راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سامسونگ با همکاری فرست دیتا و ویزا گوشی‌هایش را به پایانه‌های پرداخت غیرتماسی تبدیل می‌کند

پرداخت‌های درون فروشگاهی، برای ارائه خدمات سریع‌تر و آسان‌تر با هم رقابت می‌کنند. با وجود اینکه بسیاری از خریداران، از روش کارت کشیدن و وارد کردن کارت به درگاه‌ POS استفاده می‌کنند، اما روش غیر تماسی روش رو به رشد و در حال گسترشی است. شرکت‌های کارتی از جمله چیس، کپیتال‌وان و آمریکن اکسپرس، برای مصرف‌کنندگانشان کارت‌های غیر تماسی فراهم می‌کنند.

ببینید: کمتر از دو درصد از فروش خرده‌فروشی‌های آمریکا به پرداخت‌های غیرتماسی موبایلی اختصاص دارد

در عین حال، بازیکنان پرداخت موبایلی، سامسونگ، گوگل و اپل در تلاشند تا پذیرش این نوع پرداخت را از سوی کاربران خود افزایش دهند. حالا سامسونگ با فرست‌دیتا (واحدی از فایسرو) و ویزا همکاری می‌کند که برای پذیرندگان این امکان را فراهم کند تا از دستگاه‌های گوشی موبایل سامسونگی که دارند، به‌عنوان پایانه پرداخت غیر تماسی ان‌اف‌سی استفاده کنند.

در حال حاضر، بسیاری از پذیرندگان کوچک تا متوسط برای انجام پرداخت‌های غیر تماسی از دستگاه‌های کلوور، اسکوئر و غیره استفاده می‌کنند. این سه دستگاه گفته‌شده که به سامسونگ تعلق دارند، روش پذیرش پرداختی دارند که برای پذیرندگان مقرون‌به‌صرفه و برای مصرف‌کنندگان نیز آسان است.

در سال 2018، فرست‌دیتا دستگاه پرداخت هوشمند «کلوور» را راه‌اندازی کرد

البته با توجه به دستگاه‌های ان‌اف‌سی نصب شده موجود، شاید کمی طول بکشد که سه شرکت فرست دیتا، سامسونگ و ویزا بتوانند سهم قابل توجهی از بازار را بینند. در ادامه درباره این دستگاه‌های جدید بیشتر توضیح خواهیم داد.

فرست‌دیتا که متعلق به فایسرو است، گفته که قصد دارد تکنولوژی «سافت‌پوز» خود را ارائه دهد. این تکنولوژی توسط ویزا و سامسونگ توسعه یافته و به تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند اجازه می‌دهد که بدون افزودن سخت‌افزار جدید، پرداخت‌های غیرتماسی را بپذیرند.

سافت‌پوز به پذیرندگان این امکان را می‌دهد تا با استفاده از تکنولوژی ارتباطات میدان نزدیک در داخل دستگاه‌های پوشیدنی، گوشی‌های هوشمند، سوییچ‌ها و دستگاه‌های دیگر، پرداخت‌ها را با استفاده از دستگاه‌ها انجام دهند.

فرست‌دیتا گفت که سیستم سافت‌پوز را در بزرگترین رویداد تکنولوژی اروپا به نام کنفرانس IFA 2019 راه‌اندازی خواهد کرد. سپس این شرکت، قبل از گسترش محصول برای فروش در بازارهای آسیا اقیانوسیه و منطقه اروپا، آسیای میانی و آفریقا، نسخه آزمایشی آن را در هلند راه‌اندازی خواهد کرد.

جان گیبونز، معاون اجرایی و رئیس بخش منطقه اروپا، آسیای میانی و آفریقا آسفایسرو گفت که به دلیل اینکه محبوبیت پرداخت غیر تماسی رو به افزایش است، پس مهم است که پدیرندگان بتوانند از این روش پرداختی در موبایل‌ها نیز استفاده کنند.

او همچنین افزود: «سافت‌پوز برای رفع نیازهای کنونی و آتی مصرف‌کنندگان و کارآفرینان طراحی شده و روشی را که مردم برای پرداخت‌های روزانه از آنها استفاده می‌کنند، تغییر می‌دهد و فرآیند آسان، سریع و امن از پرداخت‌های غیر تماسی فراهم می‌کند.»

منبع: Payments Journal

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.