راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سی‌ونهمین نمایشگاه جیتکس امروز در دوبی آغاز شد / گزارش‌های مستقیم راه پرداخت از جیتکس را از دست ندهید

سی‌ونهمین دوره نمایشگاه جیتکس (Gitex) در تاریخ‌های 6 الی 9 اکتبر 2019 (14 الی 17 مهرماه) در مرکز تجارت جهانی دوبی برپا می‌شود. نمایشگاه جیتکس دوبی معتبرترین نمایشگاه منطقه در زمینه فناوری اطلاعات است که در آن جدیدترین نوآوری‌ها و فناوری‌ها در حوزه فناوری اطلاعات به نمایش گذاشته می‌شود. به واسطه وسعت و گستردگی موضوعات آی‌تی ارائه شده (حدود 20 بخش مختلف که در بیش از 10 صنعت کاربرد دارد) و نیز حضور غرفه‌داران و بازدیدکنندگان بسیاری از اقصی نقاط جهان، باعث شده تقریبا همه مدیران ارشد شرکت‌های معروف دنیا و متخصصان این صنعت در این رویداد شرکت کنند.

علاوه بر آشنایی با جدیدترین فناوری‌ها، نمایشگاه جیتکس فرصتی ویژه و بسیار مناسب برای آشنایی و ایجاد ارتباط با تولیدکنندگان، خرید و سفارش و اخذ نمایندگی محصولات است. در سال گذشته بیش از 5 هزار شرکت در این نمایشگاه غرفه داشتند و بیش از  صد هزار نفر از 120 کشور مختلف نیز در روزهای برگزاری نمایشگاه از آن بازدید کردند. قابل ذکر است که هر ساله مهندسان و متخصصان زیادی از ایران در این رویداد تخصصی و مهم شرکت می‌کنند.

در کل اهمیت نمایشگاه جیتکس دوبی 2019 را در سه حوزه می‌توان بیان کرد: برترین رویداد فناوری در آسیا، خاورمیانه و آفریقا است. دوبی سریع‌ترین رشد جهان را در زمینه مرکزیت فناوری دارا است و از این بابت ارزش مشاهده دارد و همچنین این نمایشگاه بزرگترین گردهمایی موسسات دولتی کشورهای حوزه خاورمیانه و آفریقا (کشورهای منا)، شرکت‌های بزرگ جهانی و استارت‌آپ‌ها است.

در رویداد امسال جیتکس شرکت گرایش تازه کیش (جی‌اس‌اس) نیز حضور خواهد داشت و راه پرداخت هم برای پنجمین سال متوالی به صورت مستقیم این رویداد را گزارش می‌دهد.

.

مهمترین روندهای امسال

امسال در جیتکس مهمترین روندهایی که به آنها پرداخته شده و محوریت رویداد امسال را تشکیل می‌دهند 6 حوزه 5G، تحرک آینده، هوش مصنوعی، فناوری سبک زندگی جیتکس، شهرهای هوشمند و بخش جوایز جیتکس است.

5G

جیتکس امسال بزرگترین تغییر و رفتن به سمت فناوری 5G را از وسایل نقلیه هوشمند گرفته تا دستگاه‌های موبایل ما و به طور کلی در کل اکوسیستم برجسته می‌کند. پیش‌بینی‌ها بر این است که تا سال  2024 حدود 30 میلیون اشتراک تلفن همراه در خاورمیانه و آفریقا وجود داشته باشد.

تحرک آینده

در جیتکس می‌توانید ببینید که چطور تکنولوژی توانسته حوزه حمل‌ونقل را به سمت و سوهای جدیدی هدایت کند؛ از وسایل نقلیه بدون راننده گرفته تا مدیریت ترافیک خودکار.

می‌توانید در این رویداد از نوآوری‌های حوزه رانندگی، راهکارهای حمل‌ونقل در سطح شهر و مدل‌های کسب‌وکاری با استفاده از تحرک الترونیکی، فناوری مستقل، اسکوترهای الکترونیکی و تحرک به عنوان سرویس (MaaS) آشنا شوید.

هوش مصنوعی

پذیرش روزافزون فناوری‌های هوش مصنوعی تحولات چشمگیری را در صنایع و اکوسیستم‌های فناوری در سراسر جهان ایجاد می‌کند. در حال حاضر 77 درصد از دستگاه‌ها به نوعی از فناوری هوش مصنوعی بهره‌مند هستند و باید گفت که حضور آنها در زندگی ما روز به روز افزایش خواهد یافت.

در جیتکس امسال می‌توانید از بخش مربوط به هوش مصنوعی بازدید کنید و در برنامه‌ها و کنفرانس‌ها و کارگاه‌هایی که با موضوع هوش مصنوعی برگزار می‌شود، شرکت کنید.

فناوری سبک زندگی جیتکس

جیتکس 2019 بخشی را به فناوری سبک زندگی اختصاص داده است که در آن آخرین فناوری‌ها در حوزه خانه‌های هوشمند، پوشیدنی‌ها، لوازم جانبی موبایل، مراقبت‌های بهداشتی هوشمند و غیره نمایش داده می‌شود.

شهرهای هوشمند

با آغوش بازی که شهر دوبی در برابر فناوری گشوده است می‌توان مطمئن شد که این شهر به چشم‌انداز خود که تبدیل شدن به هوشمندترین شهر دنیا تا سال 2021 است، خواهد رسید و هیچ‌جایی بهتر از جیتکس برای از نزدیک شاهد سرعت پیشرفت و استفاده از تکنولوژی در دوبی نیست.

جوایز

بخش جوایز امسال در 9 بخش مختلف دسته‌بندی شده است. جوایز امسال جیتکس دستاوردهای فناوری را بررسی می‌کند و به ساختارشکنانی که توانستند بهترین راهکارها در بخش‌های مخابرات، شهرهای هوشمند، بازاریابی دیجیتال، استارت‌آپ‌ها، امور مالی، خرده‌فروشی، انرژی، آموزش و مراقبت‌های بهداشتی اجرا و پیاده‌سازی کنند، پاداش خواهد داد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.