راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

چگونه رمز دوم پویای کارت بانک پارسیان را از طریق پیامک دریافت کنیم؟

طبق اطلاعیه بانک مرکزی، از هفته دوم بهمن‌ماه ارائه خدمات پرداخت غیرحضوری با رمز دوم ایستا طی چند روز در بانک‌های مختلف متوقف می‌شود. البته با توجه به درخواست کسب‌وکارها، ذی‌نفعان حوزه خرید بدون حضور کارت و همچنین درخواست اپراتورها جهت خرید از طریق کدهای دستوری USSD، بانک‌ها می‌توانند تراکنش‌های تا سقف یک میلیون ریال در هر ۲۴ ساعت را از الزام استفاده از رمز دوم پویا معاف کنند.

بر این اساس بانک‌ها می‌توانند امکان انجام تراکنش با رمز دوم ایستا تا مجموع یک میلیون ریال در هر ۲۴ ساعت برای هر کارت بانکی را مشروط به پذیرش مخاطرات آن از سوی مشتری فراهم کنند. پس مشتریان برای تراکنش‌های کمتر از یک میلیون‌ ریال در روز، نیازی به رمز دوم پویا ندارند.

اما راهکار بانک پارسیان برای ارائه رمز دوم پویا برای تراکنش‌ها با مبلغ بیش از یک میلیون ریال چیست؟ بانک پارسیان برای ارائه رمز دوم پویا، دو راهکار را برای مشتریان خود در نظر گرفته که آنها می‌توانند هم به صورت آفلاین (از طریق همراه بانک پارسیان) و هم به صورت پیامکی برای دریافت رمز دوم پویا اقدام کنند.


دریافت رمز پویا با استفاده از پیامک


بانک پارسیان این امکان را برای مشتریان خود فراهم کرده که در صورتی که شماره تلفن همراه آنها در سیستم اطلاعاتی این بانک ثبت شده باشد و رمز دوم ایستا داشته باشند، رمز دوم پویا از طریق پیامک برای آنها ارسال شود. در روش ارسال رمز دوم پویا از طریق پیامک، نیاز به اقدام مشتری برای فعال‌سازی این سرویس نیست.

این راهکار برای آن دسته از مشتریان این بانک ارائه شده که نمی‌توانند از راهکار اپلیکیشن موبایل بانک «پارسیان من» استفاده کنند.

جهت ارسال رمز دوم پویا از طریق پیامک، دکمه «درخواست رمز پویا» در درگاه پرداخت اینترنتی را در زمان پرداخت فشار دهید تا پیامک رمز دوم برای شما ارسال شود. این رمز کمتر از دو دقیقه اعتبار دارد و در غیر این صورت، بلااستفاده می‌شود.




دریافت رمز پویا از طریق موبایل بانک پارسیان


راهکار دیگری که بانک پارسیان برای دریافت رمز دوم پویا برای مشتریان خود درنظر گرفته، استفاده از اپلیکیشن موبایل بانک پارسیان است. در این راهکار لازم است کاربر نام کاربری و رمز عبور را برای ورود به این اپلیکیشن داشته باشد (این رمز از سوی بانک یا اپلیکیشن همراه بانک پارسیان ارائه می‌شود).

1- دارندگان کارت‌های نقدی پارسیان برای دریافت رمز دوم پویا از طریق اپلیکیشن همراه بانک پارسیان، ابتدا باید به خودپردازهای این بانک مراجعه کرده و عملیات رمز را انتخاب کنند.

2- در منوی عملیات رمز، با انتخاب گزینه ثبت‌نام رمز یک‌بار مصرف، شماره تلفن ثبت‌شده نشان داده می‌شود و با ادامه عملیات، باید یک رمز دلخواه هشت رقمی (رمز ساده مانند اعداد پشت سر هم و تکرار یک عدد بیش از چهار بار مجاز نیست) تعیین کنید. این رمز هشت رقمی برای دریافت رمز دوم پویا است پس حتما آن را به‌خاطر بسپارید.

این رمز برای صدور رمز یک‌بار مصرف الزامی بوده و در صورت فراموش کردن آن، باید مجددا به خودپرداز بانک پارسیان مراجعه و رمز جدید تعریف کرد. لازم به ذکر است این راهکار برای مشتریانی قابل استفاده است که شماره همراه خود را قبلا در سیستم ثبت کرده‌اند.

3- پس از انجام مرحله بالا، یک کد فعال‌سازی به شماره موبایل شما ارسال می‌شود که به مدت 24 ساعت معتبر بوده و در این مدت می‌توان از طریق موبایل بانک پارسیان («پارسیان من» نسخه 1.3.14 به بعد) نسبت به فعال‌سازی سرویس اقدام کرد.

4- برای فعال‌سازی رمز دوم پویا از طریق اپلیکیشن، پس از اجرای اپلیکیشن موبایل بانک و رفتن به منوی اصلی، در گزینه رمز یک‌بار مصرف، شماره کارت و کد فعال‌سازی ارسال شده به موبایل را در قسمت «ثبت» وارد کرده و تایید کنید تا پیام «عملیات با موفقیت انجام شد» نشان داده شود. پس از انجام این‌کار می‌توانید از طریق موبایل بانک، رمزهای یک‌بار مصرف کارت را دریافت کنید. این مراحل در شکل‌های زیر نشان داده شده است.



5- برای دریافت رمز دوم پویا، در منوی رمز یکبار مصرف و در بخش «صدور»، کارت مورد نظر را انتخاب و رمز هشت رقمی که در خودپرداز تعیین کرده بودید را وارد کنید تا رمز یک‌بار مصرف نمایش داده ‌شود. این رمز به مدت 60 ثانیه معتبر بوده و در این مدت تنها یک‌بار قابل استفاده است.

لازم به ذکر است رمزهای تولید شده در صورتی صحیح هستند که زمان گوشی کاملا دقیق تنظیم شده باشد، لذا باید (Automatic date and time) را در قسمت تنظیمات تاریخ و زمان گوشی، گزینه تنظیم خودکار تاریخ و زمان فعال کنید.

برای غیرفعال کردن رمز یک‌بار مصرف نیز می‌توانید از طریق گزینه غیرفعال‌سازی موبایل بانک پارسیان و نیز خودپرداز اقدام کنید.

4 دیدگاه
  1. ناشناس می‌گوید

    یعنی آدم تو این وضعیت کرونا،هی میخاد بیرون نره،برای پرداخت قبض موبایل صدو پنجاه تومانی که قبلا با آپ پرداخت میکردیم با ید بیام بانک برای تعویض کارت باز اونم کارت ملی جدید میخاد،تا این مراحل طی بشه،صددرصد مرض کرونا گرفتیم،لااقل سقف رو دویست تومن میگرفتید،!!!

    1. کیان می‌گوید

      اونوقت قبض موبایل شما ۲۰۱هزار تومن میومد

  2. کاکان می‌گوید

    یعنی آدم تو این وضعیت کرونا،هی میخاد بیرون نره،برای پرداخت قبض موبایل صدو پنجاه تومانی که قبلا با آپ پرداخت میکردیم با ید بیام بانک برای تعویض کارت باز اونم کارت ملی جدید میخاد،تا این مراحل طی بشه،صددرصد مرض کرونا گرفتیم،لااقل سقف رو دویست تومن میگرفتید،!!!

  3. گوهرعابدیان می‌گوید

    کارت من کلن رو صحفه اش پاک شده والانم گم شده چیجوری پولشو دربیارم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.