راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

تیم کوک: صدور پول فقط مختص دولت‌ها است / اپل کریپتوکارنسی راه‌اندازی نخواهد کرد

تیم کوک، مدیرعامل اپل، در خصوص این سوال که آیا این شرکت قصد راه‌اندازی کریپتوکارنسی را دارد، پاسخ منفی داد و گفت که اپل قصد ندارد رمزارز خود را راه‌اندازی کند.

او در مصاحبه‌ای که با روزنامه لس‌اکوس انجام داده، گفته است که شرکت‌های خصوصی نباید در کنترل پولی، با دولت‌ها رقابت کنند و سپس توضیح داد:

«از نظر من، پول باید در دست دولت‌ها بماند. درواقع من با این ایده که یک گروه خصوصی، یک ارز رقابتی ایجاد می‌کند، موافق نیستم. لزومی ندارد یک شرکت خصوصی در این راه تلاش کند که در حوزه رمزارز، قدرت را در دست بگیرد.»

ممکن است این نظر او، کنایه‌ای به فیس‌بوک باشد که در حال توسعه پروژه پرداخت‌های استیبل‌کوین لیبرا خود است. همانطور که در خبرهای قبلی منتشر شده، این پروژه در سال 2020 راه‌اندازی می‌شود و درخصوص خطرات بالقوه‌ای که برای ثبات مالی و سیاست‌های پولی ملی ایجاد می‌کند، مورد انتقاد رگولاتورهای سراسر جهان قرار گرفته است.

ببینید: انتقاد ترامپ از رمزارزها ازجمله بیت‌کوین و لیبرا / کریپتوکارنسی‌ها باید تحت قوانین بانکداری قرار بگیرند

در اصل قانون‌گذاران آمریکا و اتحادیه اروپا، خواستار توقف این پروژه شدند.

ببینید: آینده لیبرا چه می‌شود؟

همچنین کوک با اشاره به اینکه کنترل پول باید در دست دولت‌های منتخب باشد، ادامه داد:

«پول، همانند اقدامات پدافندی و استحکامات، باید در اختیار دولت‌ها باشد و این در اصل، ماموریت آنها است. ما نمایندگان خود را برای برعهده‌گرفتن مسئولیت‌های دولت انتخاب می‌کنیم. البته در بین این نمایندگان، شرکت‌ها قرار ندارند و به همین خاطر لازم نیست در این زمینه فعالیتی داشته باشند.»

اپل به‌جای اینکه تمرکزش را در زمینه کریپتو قرار دهد، سعی کرده تا تلاش‌هایش را در راستای انجام پرداخت با ارزهای فیات با استفاده از اپل‌پی و اپل‌کارت پررنگ‌تر کند تا فرایند پرداخت با استفاده از دستگاه‌هایش تجربه آسان و راحت‌تری بشود.

البته گفته‌های کوک در خصوص رمزارزها، خلاف اظهارات جنیفر بیلی، معاون اپل‌پی است که به تازگی گفته بود این شرکت حوزه کریپتوکرانسی را نیز زیر نظر دارد و از نظرشان، این رمزارزها پروژه‌های جالبی هستند.

البته باید گفت که اپل به‌صورت پنهانی در پروژه‌های بلاکچین فعالیت داشته است.

در ماه فوریه، شرکت کالیفرنیایی «کوپرتینو»، پرونده‌ای را برای کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ارائه داد که در آن، به مشارکت اپل در تهیه پیش‌نویس «دستورالعمل بلاکچین» برای Responsible Mineral Initiatives اشاره کرده است. این گروه درصدد هستند تا با کوشش مداوم، از بلاکچین در زنجیره تامین معدن استفاده کنند.

منبع: Coindesk

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.