راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

خرید آسان بیت‌کوین در سطح خیابان‌ها امکان‌پذیرتر شده است / معرفی استارت‌آپ‌هایی که این فرایند را در کشورها ساده کرده‌اند

دسترسی به کریپتوکارنسی، که همچنان یک نوآوری جدید است، به دانش تکنولوژیکی و سواد رایانه‌ای نیاز دارد. برای اینکه این نوآوری نوظهور عمومی شود، بیت‌کوین باید به عبارتی به یک جریان اصلی تبدیل شود و به آسانی در معرض دید عموم قرار گیرد. حالا متخصصان کریپتو، به دنبال راه‌هایی برای تسهیل فرایند کسب دارایی دیجیتال هستند تا مردمان عادی بتوانند راحت‌تر در این فرایند مشارکت داشته باشند.

.

فروش کوپن‌های بیت‌کوین در کیوسک‌ها و فروشگاه‌های لیتوانی

خدمات جدید، فرصتی را برای تازه‌واردان حوزه کریپتو فراهم می‌کنند تا اولین کوین‌هایشان را در خیابان بخرند. به همین ترتیب، فروشگاه‌های زنجیره‌ای خواربارفروشی ناروسن در لیتوانی و همچنین کیوسک‌های مطبوعاتی  لیتووس اسپودا، فروش کوپن‌هایی را آغاز کردند که می‌توان از این کوپن‌ها برای مبادله کریپتوکارنسی استفاده کرد.

دلفی، پایگاه خبری لیتووانی گفت که استارت‌آپ محلی «ربیتون»، نیروی محرکه‌ پشت این پروژه بود تا افراد بیشتری را وارد فضای کریپتو کند.

همچنین بر اساس این گزارش، ربیتون تصمیم گرفته که با دو شرکت دیگر همکاری کند. دلیل این همکاری، نگرش مثبت این دو شرکت نسبت به کریپتوکارنسی و همچنین فروشگاه‌های زیادی است که آنها در سراسر کشور اداره می‌کنند. به همین خاطر این کوپن‌ها در دسترس مشتریان بیشتری قرار خواهد گرفت.

لازم به ذکر است که مشتریان می‌توانند با استفاده از پلتفرم آنلاین ربیتون، پس از گذراندن چند مرحله، کوپن‌ها را بازخرید کنند یا مستقیما با کارت اعتباری، کریپتوکارنسی بخرند.

ریمونداس اسوسکاس، نماینده این استارت‌آپ گفت:

«در ابتدا باید گفت هدف پروژه این است که امکان خرید بیت‌کوین‌ها را ساده‌تر کند؛ حتی برای کسانی‌که تا به حال این کار را انجام نداده‌اند. همچنین با وجود انتظارات زیادی که درباره این ارز مجازی وجود دارد، کاملا واضح است که این ارز به بخش مهمی از تجارت آنلاین و سیستم مالی جهانی تبدیل خواهد شد.»

اگرچه ریبون برای خریدهای کارتی، شش درصد کارمزد می‌گیرد و بیت‌کوین‌کر را با نرخ مبادله حدود 500 یورو (به تاریخ انتشار این گزارش) می‌فروشد، اما باید گفت که این سرویس نقاط قوتی هم دارد. برای مثال، این پلتفرم به ثبت‌نام نیازی ندارد و به حریم خصوصی کاربر احترام می‌گذارد. همچنین ریبون راهی آسان برای خرید مقادیر کم کریپتو فراهم می‌کند و در این فرایند نیز از خریدار نمی‌خواهد که اطلاعات شخصی حساسش را فاش کند یا کپی کارت شناسایی خود را تحویل بدهد.

کوپن‌های ریبون در واحدهای 50، 100 و 999 یورویی ارائه می‌شود و می‌توان آنها را آنلاین هم خریداری کرد. فقط کافی است که گیرنده، ایمیل معتبر و آدرس کریپتو ولت خود را به اشتراک گذارد تا بازخرید کنند. همچنین طبق گفته ویجینتس بارتیسویشس، رئیس ریبون که صاحب فروشگاه‌های ناروسن و کیوسک‌های لیتووس اسپودا، ریتان کانوینینس لیتوانیا یک سیستم معامله بلیت بیت‌کوین است که نسل جوان را نیز مورد هدف خود قرار داده است.

