راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

وزیر اقتصاد فرانسه: لیبرا را تحمل نمی‌کنیم

ماهنامه عصر تراکنش 27 / وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه ضمن انتقاد دوباره از لیبرا، ارز دیجیتال فیس‌بوک، بار دیگر بر موضع خود تاکید کرد و گفت که موجودیت لیبرا قابل قبول نیست. به گزارش کوین تلگراف، «برونو لومر»، در اظهارنظری اعلام کرد که لیبرا ابتکار عمل در حوره ارزها را از دولت‌ها می‌گیرد.

صحبت‌های لومر یادآور اظهارات چندی پیش «اولاف شولز»، وزیر اقتصاد آلمان، است. لومر در این خصوص می‌نویسد: «نمی‌توانم اجازه دهم قوی‌ترین ابزار یک دولت، یعنی سیاست‌های پولی و مالی، به دست نهادهایی بیافتاد که به صورت دموکراتیک کنترل نمی‌شوند. در حالی که فشارهای بین‌المللی در خصوص عرضه ارز دیجیتال لیبرا روز به روز افزایش است، می‌توان فرانسه را یکی از سرسخت‌ترین مخالفان لیبرا دانست.»

پیش‌تر لومر گفته بود که فرانسه به‌عنوان یک کشور مستقل [عضو اتحادیه اروپا]، اجازه توسعه لیبرا را نخواهد داد چرا که آن را تهدیدی برای ساختارهای مالی اتحادیه اروپا می‌داند؛ او علاوه بر این، مشکلات دیگری را نیز در خصوص لیبرا عنوان کرد. اظهارات تازه لومر تنها تاکید بیشتر او بر گفته‌های پیشینش است.

وی ضمن اشاره به این مسئله که فیس‌بوک نمی‌تواند به اندازه سیستم‌های مالی دولتی، اعتماد مردم را جلب کند، می‌افزاید: موضع فرانسه مشخص است: «ما به نوآوری‌هایی نیاز داریم که حاکمیت دولت را زیر سوال نبرد. نه حاکمیت مالی و نه حاکمیت سیاسی را نمی‌توان از روی مصحلت و سود با دیگری به اشتراک گذاشت.»

کوین تلگراف پیش‌تر گزارش کرده بود که سیل انتقادات نسبت به لیبرا باعث شده تا رویکردهای دولت‌های مختلف از جانب طرفداران بیت کوین مسخره شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.