راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

معرفی شرکت‌های بیمه‌ای کشور به مناسبت روز بیمه / نگاهی کوتاه به علت نام‌گذاری 13 آذر به‌عنوان روز بیمه

13 آذرماه روز بیمه است و به همین مناسبت در راه پرداخت شرکت‌های بیمه‌ای کشور را معرفی و برای هر کدام صفحه معرفی ایجاد کردیم. در این مطلب علاوه بر اینکه نگاهی به معرفی این شرکت‌ها خواهیم داشت، به دلیل نام‌گذاری 13 آذر به‌عنوان روز بیمه نیز می‌پردازیم.

در شماره 28 ماهنامه عصرتراکنش که به‌طور اختصاصی به اینشورتک و تحول صنعت بیمه درنتیجه رشد فناوری اشاره شده است، در گزارشی تحت عنوان «ایران بیمه دار می‌شود» به تاریخ بیمه‌ای کشور پرداخته شده است. خلاصه‌ای کوتاه از این گزارش را با هم می‌خوانیم.


شماره 28 ماهنامه عصر تراکنش را می‌توانید از فین‌تک شاپ خریداری کنید.


«صحبت از بیمه به عهد ناصرالدین‌شاه برمی‌گردد که در سال 1270 طبق امتیازنامه‌ای با عنوان «تاسیس اداره حمل‌ونقل و سازمان بیمه در ایران» به لازار پولیاکف روس واگذار شد و در ایران مفهوم بیمه و مقابله با ریسک شکل تازه‌ای به خود گرفت. در زمان احمدشاه در سال 1289 دو شرکت بیمه روسی به نام‌های «نادژدا» و «قفقاز مرکوری» کار خود را به شکل رسمی آغاز کردند و این تاریخ را می‌توان سرآغاز ماجرای پرفرازونشیب بیمه در ایران دانست. حضور گسترده شرکت‌های بیمه‌ای خارجی در ایران، نیاز به حضور شرکت‌های بیمه‌ای وطنی را یادآور می‌شدند به همین خاطر در آبان ماه 1314 پیشنهاد تاسیس شرکت بیمه‌ای ایرانی توسط دکتر «الکساندر آقایان» به «علی اکبرخان داور»، وزیر مالیه وقت داده شد. با تصویب این پیشنهاد در لایحه بودجه سال 1314 برای تامین اعتبار شرکت بیمه‌ای مبلغی در نظر گرفته شد و شرکت بیمه ‌ایران کار خود را به شکل دولتی آغاز کرد. پس از افتتاح رسمی، فعالیت‌های کاری و عمومی شرکت از تاریخ 1314/8/15 آغاز شد و این روز به نام سالروز تاسیس بیمه ایران و سپس به‌عنوان روز بیمه در تاریخ فعالیت‌های اقتصادی و بیمه‌ای کشور به ثبت رسید.» اما پس از تصویب قانون اداره امور شرکت‌های بیمه در تاریخ 1367/9/13 توسط بیمه مرکزی ایران به‌عنوان بازوی نظارتی دولت در صنعت بیمه، تاریخ 13 آذر به‌عنوان روز بیمه تعیین شد.


کتاب اینشورتک راهنمایی جامع برای درک پتانسیل‌های نوآوری و فرصت‌های فناوری در صنعت بیمه است. جهت دریافت اطلاعات بیشتر درباره صنعت بیمه و اینشورتک، این کتاب را مطالعه کنید. کتاب اینشورتک را هم‌اکنون می‌توانید از فروشگاه راه پرداخت به نشانی shop.Way2Pay.ir خریداری کنید.


برای مشاهده برگه معرفی هر یک از شرکت‌های بیمه‌ای، روی لوگوی آنها کلیک کنید:

بیمه ایران
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه حافظ
بیمه رازی
بیمه کارآفرین
بیمه دی
بیمه نوین
بیمه تعاون
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه آرمان
بیمه آسماری
بیمه زندگی خاورمیانه
بیمه حکمت صبا
بیمه ایران معین
بیمه متقابل کیش
بیمه آسیا
بیمه معلم
بیمه امید
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه ملت
بیمه سامان
بیمه پاسارگاد
بیمه میهن
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه سرمد
بیمه تجارت نو
بیمه توسعه
بیمه اتکائی امین


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.