.

خرید بیت‌کوین‌کش را در سون‌الون در فیلیپین

رویکرد مشابه دیگر در خصوص فروش بیت‌کوین، توسط «آبرا» در فیلیپین اتخاذ شده است. آبرا شرکت توسعه‌دهنده اپلیکیشن سرمایه‌گذاری، اخیرا با «اکپی»، ارائه‌دهنده خدمات پرداختی محلی، همکاری کرده تا برای مشتریان، امکان خرید کریپتوکارنسی در شش هزار فروشگاه در کشور را فراهم کند.

کاربران کیف پول آبرا به فروشگاه‌های خرده‌فروشی اکپی در فیلیپین، از جمله فروشگاه‌های زنجیره‌ای «سون‌الون‌» دسترسی خواهند داشت. همچنین این مشتریان قادر خواهند بود که کوین‌های دیجیتال را از کیوسک‌های کلیک سون‌الون‌ در فروشگاه‌ها خریداری یا به گفته وب‌سایت ارائه‌دهنده ولت، آنها را از طریق اپلیکیشن موبایلی کلیک تهیه کنند.

اپلیکیشن آبرا به سرمایه‌گذاران این امکان را می‌دهد که کریپتوکارنسی‌های بزرگ مانند بیت‌کوین‌کش، بیت‌کوین‌کر، اتریم و لایت‌کوین را خرید و فروش و نگهداری کنند. همچنین آنها می‌توانند جمعا 25 کوین و توکن را خریداری، آنها را بین هر دو ارز پشتیبان‌شده مبادله و نیز از پورتفولیو خود در استیبل‌کوین «‌ترویواس‌دی (TUSD)» محافظت کنند.

برای دریافت کریپتوکارنسی، کاربران آبرا نیاز خواهند داشت که به کیوسک‌های کلیک در هر فروشگاه سون‌الون در فیلیپین بروند یا اپلیکیشن کلیک را نصب کنند. لازم به ذکر است که آبرا در گزینه پرداخت‌ صورت‌حساب‌ها در لیست قرار دارد.

همچنین کاربر می‌تواند روزانه بین 500 تا یکصدهزار پزو فیلیپین (9 دلار تا 1,900 دلار) و با کارمزد تراکنش دو درصدی سرمایه‌گذاری کند. پس از تایید جزییات، کاربر می‌تواند رسید خود را چاپ و تراکنش را به‌وسیله صندوقدار کامل کند. لازم به ذکر است از زمانیکه پول شخص به ولتش افزوده می‌شود، او می‌تواند فیات را به کریپتو تبدیل کند.

.

لیبرتی‌ایکس، مکان‌های فروش کریپتو در سراسر آمریکا

ربیتون و آبرا، ازجمله جدیدترین شرکت‌هایی هستند که کار با کریپتوکارنسی را برای تازه‌واردان حوزه ارزهای دیجیتال غیر متمرکز راحت‌تر می‌کنند. لازم به ذکر است که پلتفرم‌های مشابه، در جاهای دیگر جهان نیز فعالیت دارند. برای مثال، «لیبرتی‌ایکس» در آمریکا واقع شده است و با عنوان «بزرگترین شبکه خودپردازها، صندوقدارها و کیوسک‌های بیت‌کوین آمریکا» بازاریابی می‌کند.

با استفاده از این سرویس، می‌توان به روش‌های مختلف، کریپتوکارنسی‌ها را خریداری کرد. همچنین مشتریان می‌توانند با خودپرداز سنتی، بیت‌کوین خود را پرداخت کنند و مکان‌یاب فروشگاهی وب‌سایت می‌تواند نزدیک‌ترین خودپرداز به مشتری را شناسایی و نشان دهد. علاوه‌ بر آن، وب‌سایت لیبرتی‌ایکس گام به گام دستورالعمل خرید کوین از خودپردازها و با استفاده از کارت نقدی را ارائه می‌دهد.

