راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

تراکنش‌های زیر 100 هزار تومان، نیازی به رمز دوم پویا ندارند / آغاز محدودیت استفاده از رمز دوم ایستا از هشتم بهمن‌ماه

رئیس کل بانک مرکزی، عبدالناصر همتی در گزارشی اعلام کرده که فعلاً تراکنش‌های زیر 100 هزار تومان به رمز دوم پویا نیاز ندارند. باتوجه به درخواست کسب‌وکارها، ذینفعان حوزه خرید بدون حضور کارت و همچنین درخواست اپراتورها جهت خرید از طریق کدهای دستوری یواس‌اس‌دی، بانک‌ها می‌توانند تراکنش‌های تا سقف یک میلیون ریال در هر ۲۴ ساعت را از الزام استفاده از رمز دوم پویا معاف کنند.

.h_iframe-aparat_embed_frame{position:relative;}.h_iframe-aparat_embed_frame .ratio{display:block;width:100%;height:auto;}.h_iframe-aparat_embed_frame iframe{position:absolute;top:0;left:0;width:100%;height:100%;}

طبق اطلاعیه بانک مرکزی، از هفته دوم بهمن نیز ارائه خدمات پرداخت غیرحضوری با رمز دوم ایستا طی چند روز در بانک‌های مختلف متوقف می‌شود.

مهران محرمیان، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی نیز در توئیتی با اعلام این موضوع توضیح داده که منظور از تراکنش‌های زیر 100 هزار تومان، تراکنش‌های هر کارت روزانه تا مجموع 100 هزار تومان است.

در گام اول اجرای رمز دوم پویا بانک مرکزی، بانک‌ها را الزام کرده بود که از طریق اپلیکیشن رمز دوم پویای کارت‌های بانکی خود را ارائه دهند. پس از مشکلاتی که برای دریافت رمز دوم پویا از طریق اپلیکیشن وجود داشت، امکان استفاده از پیامک برای دریافت رمز دوم پویا فعال شده و مشتریان بانک‌ها می‌توانند با تأیید شماره همراه خود توسط بانک رمز پویای خود را از طریق پیامک هنگام خرید اینترنتی دریافت کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.