راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نظارت رگولاتور مالی انگلیس بر سرمایه‌گذاران کریپتو، 74 درصد بیشتر شده است

در سال گذشته، میزان نظارت و تحقیقات مرجع راهبرد امور مالی انگلستان (اف‌سی‌ای) بر شرکت‌های کریپتوکارنسی افزایش چشمگیری داشته است.

به گزارش اخیر فایننشیال‌تایمز، این رگولاتور مالی انگلیسی قصد دارد بر 87 شرکت رمزارزی نظارت داشته باشد. این تعداد شرکت‌های مورد نظارت رگولاتور انگلیس، نسبت به سال گذشته 74 درصد افزایش داشته است و سال گذشته تعداد این شرکت‌های تحت نظارت، 50 مورد بوده است.

داده‌های ذکرشده توسط دیوید هفرون، شریک شرکت حقوقی «پینسنت مسونز» جمع‌آوری شده است. در این خصوص هفرون به فایننشیال‌تایمز گفت که افزایش آمار در سال جاری نشان می‌دهد که اف‌سی‌ای کنترل بیشتر و رویکرد حساب‌شده‌ای برای صنعت کریپتوکارنسی اتخاذ کرده است.

اف‌سی‌ای در ماه مه امسال هشدار داد که میزان کلاهبرداری پلتفرم‌های آنلاین از سرمایه‌گذاران به‌واسطه کریپتوکارنسی و کلاهبرداری ‌در معاملات خارجی، سه برابر بیشتر شده است. همچنین تخمین زده شده که 1/800 پرونده‌ کلاهبرداری در سال‌های 2018 تا 2019، 27 میلیون یورو (33/2 میلیون دلار) بودجه از دست رفته را نشان داده‌اند.

مقامات گفتند که کلاهبرداران برای ارتکاب به جرم بیشتر، از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. درواقع آنها اغلب با تاییدهای جعلی افراد مشهور و تصاویر لوکس، اقدام به فریب سرمایه‌گذاران غیر حرفه‌ای می‌کنند.

علاوه‌بر این، اف‌سی‌ای اخیرا دستورالعملی برای صنعت کریپتو ارائه داده است. در این دستورالعمل مشخص شده کدام توکن‌ها، تحت نظارت قرار می‌گیرند و نیز کدامیک، مانند بیت‌کوین و اتریوم، مورد نظارت رگولاتوری نیستند.

منبع: Coindesk

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.