راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

با سامانه رادار ابر آروان وضعیت اختلالات اینترنت کشور را در لحظه می‌توان رصد کرد

ابر آروان در راستای شفافیت اطلاعات و در جایگاه منبع مستقل، تلاش کرده است تا با در دسترس قرار دادن اطلاعات زیرساخت اینترنت کشور، گزارش درلحظه‌ای از وضعیت اتصالات ایران در اختیار همگان قرار دهد.

به گزارش روابط عمومی ابر آروان، اطلاعات سامانه رادار ابر آروان شامل وضعیت ارتباطات اینترنتی ۱۰ دیتاسنتر پرترافیک شامل آسیاتک، ایرانسل، همراه اول، های‌وب، رسپینا، افرانت و مبین‌نت در شهرهای تهران، مشهد، اصفهان و تبریز است که از طریق پروتکل HTTPS دسترسی به ۸ سایت پربازدید جهانی شامل توییچ، ویکی‌پدیا، اینستاگرام، یاهو، گوگل، لینکدین، گیت‌هاب و استک اورفلو را رصد می‌کند. این اطلاعات هر یک دقیقه یک‌بار به‌روزرسانی می‌شوند.

 از امروز این سامانه در نشانی radar.arvancloud.com دردسترس است.

ببینید: در بازه یک هفته‌ای قطع اینترنت، پنج هزار وب‌سایت به ابر آروان پیوستند / ابر آروان چگونه به این کسب‌وکارها خدمات خود را ارائه داد؟

گفتنی است ابر آروان گسترده‌ترین زیرساخت ابری کشور را در اختیار دارد و با حضور در ۱۵ دیتاسنتر از سرویس‌دهندگان مختلف اینترنت کشور و ۱۵ نقطه حضور در نقاط مهم جهان، می‌تواند اطلاعات کاملی از وضعیت زیرساخت اینترنت داخلی و اتصالات آن را در اختیار قرار دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.