راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

فیسرو خودپرداز ویژه با قابلیت شناسایی بیومتریک کف دست راه‌اندازی کرده است

شرکت فیسرو، ارائه‌دهنده پرداخت‌ها و راه‌حل‌های تکنولوژی خدمات مالی در جهان، خودپرداز پیشرفته با نام «کیوسک شعبه تعاملی» را راه‌اندازی کرده است.

این شرکت در وب‌سایت خود گفت که این دستگاه سلف سرویس، همانند یک سوپر ای‌تی‌ام است. این خودپرداز می‌تواند تراکنش‌های نقدی و چک، درخواست‌های کارت اعتباری، وام‌ها و تراکنش‌های پیشرفته دیگر را که فقط توسط متصدی بانک صورت می‌پذیرد، انجام دهد.

همچنین طبق بیانیه فیسرو این خودپرداز با راهکار شناسایی رگ‌های کف دست شرکت «وریفست» ادغام‌شده تا شناسایی بیومتریک امن و راحتی را ارائه دهد.

اندی جونسون، معاون تکنولوژی در اتحادیه اعتباری تعاونی اعضا می‌گوید:

«ارائه یک گزینه سلف سرویس جامع، در زمان افراد صرفه‌جویی می‌کند و مشارکت با وریفست برای شناسایی بیومتریک، به اعضا اطمینان خاطر می‌دهد که فقط خودشان می‌توانند به حساب‌هایشان دسترسی پیدا کنند.»

لازم به ذکر است که این اتحادیه اعتباری، یکی از اولین نهادهای مالی بوده که کیوسک شعبه تعاملی را پیاده‌سازی کرده است.

اگرچه این کیوسک با راهکارهای شناسایی بیومتریک وریفست ادغام شده است؛ اما می‌تواند طیف وسیعی از قابلیت‌های شناسایی ازجمله کارت یا پین کد و نام کاربردی یا رمز عبور را نیز داشته باشد.

به گفته فیسرو، این دستگاه با قابلیت ریسایکلینگ و ظرفیت بالایی که در پذیرش اسکناس دارد، الزام حضور متصدی برای تعمیر دستگاه را کاهش می‌دهد و بهره‌وری بیشتری برای شعبه ایجاد می‌کند.

همچنین شان هولتزکلو، مدیر و معاون ارشد راه‌حل‌های مالی، ریسک، کلاهبرداری، مدیریت محتوای سازمانی در فیسرو می‌گوید:

«کیوسک شعبه تعاملی می‌تواند تعداد زیادی از تراکنش‌هایی که در شعبه انجام می‌شوند را خودکار سازد. بنابراین، مصرف‌کنندگان می‌توانند تراکنش‌هایشان را با سرعت دلخواهشان مدیریت کنند و کارمند بانک می‌توانند بر نقش‌های مشورتی و کارهای پیچیده‌تر متمرکز شود.»

علاوه بر این، به گفته فیسرو سخت‌افزار کیوسک توسط هیوسونگ تولید شده است می‌توانند به طور مستقیم با سیستم عامل اصلی حساب بانکی یا اتحادیه اعتباری و شبکه خدمات کارت ادغام شوند. ادغام متمرکز بدین معنا است که هر حسابی می‌تواند از طریق کیوسک قابل دسترسی باشد و کاربران، همان دسترسی به وجوه واریزشده آنی را خواهند داشت که از طریق متصدی بانک به آنها دسترسی پیدا می‌کردند. علاوه بر این، ادغام متمرکز یعنی تراکنش‌های کیوسک برای ارائه قابلیت‌های بانکداری هوشمند، به ویدیو یا ریموت تلر وابسته نیستند.

منبع: ATM Marketplace

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.