راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نگاهی به بخش‌های گوناگون اکوسیستم بیمه ایران / اینفوگرافیکی از اکوسیستم اینشورتک ایران

اکوسیستم بیمه‌ای ایران یا همان اکوسیستم اینشورتک ایران، سومین اکوسیستمی است که به آن پرداختیم. در این اکوسیستم نهادهای ناظر، کسب‌‌وکارهای بیمه، سازمان‌های بیمه اجتماعی، سایر سازمان‌های بیمه‌ای، نهادهای مرتبط، رویدادها و استارت‌آپ‌های فعال در حوزه بیمه فعالیت می‌کنند که می‌توانید آن‌ها را به‌صورت خلاصه در این اینفوگرافیک مشاهده کنید.

در ادامه و در اینفوگرافیک زیر می‌توانید به‌صورت خلاصه اکوسیستم اینشورتک ایران را مشاهده کنید:

برای مشاهده فایل باکیفیت اینفوگرافیک زیر روی آن کلیک کنید

بخش‌های گوناگون اکوسیستم اینشورتک ایران

در رأس این اکوسیستم، بیمه مرکزی به‌عنوان نهاد ناظر قرار دارد. قانون تأسيس بيمه مركزى ايران و بيمه‌گرى در ۳۰ خرداد ۱۳۵۰ در ۷۷ ماده به تصويب رسيد و نحوه فعاليت و عمليات بيمه را در مورد شركت‌هاى داخلى و خارجى ترسيم کرد.

سپس در اکوسیستم اینشورتک ایران کسب‌وکارهای بیمه‌ای آرمان، آسماری، آسیا، اتکایی ایرانیان، اتکایی امین، البرز، امید، ایران، ایران معین، پارسیان، پاسارگاد، تجارت نو، تعاون، توسعه، حافظ، حکمت صبا، دانا، دی، بیمه متقابل کیش، ملت، معلم، ما، کوثر، کارآفرین، سینا، سرمد، سامان، زندگی خاورمیانه، رازی، میهن و نوین فعالیت می‌کنند.

در ادامه سازمان‌های بیمه اجتماعی که شامل بیمه سلامت ایران، تأمین اجتماعی نیروهای مسلح و تأمین اجتماعی است، قرار دارد.

همچنین سایر سازمان‌های بیمه‌ای مانند آتیه سازان حافظ، سرویس بیمه شهر و کمک‌رسانی ایران نیز در این اکوسیستم فعالیت می‌کنند.

پژوهشکده بیمه و سندیکای بیمه گران ایران نیز نهادهای مرتبط اکوسیستم اینشورتک ایران هستند. همایش ملی بیمه و توسعه و نمایشگاه بورس، بانک و بیمه نیز از رویدادهای مهم این حوزه هستند.

در اکوسیستم بیمه ایران، استارت‌آپ‌هایی مانند ازکی، بیدبرگ، بیمه بازار، بیمه تایم، بیمه کلیک، بیمیتو، بیمیک، بیمیلاین، مرکوری، هشتگ بیمه و وبیمه نیز فعالیت می‌کنند.

درصورتی که شما مجموعه‌ای هستید که در حوزه اینشورتک فعالیت می‌کنید و در این اینفوگرافیک قرار ندارید، با تحریریه راه پرداخت به شما 46010539-021 تماس بگیرید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.