راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

حضور اپل در بزرگترین کنفرانس فناوری بعد از 28 سال / صحبت‌ها در مورد حفظ حریم شخصی خواهد بود

لیزا ایادیسیکو / بیزینس اینسایدر / نمایشگاه بین‌المللی سی‌ای‌اس (CES) یکی از مشهورترین رویدادهای جهان است که شرکت‌های مختلف با حضور در این رویداد، جدیدترین ابزارهای تکنولوژیکی خود را در معرض نمایش قرار می‌دهند. آخرین باری که شرکت اپل به صورت رسمی در این رویداد شرکت کرد، به سال 1992 بازمی‌گردد؛ ولی در سال 2020 و بعد 28 سال مجددا در سی‌ای‌اس حضور خواهد داشت. طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، یکی از اعضای هیئت مدیره کمپانی اپل در سی‌ای‌اس شرکت خواهد کرد و در میزگردی به گفتگو در مورد حریم شخصی دیجیتال خواهد پرداخت.

جین هوروات، مدیر ارشد حریم خصوصی جهانی کمپانی اپل است و در میزگردی با مدیرانی از فیسبوک، پروکتر اند گمبل و کمیسیون فدرال تجارت بحث خواهند کرد. در این پنل در مورد نحوه گسترش مقیاس حفاظت از حریم شخصی، نقش قانون‌گذاری در ارتقای حریم شخصی و خواسته‌های مصرف‌کنندگان در خصوص حریم شخصی گفتگو خواهد شد.

نمایشگاه بین‌المللی CES یک نمایشگاه الکترونیک مصرفی است و عمده کار و نوآوری‌های آن در زمینه تکنولوژی است. محل کنونی این نمایشگاه در دره لاس وگاس ایالت نوادا است. این نمایشگاه هر سال هفتم ژانویه شروع به کار می‌کند.

حضور نماینده اپل در این رویداد بیانگر اولویت‌ها و مسیر انتخابی این شرکت است. نگرانی در مورد حفظ حریم شخصی دیجیتال، روز به روز در حال افزایش است؛ در چنین شرایطی کمپانی اپل با شرکت در مناظره‌های عمومی نشان می‌دهد که این موضوع را به اولویت اصلی عملیات خود تبدیل کرده است.

 جای تعجب ندارد که پس از گذشت چندین سال، اولین حضور کمپانی اپل در سی‌ا‌ی‌اس با تمرکز بر موضوع حفظ حریم شخصی همراه باشد. طی چند سال گذشته، شرکت‌های بزرگ تکنولوژیکی از قبیل فیسبوک و گوگل در بخش رسیدگی به داده‌ها تحت نظارت‌های موشکافانه‌ای قرار گرفته‌اند. به همین دلیل هم اپل عمده توجه خود را به این موضوع اختصاص داده است.

تیم کوک، مدیر عامل اپل به کرات بیان کرده که این شرکت حفظ حریم شخصی را یکی از اساسی‌ترین حقوق انسانی می‌داند و از آن‌جایی که مدل کسب‌وکاری این کمپانی وابستگی چندانی به درآمد تبلیغات ندارد، الزامی برای جمع‌آوری و به‌کارگیری داده‌های مشتریان احساس نمی‌شود. کمپین‌های بازاریابی اپل نیز طی چند سال گذشته بر حفظ حریم شخصی تاکید داشته‌اند.

رانجیت اتوال، یکی از مدیران ارشد تحقیقات در شرکت گارتنر است. وی در گفتگو با بیزینس اینسایدر اشاره کرد: «اپل از نظر نحوه برخورد با داده‌های مشتری، خود را در جایگاه متفاوت‌تری نسبت به دیگر رقبایش می‌بیند.»


اپل کم‌کم حضورش در سی‌ای‌اس را افزایش می‌دهد


درست است که اپل بابت حضورش در سی‌ای‌اس کنفرانس خبری برگزار نمی‌کند و غرفه بزرگی در نمایشگاه نخواهد داشت، ولی این شرکت طی سال‌های گذشته، حضور خود را در سی‌ای‌اس پررنگ‌تر کرده است. برای مثال در رویداد سال 2019 عنوان شد که تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ از پلتفرم آی‌تیونز اپل و تکنولوژی ایرپلی 2 این شرکت پشتیبانی خواهد کرد.

همچنین اپل بیلبوردی را در لاس وگاس استریپ، که محل برگزاری سی‌ای‌اس است، نصب کرده و قابلیت‌های حفظ حریم شخصی آیفون را تبلیغ می‌کند. سال‌های پیش، نمایشگاه سی‌ای‌اس پر از محصولات و لوازم شرکت‌هایی بود که همگی با دستگاه‌های اپل کار می‌کردند.

فرانک جیلت، سمت نایب رییس و تحلیلگر را در شرکت تحقیقانی فورستر به عهده دارد. وی اشاره می‌کند: «تلاش بسیاری برای هماهنگی بین سازندگان دستگاه‌ها وجود دارد تا قابلیت‌های اپل را به نمایش گذاشته و از توانمندی‌های این شرکت پشتیبانی کنند.»

طبق پیش‌بینی‌ها، عمده توجه اپل در سی‌ای‌اس 2020 بر حریم شخصی متمرکز خواهد بود. بخش بزرگی از رویداد سی‌ای‌اس به معرفی تکنولوژی‌های مرتبط با سرگرمی و خانه‌های هوشمند تمرکز دارد. این دو دسته جزو حوزه‌هایی هستند که شرکت‌های بزرگ تکنولوژی از قبیل اپل، آمازون و گوگل به دنبال کسب برتری در آن هستند، به همین دلیل است که نام‌های مذکور به شکل فزاینده‌ای نسبت به شرکت در رویداد سی‌ای‌اس علاقه نشان می‌دهند.

خدمات دیجیتال و نگرانی‌های مرتبط با حفظ حریم شخصی جزو دغدغه‌های اصلی کسب‌وکار اپل شده است بنابراین جای تعجب ندارد که این شرکت پا از مرزهای رویداد خود فراتر بگذارد و از کانال‌های دیگر برای ارسال پیامش استفاده کند. به احتمال زیاد، کمپانی اپل در رویداد سی‌ای‌اس محصول مهمی را معرفی نخواهد کرد، بلکه در تلاش خواهد بود تا با ایفای نقشی تاثیرگذار، اکوسیستم محصولات خود را دچار تحول کند.

منبع: بیزینس اینسایدر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.