راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

فناوری 5G یکی از داغ‌ترین بحث‌ها در روز اول نمایشگاه جیتکس

امروز درب‌های 39امین نمایشگاه جیتکس روی بازدیدکنندگان گشوده شد. در همین روز اول، فناوری 5جی به یکی از موضوعات مهم و داغ این نمایشگاه تبدیل شد. طی دوازده ماه گذشته، شاهد بوده‌ایم که اپراتورهای مخابراتی محلی از اولین شبکه تجاری 5G خود رونمایی می‌کنند. جیتکس میزبان کارگزاران و اپراتورهایی است که در حال توسعه آینده غنی از فناوری‌های بیش از حد متصل هستند.

دکتر احمد بن علی که سمت معاون ارشد رئیس گروه را در شرکت مخابرات امارات متحده عربی به عهده دارد، عنوان کرد:

امسال بخش عمده‌ای از توجه‌ها به سمت فناوری 5G معطوف شده است. همچنین مجموعه‌ای از تحولات و نوآوری‌های دیجیتالی نیز به نمایش درآمده‌اند که انتظار می‌رود به شکل عمودی در صنایعی مانند حمل‌ونقل، خرده‌فروشی، مراقبت‌های سلامتی، هوانوردی و نفت و گاز به کار گرفته شوند.

طبق اعلام شرکت تحلیل‌گر گارتنر، درآمد زیرساخت 5G به 4.2 میلیارد دلار آمریکا خواهد رسید و در مقایسه با سال 2019، از رشدی 89 درصدی برخوردار خواهد بود.

طی سال 2019، سرمایه‌گذاری در زیرساخت شبکه 5G، شش درصد از کل درآمد حاصل از زیرساخت‌های بی‌سیم ارائه‌دهندگان خدمات مخابراتی را به خود اختصاص خواهد داد. به احتمال زیاد، این رقم در سال 2020 تا 11.6 درصد افزایش خواهد یافت.

شهرت و اعتبار بالای فناوری 5G باعث شده تا جایگاه نمایشگاه جیتکس به عنوان یک پلتفرم منطقه‌ای برای معرفی تکنولوژی‌های پیشگام بیش از پیش تقویت شود. تریکسی لوه‌میرمند، سمت معاون ارشد را در مدیریت رویدادهای مرکز تجارت جهانی دبی به عهده دارد. وی عنوان کرد:

جیتکس همواره پلتفرم معتبری خواهد بود که شرکت‌ها، استارت‌آپ‌ها و نهادهای دولتی را گرد هم جمع خواهد کرد و به برقراری تعامل در جامعه جهانی تکنولوژی خواهند پرداخت. سازمان‌های مذکور با تحت کنترل قرار دادن نبوغ بی حد و اندازه انسان‌ها و قدرت بالای تکنولوژی، در تلاش هستند تا از طریق گفتمان هوشمندانه، ارزش‌های مفید و معناداری را برای جامعه به ارمغان آورند.

کمپانی هواوی یکی از چندین شرکتی است که از فناوری 5G پشتیبانی می‌کند و در تلاش است تا سهمی از فرصت‌های عظیم زیرساخت 5G را به خود اختصاص دهد. این غول چینی مجموعه کاملی از ابزارهای شبکه و راهکارهای ابری خود را در جیتکس سی‌ونهم به نمایش گذاشته است.

هانی صبیح الکوخن، معاون بخش استراتژی در هواوی خاورمیانه است. او می‌گوید:

نرخ پذیرش تکنولوژی 5G در منطقه خاورمیانه در حال شتاب گرفتن است.

کمپانی اریکسون نیز امروز در نمایشگاه حضور دارد و مجموعه‌ای کامل از خدمات زیرساخت‌های شبکه را به نمایش گذاشته است. این شرکت تاکنون چهار قرارداد در حوزه 5G امضا کرده و قصد دارد قراردادهای بیشتری را نیز منعقد کند.

وویچیخ باجدا معاونت رئیس بخش خاورمیانه، آفریقا و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس کمپانی اریکسون را به عهده دارد. او اظهار داشت: «آن نقطه عطفی که مشتاقانه منتظرش بودیم در حال تحقق یافتن است.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.