راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

امیرعباس امامی: کارچین با دو شریک راهبردی خود سال آینده آغاز به‌کار می‌کند

می‌گویند فناوری بلاکچین بیش از آنکه یک فناوری تسهیل‌کننده باشد یک طرز فکر مدرن و ایدئولوژی است؛ باورها و اندیشه‌هایی که بر موضوعاتی مانند اعتماد، سرعت و امنیت استوار است.

اغلب آنهایی که «بلاکچین» به گوششان خورده، آن را در حاشیه رمزارزهایی مثل بیت‌کوین یا اتریوم شنیده‌اند. با این‌وجود، بلاکچین کاربردهای بالقوه‌ای دارد که خیلی فراتر از این رمزارزهاست.

تاکسی اینترنتی بلاکچینی به نام «کارچین» سعی دارد از اوایل سال آینده در ایران کار خود را آغاز کند. در این تاکسی اینترنتی رانندگان و مسافران می‌توانند به‌طور مستقیم در پلتفرم‌های بلاکچینی به یکدیگر متصل شوند، سابقه یکدیگر را ببینند و راننده خود را بر اساس قیمت، کیفیت و سایر عوامل بازار آزاد انتخاب کنند. این جایگزین خوشایندی برای بسیاری از رانندگان است که از ساختار پرداخت هزینه‌های اضافی فعلی ناراضی هستند.

حالا کارچین موفق به جلب مشارکت دو شریک راهبردی شده است. پلتفرم کارچین در راستای توسعه محصول اولیه (MVP) خود و انجام تست‌های بازار، با شرکت دانش‌بنیان کیو و شرکت پیشگامان جابه‌جایی راشا قرارداد مشارکت و همکاری منعقد کرد. کیو یکی از شرکت‌های فعال در عرصه توسعه، فروش و پشتیبانی نرم‌افزارهای حوزه حمل‌ونقل از جمله تاکسی‌های اینترنتی و شرکت پیشگامان جابه‌جایی راشا صاحب یکی از برندهای حمل‌ونقل آنلاین کشور است.



به گفته امیرعباس امامی، مدیر اجرایی کارچین، این مشارکت علاوه بر کاهش قابل توجه در هزینه توسعه محصول اولیه، زمان پیش‌بینی شده اولیه برای توسعه محصول را نیز کاهش و امکان تست عملیاتی پلتفرم را پس از راه‌اندازی MVP فراهم خواهد کرد.

پیش‌تر نیز شرکت رستاک میدیا سپهر به‌عنوان یکی از شرکت‌های فعال در توسعه راهکارهای بلاکچینی و شرکت رایان‌ونچرز به عنوان یک نهاد سرمایه‌گذاری خطرپذیر در پروژه کارچین مشارکت داشته‌اند.

به همین بهانه و منعقد شدن قرارداد همکاری کارچین با شرکت دانش‌بنیان کیو و شرکت پیشگامان جابه‌جایی راشا با مدیراجرایی کارچین، امیرعباس امامی گفت‌وگویی داشتیم که در ادامه می‌خوانید.


همکاری با کیو و راشا توان فنی کارچین را بالا می‌برد


شرکت کیو یک شرکت دانش‌بنیان در حوزه تولید نرم‌افزارهای حوزه حمل‌ونقل از جمله تاکسی‌های اینترنتی است که بیش از پنج سال سابقه فعالیت در این حوزه دارد و مشتریان زیادی در داخل و حتی خارج کشور از خدمات این شرکت استفاده می‌کنند. شرکت راشا هم صاحب برند تاکسی اینترنتی جابه‌جا است که در حال حاضر در غرب و جنوب غرب کشور و در بیش از بیست شهر فعالیت می‌کند.

امامی درباره همکاری کارچین با این دو شرکت توضیح داد: «همکاری این دو مجموعه توان فنی و بازاری تیم کارچین را در حوزه توسعه اپلیکیشن کارچین، خصوصاً در سمت کاربر و همچنین بخش ورود به بازار به‌طور قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌دهد».

طبق گفته او با توجه به زمینه فعالیت این دو مجموعه، توان فنی و تجربیات شرکت کیو در توسعه نرم‌افزارهای تاکسی اینترنتی به توان فنی تیم کارچین اضافه می‌شود و شرکت راشا نیز بستر لازم برای تست محصول در بازار واقعی و ورود به بازار را برای کارچین فراهم می‌کند.


شروع‌ به‌کار کارچین از خردادماه سال آینده


او درباره اینکه همکاری این دو مجموعه و تاثیری در فعالیت کارچین دارد، گفت: «اضافه شدن این دو مجموعه به خانواده کارچین که به‌صورت یک شراکت راهبردی است، توان فنی، تجربی و بازاری تیم کارچین را در حوزه حمل‌ونقل درون شهری به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد. در واقع بدون استفاده از ظرفیت‌های این دو مجموعه، توسعه محصول اولیه و فعالیت‌های تست و ورود به بازار کارچین هم از لحاظ زمانی بسیار طولانی‌تر می‌شد و هم از لحاظ هزینه‌ای نیاز به منابع مالی خیلی بیشتری داشت. از این رو اضافه شدن این دو مجموعه به خانواده کارچین صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای از لحاظ زمانی و مالی برای کارچین ایجاد کرده است.»

امامی به کارکرد کارچین اشاره کرد و احتمال داد که از خرداد سال آینده این تاکسی اینترنتی کار خود را آغاز می‌کند. او در این باره توضیح داد: «کارچین در حوزه نرم‌افزاری دارای دو بخش است. یک بخش نرم‌افزاری سمت کاربر که شامل اپلیکیشن راننده و مسافر، نرم‌افزار نودهای اتصالگر و نرم‌افزار پنل ارائه‌دهندگان خدمت است، و بخش دوم، ساید بلاکچینی کارچین که شامل قراردادهای هوشمند، زنجیره جانبی و API های لازم برای اتصال بخش نرم‌افزاری به بخش بلاکچینی است. بر این اساس طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته هدف‌گذاری زمانی برای راه‌اندازی محصول اولیه و شروع فرایند تست بازاری و رفع باگ‌های احتمالی پایان خرداد سال آینده است.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.