راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بانک‌های آلمانی برای ذخیره‌سازی و فروش ارز رمزنگاری شده در سال 2020 مجوز گرفتند

سال آینده میلادی و پس از عملیاتی شدن چهارمین رهنمود پولشویی اتحادیه اروپا، بانک‌های آلمان مجاز خواهند بود تا به مدیریت رمزارزهایی همچون بیت‌کوین بپردازند. رهنمود مذکور در بوندستاگ یا همان پارلمان آلمان به تصویب رسیده و این امکان را برای بانک‌های کشور فراهم می‌کند تا از وابستگی به متصدیان خدمات شخص ثالث بی‌نیاز شده و خود به متولیان معتبر ارزهای رمزنگاری شده تبدیل شوند.


بانک‌های آلمانی به زودی قادر به مدیریت ارزهای رمزنگاری شده خواهند بود


هندلزبلات یک نشریه خبری آلمانی است که عمده فعالیت خود را به حوزه مالی معطوف کرده است. طبق اعلام این نشریه، موسسات بانکی آلمان از سال 2020 این قابلیت را خواهند داشت که خدمات مرتبط با ارزهای رمزنگاری شده را به مشتریان خود عرضه کنند. بر اساس قوانین جدید، بانک‌های آلمانی از امکان دریافت، ذخیره‌سازی و فروش انواع دارایی‌های دیجیتال برخوردار خواهند بود. بیت‌کوین کش و اتریوم جزو همین دارایی‌های دیجیتال هستند.

رهنمود 2015/849 یک رویکرد قانونی اصلاح شده است که توسط پارلمان اروپا و سیاستمداران آلمانی تبیین شده است. چهارمین رهنمود پولشویی اتحادیه اروپا این واقعیت را نشان می‌دهد که محصولات پول الکترونیکی به شکل فزاینده‌ای در حال جایگزین شدن به جای حساب‌های بانکی هستند.

طبق اعلام فلیکس هالترمن که جزو خبرنگاران هندلزبلات به شمار می‌رود، در رهنمود جدید این امکان برای بانک‌های آلمانی فراهم شده که بدون نیاز به متولیان شخص ثالث، به انجام عملیات مرتبط با ارزهای رمزنگاری شده بپردازند. پیش از این بانک‌ها موظف بودند برای ذخیره ارزهای رمزنگاری شده دست به دامان متولیان خارجی یا شرکت‌های تابعه شوند.

در سال 2020 میلادی، بانک‌های آلمانی راهکارهای مرتبط با ارز رمزنگاری شده را در کنار خدمات مربوط به اوراق قرضه و سهام ارائه خواهند داد. آن دسته از بانک‌هایی که بخواهند خدمات مرتبط با دارایی‌های دیجیتال را عرضه کنند، باید نسبت به دریافت مجوز اقدام کنند. لازم به ذکر است که طبق رهنمود مربوطه، موعد سررسید این مجوز کاربری تمدید خواهد شد.


انتشارات راه پرداخت در ادامه روند تولید کتاب‌هایش در حوزه بلاکچین و رمزارز کتاب «اقتصاد کریپتو: بلاکچین، رمزارز و اقتصاد توکن چگونه دنیای مالی را دگرگون می‌کنند» را با حمایت بنیاد ققنوس منتشر کرد. این کتاب را می‌توانید از فروشگاه راه پرداخت تهیه کنید.


اسون هیلدبرانت مدیر اجرایی شرکت مشاوره‌ای دی‌ال‌سی به شمار می‌رود. وی معتقد است که این طرح ابتکاری، آلمان را به یک پیشگام تبدیل خواهد کرد. او خاطر نشان کرد: «آلمان در مسیر تبدیل شدن به بهشت رمزنگاری قرار دارد و قانون‌گذار آلمان نقش پرچمدار را در تنظیم مقررات مرتبط با ارزهای رمزنگاری شده ایفا می‌کند.» کوین‌گکو وب‌سایتی است که به گردآوری داده‌های مرتبط با رمزنگاری می‌پردازد و بابی اونگ جزو بنیانگذاران آن به شمار می‌رود. اونگ عنوان می‌کند که بانک‌ها با ارائه خدمات این‌چنینی، دروازه موسسات مالی را روی مجموعه‌ عظیمی از فرصت‌ها خواهند گشود. وی در ادامه چنین توضیح می‌دهد:

بانک‌ها خدماتی مانند فروش طلا، سهام، واحدهای اوراق بهادار و بیمه را به شکل مستقیم به مشتریان خرد عرضه می‌کنند؛ پس دلیلی ندارد که از فروش ارز رمزنگاری شده منع شوند. چرا تصمیم‌گیری بانکداران در مورد این موضوع به طول انجامیده است؟ فروش ارز رمزنگاری شده برای بانک‌ها همانند معدنی از طلا است که در انتظار کشف و استخراج است.

