و از کانال‌های متعدد، فروش انجام می‌شود و همین امر باعث می‌شود که آمار و گزارش فروش‌ها یکپارچه و شفاف نباشد. علاوه بر رزرو آنلاین بلیت جاذبه‌های گردشگری، ارائه API فروش از دیگر قابلیت‌هایی است که پلتفرم ابری اترز جهت رفع معضلات برای صاحبان جاذبه‌های گردشگری فراهم می‌آورد.

محصولات فوق در گروه راهکارهای B2B گردشگری فناپ هستند. در نمایشگاه امسال، نخستین محصول B2C گردشگری فناپ تحت عنوان «روبین‌زی» رونمایی شد.

جدیدترین محصول ارائه‌شده از هلدینگ فناپ به نام «روبین‌زی» (سرواژه عبارات برو، ببین، زندگی کن)، را‌هنمای سفر برای گردشگر است.

برای مثال مسافری که قصد داشته باشد به اصفهان سفر کند، روبین‌زی اطلاعاتی از قبیل محل‌های اقامت، جاذبه‌های گردشگری، نوع وسیله حمل‌ونقل و نیز هزینه آن را در اختیار او قرار می‌دهد.

جهت آشنایی بیش‌تر با هر محصول و یا ارتباط با تیم گردشگری فناپ به وب‌سایت www.FanapTourism.com مراجعه کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.