راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

چرا یکپارچگی در نرم افزار مدیریت مالی ضروری است؟ / تجربه‌های مشتریان از نرم‌افزار یکپارچه پارمیس استار

نرم‌افزارهای ERP طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته تا پایان سال 2020، 41/69 میلیارد دلار از بازار جهانی نرم‌افزار را به خود اختصاص خواهند داد و این رقم چشمگیر نشان‌دهنده تأثیر مشهود این سیستم‌ها بر کسب‌وکارهای متوسط و بزرگ است.

کسب‌وکارهایی که تاکنون از نرم‌افزارهای ERP برای مدیریت مالی و سازمانی خود استفاده نکرده‌اند، در سال جدید متوجه حساسیت این موضوع و روی آوردن به این نرم‌افزارها خواهند شد. همزمان چالشی بزرگ برای ایجاد مزیت‌های رقابتی در شرکت‌های تولیدکننده نرم‌افزارهای سازمانی و یکپارچه پدید می‌آید تا بتوانند از فشار بازار سربلند بیرون بیایند.


چه شرکت‌ها و سازمان‌هایی از ERP استفاده می‌کنند؟


سیستم‌های برنامه‌ریزی منابع سازمانی (ERP) توسط سازمان‌هایی که به دنبال مدیریت کارکردهای تجاری خود در یک سیستم متمرکز و یکپارچه هستند، استفاده می‌شوند. ERP معمولاً توسط شرکت‌هایی که در زنجیره تأمین مشغول به کار هستند، استفاده می‌شود تا بتواند تمام بخش‌های فعال ساخت و توزیع محصول را ردیابی کند.

تا به امروز نرم‌افزارهای ERP توسط تعدادی از صنایع مختلف از جمله صنایع بهداشتی، سازمان‌های دولتی، خصوصی و نیمه خصوصی، ساخت‌وساز و صنعت هتلداری و گردشگری استفاده شده است. سازمان نیاز به مدیریت کارکنان، مشتریان و موجودی خود می‌تواند به مزایای ERP اعتماد کند.

ERP همه داده‌های وارد شده را در یک سرور واحد ذخیره می‌کند و به همه زیرسیستم‌های خود امکان می‌دهد تا به صورت لحظه‌ای بتوانند به داده‌های وارد شده بخش‌های دیگر سازمان دست یابند و از آن مطلع شوند.

علاوه بر این، تمام این داده‌ها می‌توانند سازماندهی، تجزیه و تحلیل شوند و به گزارش تبدیل شوند. زیرسیستم‌های ERP شامل حسابداری، انبار، خزانه، بازرگانی داخلی و خارجی، مدیریت امور مشتریان یا CRM، منابع انسانی، فروشگاه اینترنتی یکپارچه با نرم‌افزار حسابداری، پخش مویرگی، تسهیلات و تولید و بهای تمام شده است که می‌تواند همه این‌ها را در یک سیستم جمع کند.


دلایل بهره‌گیری از زیرسیستم‌های ERP توسط شرکت‌ها و سازمان‌ها چیست؟


از نرم‌افزار یکپارچه برای مدیریت بخش‌های مختلف سازمان در آن واحد استفاده می‌شود. اما چگونه ERP به راهکاری برتر و پرطرفدار برای کسب‌وکارها و سازمان‌های بزرگ تبدیل شد؟ با وجود تشابه بسیار زیاد ERP با دیگر نرم‌افزارهای مدیریتی مالی حسابداری، ویژگی‌های منحصر به فرد آن توانسته است در بازار نرم‌افزار برای کسب‌وکارهای بزرگ، ERP را به یک رقیب شاخص تبدیل کرده کند.

فناوری اطلاعات پارمیس که از سال 1383 به صورت تخصصی به تولید نرم‌افزار حسابداری برای اصناف و کسب‌وکارهای مختلف می‌پردازد، محصول خود با رویکرد ERP را چندسالی است به بازار معرفی کرده که مشتریان خود را دارد. سیستم تحت وب پارمیس استار می‌تواند بیشترین ارزش را برای یک سازمان ایجاد کند.