کیوسک‌های نقدی لیبرتی‌ایکس، گزینه‌ای دیگر برای خرید کریپتوکارنسی است. آنها به طور معمول، در خرده‌فروشی‌ها، فروشگاه‌های نقدکننده چک و پمپ بنزین‌ها قرار دارند. تراکنش خرید بیت‌کوین به صورت خودکار انجام می‌شود و با استفاده از تلفن همراه مشتری تکمیل می‌شود. البته اگر مشتری ترجیح بدهد که به‌صورت نقدی و حضوری پرداخت کند، می‌تواند به فروشگاه صندوقدار لیبرتی مراجعه کند که در آنجا یک کارمند، خرید مشتری را تکمیل می‌کند.

دیگر پلتفرم‌ها نیز، با یک سپرده بانکی ساده یا انتقال پول امکان خرید کریپتوکارنسی را فراهم می‌کنند. بدین‌صورت که کاربر می‌تواند بیت‌کوین‎‌کش و بیت‌کوین‌کر را از طریق بیت‌کوییک بخرد و با واریز وجه به حساب بانکی فروشنده یا با ارسال وجه از طریق وسترن‌یونین و مانی‌گرام، پرداخت خود را انجام دهند.

درواقع این پلتفرم، برای خدمات واسطه‌ای خود دو درصد کارمزد و همچنین کارمزد استخراج برای تراکنش کریپتو دریافت می‌کند. همچنین کاربرانی که می‌خواهند از حریم خصوصی خود محافظت کنند و تمایل ندارند شناسه خود را اسکن کنند، محدودیت پرداخت 400 دلاری دارند. بیت‌کوییک در چندین شهر بزرگ ایالت متحده و پایتخت‌های کلومبیا و آرژانتین دفتر دارد.

وال‌آف‌کوینز، یک بازار کریپتوکارنسی است که این نوع خدمات را در مقیاس جغرافیایی بزرگتر فراهم می‌کند. این بازار به صورت جهانی فعالیت دارد و بین خریداران و فروشندگان دارایی‌های دیجیتال در سراسر جهان ارتباط برقرار می‌کند. برای خرید بیت‌کوین و کریپتوکارنسی‌های مهم دیگر با پول نقد فیات، کاربر باید آدرس ولت خود را وارد کند و میزان فیات را به ارز محلی تبدیل کند و سپس برای انتقال، گزینه پرداخت مانند مانی‌گرام، وسترن‌یونین یا بانک خرد برای او آورده می‌شود. وال‌آف‌کوینز، از یک سند تضمینی برای کریپتو استفاده می‌کند و یک سیستم مبتنی بر پول نقد برای فیات است. لازم به ذکر است که این بازار برای محافظت از فروشندگان، کارت‌های اعتباری قبول نمی‌کند.

.

همیشه گزینه خودپردازهای بیت‌‌کوینی وجود دارد

اگر قصد دارید با پول نقد کریپتوکارنسی بخرید، خودپردازهای بیت‌کوینی برای این کار مناسب هستند. به گزارش کوین‌ای‌تی‌ام‌رادار تعداد این خودپردازها به طور مداوم در سراسر جهان در حال رشد است و در حال حاضر، بیش از 5,500 دستگاه در حال فعالیت هستند. در حال حاضر حدود 2,300 خودپرداز بیت‌کوینی و شمارشگر در سراسر جهان وجود دارد که در بین سایر کریپتوکارنسی‌های پیشرو، از بیت‌کوین‌کش پشتیبانی می‌کنند.

همچنین بسیاری از این دستگاه‌ها علاوه بر فروش، می‌توانند خرید بیت‌کوین را نیز انجام دهند. این خودپردازها برای مسافرانی که تمایل دارند پول نقد دیجیتالی خود را همراه داشته باشند نیز بسیار کاربردی است. غالبا خودپردازها برای خدمات خود کارمزد دریافت می‌کنند که مبلغ آن حداکثر 10 درصد مقدار هر تراکنش است. پس همیشه هزینه خرید کرپتوکارنسی را از قبل بررسی کنید.

در آخر، اگر شما یک تازه‌وارد فضای کریپتو هستید و به‌دنبال راهی امن و مطمئن برای دریافت اولین کوین‌ها به‌صورت آنلاین هستید، می‌توانید بیت‌کوین‌کش و کریپتوکارنسی‌های مهم دیگر را از سایت buy.Bitcoin.com با استفاده از کارت اعتباری خریداری کنید. همچنین می‌توانید از طریق سایت local.Bitcoin.com کریپتو خود را تبادل کنید.

منبع: Bitcoin

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.