بابی اونگ، از بنیان‌گذاران وب‌سایت کوین‌گکو

گروهی از مردم از چهارمین رهنمود اتحادیه اروپا استقبال کرده‌اند، ولی بعضی دیگر به آن انتقاد دارند


 گزارش‌های محلی حاکی از آن است که انجمن بانکداری آلمان یا همان BdB مقررات جدیدی مورد پذیرش قرار داده است. این انجمن بانکداری اعلام کرده است: «موسسات اعتباری در حفاظت از دارایی‌های مشتریان صاحب تجربه هستند، در حوزه مدیریت ریسک نیز این موسسات از تعهد لازم برای محافظت از سرمایه‌گذاران برخوردارند و همواره توسط نهادهای نظارتی مالی تحت کنترل هستند.»

انجمن بانکداری آلمان همچنین خاطر نشان کرد که در رهنمود جدید، امکان سرمایه‌گذاری داخلی در دارایی‌های دیجیتال فراهم می‌شود و نیازی نیست که ساکنان این کشور به دنبال صندوق‌های سرمایه‌گذاری خارجی بگردند. چانگ‌پنگ ژائو که سمت مدیر عاملی بایننس را به عهده دارد، پس از انتشار بیانیه رمزنگاری بانک‌های آلمانی، عنوان کرد: «بانک‌های هوشمند چنین کاری را انجام می‌دهند و بیت‌کوین هنوز به پایان عمر خود نرسیده است.»



منتقدان چهارمین رهنمود پولشویی اتحادیه اروپا، آن را فاقد جذابیت کافی و غیر دوستانه می‌دانند. یکی از افرادی که نگاه بدبینانه‌ای به رهنمود مذکور دارد، نوشته است: «قانون جدید مبارزه با پولشویی بر کل اتحادیه اروپا تاثیر می‌گذارد. میلیاردها دلار از یوروهای موجود در حساب‌های بانکی مشمول نرخ‌های بهره منفی هستند و اکنون که این قانون تصویب شده، جای تعجب ندارد که از سال آینده افراد برای نگهداری پول فیات در حساب‌ بانکی خود مجبور به پرداخت صورتحساب شوند.»


کتاب راهنمای بیت‌کوین به 22 فصل و چهار بخش تقسیم شده است. در این چهار بخش درباره ماهیت و چیستی بیت‌کوین، انواع شیوه‌های سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین، قابلیت‌های انجام بیت‌کوین و آینده بیت‌کوین صحبت شده است. شما می‌توانید این کتاب را از فروشگاه راه پرداخت تهیه کنید.


نیلز ناوهازر از مدیران اجرایی بادن – وورتمبرگ، یکی دیگر از افرادی است که با ذخیره‌سازی ارز رمزنگاری شده در بانک‌های آلمانی مخالف است. این تحلیلگر مالی در مصاحبه با هندلزبلات اشاره کرد که رهنمود جدید فشار بیشتری بر حامیان حفظ امنیت مشتریان وارد خواهد کرد. وی گفت:

اگر بانک‌های آلمانی مجاز به فروش و ذخیره ارزهای رمزنگاری شده باشند، بدون آن‌که مشتریان خود را متوجه موضوع کنند، آن‌ها را در معرض ریسک از دست دادن کل دارایی خود قرار خواهند داد.

نیلز ناوهازر از مدیران اجرایی بادن

ناوهازر اشاره کرد که بانک‌ها موظف هستند در مورد هزینه‌ها و ریسک‌های مربوط به سرمایه‌گذاری در سهام و اوراق قرضه به مشتری‌های خود اطلاع‌رسانی لازم را انجام دهند. تحلیلگر بادن – وورتمبرگ تاکید کرد همین اطلاع‌رسانی در مورد فروش مستقیم دارایی‌های دیجیتال نیز باید اعمال شود.

منبع: بیت‌کوین.کام

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.