مسائلی مانند پراکندگی جغرافیایی شعبات و دفاتر یک شرکت، با نرم‌افزار ERP دیگر معنایی ندارند و اطلاعات پروژه‌ها دقیق و در لحظه، به‌شکل آنلاین در اختیار مدیریت قرار می‌گیرد. کاهش مغایرت‌ها و افزایش کنترل بر داده‌ها و نیروی انسانی، گزارش‌های مدیریتی دقیقی را برای تصمیم‌گیری در سطوح بالا برای مدیران فراهم می‌کند.

پارمیس با توجه به تجربیات و داستان موفقیت مشتریان خود، به چند دلیل عمده دست یافته است که سازمان‌ها برای راه‌اندازی سیستم ERP و نرم‌افزارهای یکپارچه برای خود در نظر داشته‌اند:

  1. هماهنگی بهتر بخش‌های مختلف سازمان

ویژگی‌های ERP بسته به شرکت تولیدکننده آن، می‌تواند با دیگری متفاوت باشد، اما به طور کلی همه سیستم‌های یکپارچه همکاری بین بخش‌های مختلف یک سازمان را بهبود می‌بخشند. بانک اطلاعاتی متمرکز در پارمیس استار که بخشی جدایی‌ناپذیر از آنچه که آن را منحصر به فرد می‌کند است، باعث می‌شود تا شرکت‌ها، یک منبع واحد را در اختیار نیروی انسانی خود قرار دهند.

همین امر باعث می‌شود هرگونه خطا که در اثر کار با داده‌های نادرست ایجاد شده است، کنترل شده و کاهش یابد و هزینه‌های دیگر را نیز کاهش دهد. علاوه بر این، یک بانک اطلاعاتی مرکزی، هرگونه توقف و تردید در تصمیم‌گیری در طول پروژه‌ها را تا میزان بسیار زیادی کاهش می‌دهد، زیرا تمام اعضای سازمان به داده‌های مورد نیازشان از واحدهای دیگر سازمان دسترسی دارند.

علاوه بر این، نیازی به ادغام اطلاعات در سیستم‌ها یا منابع مختلف نیست. از آنجا که در پارمیس استار کلیه داده‌ها از طریق یک سیستم واحد گردآوری، ذخیره، به اشتراک گذاشته شده و در دسترس هستند، هیچ نگرانی در مورد صحت، کامل یا ایمن بودن داده‌ها وجود ندارد.

  1. گزارشات آنی و تحلیل‌های دقیق

از آنجا که نرم‌افزار ERP پارمیس استار کلیه داده‌های ورودی توسط کاربران را ضبط و ذخیره می‌کند، این کار به گزارش‌گیری‌ها و تحلیل‌های لحظه‌ای کمک فراوانی می‌کند. همچنین نرم‌افزار ERP پارمیس استار گزارش‌گیری‌های مختلف را برای سازمان‌ها آسان‌تر و سریع‌تر کرده است. گزارش‌هایی که برای تهیه باید روزهای متوالی صرف تحقیق و تدوین آن شود، در عرض چند با ERP انجام خواهند شد.

سیستم ERP پارمیس استار یک داشبورد اختصاصی‌سازی شده است تا مدیران هنگام ورود به سیستم، بتوانند گزارش مورد نیاز خود را مشاهده کنند. این گزارش‌ها ممکن است شامل صورت‌های درآمدی و هزینه‌ای گرفته تا KPI های سفارشی که بینش در مورد عملکردهای سازمان را ارائه می‌دهند. امکان دسترسی سریع به این گزارشات سازمان را قادر می‌سازد تا با سرعت بیشتری تصمیم گیری کنند.

  1. بازدهی و بهره‌وری بهبود یافته

با نرم‌افزارهای حسابداری معمول، کارهای خسته‌کننده کاملا اجتناب‌ناپذیر است. کارهایی مانند تهیه گزارش، نظارت بر سطح موجودی‌ها، ردیابی زمان و دستورالعمل‌های پردازش، از لحاظ تاریخی ساعت کاری برای کارکنان در نظر گرفته است. این فرایندها علاوه بر زمان کافی، نیروی انسانی بیشتری را می‌طلبد و حتی ممکن است خطاهای انسانی را بیشتر کند.

