راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مسدود کردن حساب‌های بانکی مایکت به‌خاطر ۵۷۵ هزار تومان / مایکت از توسعه‌دهندگان خود بابت تاخیر در تصفیه حساب آبان‌ماه عذرخواهی کرد

تصفیه حساب مالی توسعه‌دهندگان بازار اندرویدی مایکت که برای هر ماه، معمولاً در روز اول یا دوم ماه بعد انجام می‌شد، در آبان‌ماه 1398 به مشکل برخورد. حساب‌های بانکی مایکت بر اساس دستور قضایی و اقدام پلیس فتا در یکی از شهرستان‌ها، در تاریخ ۱۸ آبان 13۹۸ مسدود شد و به همین دلیل این شرکت نتوانست به تصفیه توسعه‌دهندگان خود اقدام کند.

مایکت طی بیانیه‌ای در ششم آذرماه از تمامی توسعه‌دهندگان بابت این تأخیر عذرخواهی کرد و دلیل این تأخیر را هم برای آنها توضیح داد.

وحید رحیمیان، مدیرعامل مایکت در این بیانیه دلیل مسدودی حساب این شرکت را توضیح داده بود. به‌گفته او خرید درون برنامه‌ای به مبلغ ۵۷۵ هزار تومان در تاریخ ۱۳ فروردین 13۹۸ در مایکت انجام شده بود که در ۱۸ تیرماه پلیس فتا از این شرکت درخصوص این خرید درون برنامه‌ای استعلام کرد، چراکه دارنده کارت مدعی بود اطلاعات کارت بانکی او افشا شده است و تراکنش بانکی انجام شده، دزدی از کارت او بوده است.

رحیمیان در ادامه اشاره کرده بود که در چهارماه پس از این استعلام، هیچ درخواست دیگری مرتبط با این پرونده به مایکت نیامده است، اما ناگهان در تاریخ ۱۸ آبان 13۹۸ از طریق بانک خود مطلع شدیم که به دستور پلیس فتا حساب‌های این شرکت مسدود شده است. مسدود شدن حساب‌ها بدون اطلاع یا اخطار قبلی به این شرکت و علیرغم انجام شدن این خرید در فروردین 13۹۸ و تصفیه حساب با توسعه دهنده در همان زمان، بوده است.



او بیان کرد که مسدود کردن چند صد میلیون تومان موجودی حساب این شرکت، به‌ازای ۵۷۵ هزار تومان دزدی اینترنتی، که در آن مایکت به هیچ وجه نقشی نداشته است، باعث شد که این شرکت در تاریخ ۲۲ آبان، وجه مذکور را از حساب شخصی یکی از افراد تیم مایکت به شاکی پرداخت کند (هر چند هنوز حکم برای پرونده قضایی صادر نشده است). بنا به آن بیانیه همچنان حساب‌های این شرکت مسدود است تا روال‌های اداری طی شود.

رحیمیان در این بیانیه اظهار کرده بود که قطعاً این نوع برخورد با کسب‌وکارهای ایرانی، موجب دلسردی کارآفرینان خواهد شد. در این شرایط شعار «رونق تولید» صرفاً یک آرزو در کشور است، نه یک برنامه عملیاتی. امیدواریم روزی برسد که به این دغدغه‌ها بیشتر توجه شود.

تیم مایکت اعلام کرده که در حال دریافت وام بانکی برای انجام تصفیه حساب توسعه دهندگان خود هستند. طبق بیانیه صادر شده در ششم آذرماه از سوی آنها نیز نوشته شده بود که این شرکت تصفیه آبان‌ماه را تا حداکثر ۹ آذرماه با توسعه دهندگان خود انجام می‌دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.