راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

درباره فرانسیس آرنولد، عضو هیات‌مدیره شرکت آلفابت چه می‌دانید؟

ماهنامه عصر تراکنش شماره 29 / «ساندار پیچای» در اولین اقدامش به‌عنوان مدیرعامل شرکت آلفابت، «فرانسیس آرنولد» را به اعضای هیات‌مدیره شرکت اضافه کرد و به این ترتیب او سومین زن در هیات‌مدیره 11 نفره آلفابت خواهد بود.

آرنولد در حال حاضر در انجمن فناوری کالیفرنیا کار می‌کند و در سال 2018 جایزه نوبل شیمی را دریافت کرده است. آرنولد این جایزه نوبل را به خاطر ارائه روش جدیدی از مهندسی زیستی دریافت کرد که به‌وسیله آن می‌توان همه‌چیز، از شوینده لباس گرفته تا زیست‌سوخت و دارو را در آزمایشگاه تهیه کرد.

این دانشمند آمریکایی جوایز دیگری نیز در کارنامه خود دارد؛ جوایزی از جمله جایزه چارلز استارک دراپز در سال 2011 و مدال فناوری و نوآوری در سال 2013 و جایزه فناوری هزاره در سال 2016. از دیگر افتخارات برجسته آرنولد قرارگیری در بین نامزدهای نهایی سه بخش آکادمی ملی ایالات متحده در سال 2008 است. این سه بخش عبارتند از: آکادمی ملی علوم، آکادمی ملی مهندسی و آکادمی ملی پزشکی.

آرنولد از جمله پیشتازان روش‌های تکامل تدریجی هدایت‌شده در زمینه پروتئین‌ها برای آفرینش سیستم‌های بیولوژیکی مفید شامل آنزیم‌ها، مسیرهای سوخت‌وسازی، مدارهای تنظیم‌شده ژنتیکی و ارگانیسم‌ها به‌شمار می‌رود. ساندار پیچای در توییتی گفت که آرنولد می‌تواند تخصص باورنکردنی علمی و صنعتی را برای آلفابت به همراه بیاورد و مشتاقانه به‌دنبال همکاری با اوست.

دسامبر امسال پیچای علاوه بر مدیرعاملی گوگل، عهده‌دار مدیرعاملی شرکت مادر یعنی آلفابت و جایگزین لری پیج شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.