سیستم ERP پارمیس استار توانسته است خسته‌کننده‌ترین کارها را به طور خودکار انجام دهد. دیتابیس موجود در نرم‌افزار ERP کارهای اضافی مانند ورود داده‌ها را از بین می‌برد و به سیستم اجازه می‌دهد تا در عرض چند دقیقه محاسبات پیشرفته انجام شوند. این زمان اعضای تیم شما را برای انجام کارهای متفکرانه آزاد می‌کند و در نتیجه در هنگام کار، ROI شما را افزایش می‌دهد و از این طریق است که ERP بهره‌وری، کارایی و سودآوری سازمان شما را افزایش می‌دهد.

  1. رضایت بیشتر مشتریان

در عصر دیجیتال ما، روزانه میلیون‌ها نفر به اینترنت متصل می‌شوند تا مشاوره بگیرند چه لباس‌هایی را بپوشند، چه غذایی را بخورند و چگونه زندگی خود را بگذرانند و با توجه به 84 درصد از مصرف‌کنندگان به همان اندازه که دوست خود را به بررسی آنلاین اعتماد می‌کنند، نظرات قبلی مشتری نسبت به همیشه تأثیرگذار است.

بهترین راه برای افزایش رضایت مشتری، ارائه کالاها و خدمات مشتری محور است. ERP این کار را از چند طریق مختلف ارائه می‌کند. در مرحله اول، اکثر سیستم‌های ERP به ابزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) مجهز شده‌اند یا می‌توانند به راحتی با یک سیستم یکپارچه شوند. با یک ERP، CRM شما به داده‌ها از طریق عملکردهای تجاری دسترسی دارد.

ERP پارمیس استار همراه با اطلاعات تماس، یک CRM یکپارچه دارد که می‌تواند جزئیاتی از قبیل تاریخ سفارش و اطلاعات صورتحساب را به کاربر نشان دهد. درنتیجه مشتریان را به صورت جامع‌تر ببیند تا درک بهتری از خواسته‌ها و نیازهای آنها کسب کند. افزایش درک مشتری به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا استراتژی فروش خود را برای تولید سرب بهبود یافته ترسیم کنند.

  1. نظارت بر موجودی و شمارش انبار، تنها در چندثانیه

یک چالش بزرگ برای شرکت‌های در حال رشد، ردیابی و نظارت بر سطح موجودی آنها است. سیستم‌های ERP از بارکد کردن، برچسب‌های RFID و شماره سریال‌ها برای ثبت موجودی در هر مرحله از شمارش انبار استفاده می‌کنند. این ابزارها کمک می‌کنند تا اطلاعات همه انبارها و موجودی آنها، با یک اسکن و در چند ثانیه شمارش شوند.

زیرا فناوری‌های ردیابی مانند RFID کمک می‌کند تا شمارش بسیا سریع‌تر و دقیق‌تری انجام شود. کاربران می‌توانند KPI های سفارشی را پیکربندی کنند تا ببینند کدام محصولات سریع‌ترین حرکت را انجام می‌دهند، تقاضای بیشتر، و هزینه‌های حمل را افزایش می‌دهد. با دقت بیشتر ارائه شده توسط ERP، مدیران انبار می‌توانند داده‌های زمان واقعی را در مورد موجودی خود دریافت کنند تا تصمیمات دقیق‌تری در مورد کسب‌وکار بگیرند.


زیر سیستم‌های یکپارچه پارمیس استار، قلب تپنده سازمان‌ها است


نرم‌افزار حسابداری یکپارچه پارمیس استار، طیف گسترده‌ای از روش‌های مدیریتی بخش‌های مختلف یک سازمان را و شرکت متوسط را فراهم کرده و آن را به انتخابی ایده‌آل برای طیف متنوعی از کسب‌وکارهای متوسط و بزرگ بدل می‌کند.

پارمیس استار، یک نرم‌افزار جامع و یکپارچه است و تمام عملکردهایی که شما از یک نرم‌افزار ERP انتظار دارید را برآورده می‌کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.