راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بیت‌پی برای پذیرندگان امکان پذیرش رمزارز اتریوم را فراهم کرد

ارز رمزنگاری‌شده اتریوم، دومین کریپتوکارنسی بزرگ در بازار است و حالا بیت‌پی که ارائه‌دهنده راهکارهای پرداخت است، اعلام کرده که آن را پذیرش خواهد کرد. بنابراین با استفاده از بیت‌پی، کسب‌وکارهای مشترک قادر خواهند بود که با بیت‌کوین، بیت‌کوین کش و اتر، به همراه چند استیبل‌کوین، پرداخت خود را انجام دهند.

ببینید: مقایسه‌ بیت‌کوین کش و اتریوم / این دو چه جایگاهی در مقابل یکدیگر دارند و بهترین راه برای مقایسه‌‌شان چیست؟

بیت‌پی در سال 2011 راه‌اندازی شده و امروزه پرداخت‌های کریپتو و فیات را در بیش از 200 کشور ارائه می‌دهد.

همچنین، ویتالیک بوترین، هم‌بنیان‌گذار و سازنده اتریم گفت که بیت‌پی، این کریپتوکارنسی را وارد سیستم‌های پرداخت جهانی می‌کند.

او ادامه داد:

«درواقع این اقدام بیت‌پی، دنیایی از امکانات را برای اکوسیستم اتریوم ایجاد می‌کند و ما باهم می‌توانیم به‌عنوان یک مبتکر پیشرو، مسیر خود را در کاربرد‌های کرییپتوکارنسی در دنیای واقعی ادامه دهیم.»

همچنین این شرکت گفته که اغلب کریپتوکارنسی‌های بالقوه را نیز بررسی می‌کند.

لازم به ذکر است که بیت‌پی در راستای اهداف سازمانی خود، کریپتوکارنسی‌ها و بلاکچین‌ها را به‌طور منظم ارزیابی می‌کند تا ارسال و دریافت پرداخت‌ها را برای خدمات و محصولات جهانی آسان‌تر کند. می‌توان گفت دلیل پذیرش اتریوم توسط شرکت این است که این رمزارز، پشتیبانی گسترده برای درخواست‌ها در دنیای واقعی دارد و به‌صورت گسترده نیز پذیرش می‌شود.

به‌طور خلاصه استیفن پیر، مدیرعامل بیت‌پی باور دارد که اتریوم با توجه به بازار کنونی‌اش، انتخاب معقولی است. او توضیح می‌دهد:

«اتریوم یکی از بزرگ‌ترین کریپتوکارنسی‌‌ها در بازار است و توسط هزاران شرکت استفاده می‌شود. بنابراین اتریوم می‌تواند انتخاب معقولی باشد.»

البته در چند روز گذشته، پایگاه خبری هنگ‌کنگ (HKFP) مدعی شد که بیت‌پی، کمک‌های مالی بیت‌کوین برای سازمان را به تاخیر می‌انداخته است. اخیرا این سازمان غیرانتفاعی، خبرهای منفی درباره بیت‌پی را پوشش داده است.

بر اساس خبرهای منتشرشده، بیت‌پی دسترسی کمک‌های مالی به مرکز اقتصادی هنگ‌کنک را مسدود کرده و تام گراندی، بنیان‌گذار این پایگاه خبری نیز از این شرکت انتقاد کرده است.

ببینید: وضعیت رگولاتوری توکن‌های امنیتی در کشورهای مختلف آسیایی

بیت‌پی چندهفته‌ای است که دسترسی را مسدود کرده است. گراندی گفت: «مسئله، تاخیر در سیستم بانکداری فیات است و بیت‌پی نیز در مقابل شکایت‌ها و درخواست‌ها سکوت کرده است.»

او در توییتر خود گفت که از استفاده از بیت‌پی، با توجه به اعتبار کم، ارتباطات نامطلوب، خدمات بد مشتری و دستمزدهای بسیار بالایی که دارد، می‌تواند تجربه بدی به وجود بیاورد.

البته هنوز بیت‌پی در خصوص این نگرانی‌ها پاسخی نداده است.

منبع: Coindesk و Cointelegraph

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.