راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

به گفته مدیر شبکه اجرایی جرایم مالی ایالات متحده، قوانین مبارزه با پولشویی در حوزه رمزنگاری نیز پیاده‌سازی می‌شوند

کنت بلانکو که مدیریت شبکه اجرایی جرایم مالی ایالات متحده (FinCEN) را به عهده دارد، طی سخنرانی خود در دانشگاه جرج‌تاون عنوان کرد که قوانین مبارزه با پولشویی برای همه اعمال می‌شود.

روز 21 اکتبر، امریکن بنکر، نشریه فعال در حوزه تجارت بانکی، گزارش کرد: طبق اعلام بلانکو، تمامی شرکت‌های فین‌تکی که امکان فعالیت بی‌ نام و نشان را برای کاربران ارزهای رمزنگاری شده فراهم می‌کنند، درست مثل بقیه باید از قوانین مبارزه با پولشویی تبعیت کنند.

.

بلانکو به مسئولیت‌ها و قانون محرمانگی بانکی اشاره می‌کند

به نظر می‌رسد که مخاطب اصلی سخنان بلانکو، آن دسته از سیستم‌های پرداخت رمزنگاری شده است که زمینه را برای انجام فعالیت‌های مجرمانه پنهانی و مشارکت بی نام و نشان در رفتارهای جنایی فراهم می‌کنند.

مدیر شبکه اجرایی جرایم مالی در سخنان خود به هدف کلیدی سیاست مبارزه با پولشویی اشاره کرد که عبارت است از کسب اطلاعات در مورد طرفین تراکنش‌های پرداخت. وی افزود:

دلایل محکمی وجود دارد که بر لزوم شناسایی طرفین تراکنش اشاره دارد. احتمال دارد که برخی افراد در فعالیت‌های غیرقانونی از قبیل قاچاق انسان و مواد مخدر دست داشته باشند. چنین افرادی باید شناسایی شوند.

بلانکو در جمع حضار عنوان کرد که دستیابی به چنین اطلاعاتی چندان هم دشوار نیست و گفت: «تمام آن‌چه از طرفین تراکنش می‌پرسیم، عبارت است از نام، نشانی، شماره حساب، تراکنش، اطلاعات طرف مقابل و مبلغ.» او چنین ادامه داد:

«اگر به من بگویید که طرف مقابل معامله خود را نمی‌شناسید، به دردسر خواهید افتاد. لازم است که او را بشناسید و این چیزی است که ما از شما انتظار داریم.»

در اوایل ماه جاری میلادی، مدیران فعال در سه نهاد رگولاتوری مالی مهم ایالات متحده، یک بیانیه مشترک منتشر کردند و در مورد تعهدات مبارزه با پولشویی و مقابله با تامین مالی تروریسم به کاربران صنعت رمزنگاری هشدار دادند. آن‌ها همچنین به شرکت‌های فعال در حوزه رمزنگاری تذکر دادند که باید از قانون محرمانگی بانکی پیروی کنند. بلانگو در این رابطه عنوان کرد:

فرقی نمی‌کند در زمینه استیبل‌کوین‌ها فعالیت داشته باشید یا تکنولوژی توزیع شده، همه باید از تعهدات قانون محرمانگی بانکی تبعیت کنند.

بلانکو به شکل مستقیم به استیبل‌کوین لیبرای فیسبوک اشاره‌ای نکرد، ولی اعلام کرد تا زمانی که شبکه اجرایی جرایم مالی پابرجاست، هیچ تفاوتی بین استیبل‌کوین‌ها و انواع دیگر ارزهای رمزنگاری شده قائل نخواهد شد.

.

کنگره آمریکا از شبکه اجرایی جرایم مالی خواسته تا در مورد تکنولوژی بلاکچین تحقیق کند

طبق گزارشی که پیش‌تر توسط کوین‌تلگراف منتشر شده، مجلس نمایندگان ایالات متحده در راستای مبارزه با جرایم مالی، با تصویب لایحه‌ای از شبکه اجرایی جرایم مالی خواسته تا در مورد تکنولوژی بلاکچین تحقیق کند. طبق لایحه مذکور، کنت بلانکو موظف شده تا رهبری تحقیق در مورد تکنولوژی‌های نوظهوری از قبیل بلاکچین را به عهده بگیرد.

منبع: کوین‌تلگراف

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.