راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سوئیفت، استاندارد رابط‌ برنامه‌نویسی کاربردی جدیدی را برای‌ بانکداری باز صادر کرد

سوئیفت استاندارد رابط برنامه‌نویسی کاربردی جدیدی را برای مرحله پیش اعتبارسنجی صندوق‌ها منتشر کرد. این اقدام با هدف وارد کردن هر چه بیشتر نوآوری به بانکداری باز در منطقه اروپا انجام گرفته است.

استاندارد رابط‌ برنامه‌نویسی کاربردی سوئیفت در نتیجه دومین رهنمود خدمات پرداخت یا همان PSD2 به اجرا درآمده و به بانک پرداخت کننده این امکان را می‌دهد که از قبل، مبلغی را برای خرید پیش رو اختصاص داده و تضمین کند که پرداخت‌های آتی مربوط به این خرید به صورت کامل انجام خواهند شد.

استانداردهای جهانی رابط‌های برنامه‌نویسی کاربردی به فعالان حوزه بانکداری باز کمک می‌کنند تا با سرعت بالایی از سرویس‌های جدید خود رونمایی کرده و به صورت همزمان، جلوی روند افزایشی سرمایه‌گذاری‌ها را بگیرند. در مقابل، استانداردهای رابط‌های برنامه‌نویسی مجزایی قرار دارند که باید با ساختارهای داده، جریان‌های کاری و الزامات امنیتی مختلف سازگار شوند.

استفان لیندسی، رئیس بخش استانداردهای سوئیفت می‌گوید:

سوئیفت موقعیت منحصر به فردی دارد و از این موقعیت می‌تواند برای مقابله با مشکلات ناشی از عدم یکپارچگی استانداردها در سراسر جهان استفاده کند. ما خوشنود هستیم که توانسته‌ایم نقش خود را توسعه داده و استانداردسازی جهانی رابط‌های برنامه‌نویسی کاربردی بانکداری باز را نیز به عهده بگیریم.

سوئیفت پس از استاندارد رابط برنامه‌نویسی کاربردی پی لیتر (Pay Later) که در اوایل سال جاری میلادی صادر کرده بود، نسبت به ارائه استاندارد جدید پیش اعتبارسنجی اقدام کرد و اکنون این استاندارد در دسترس توسعه‌دهندگان رابط‌های برنامه‌نویسی کاربردی قرار گرفته است.

کریستین نیلسون، ریاست زیرساخت‌های تجاری، پرداخت‌های مصرف کننده و مدیریت پول نقد سوئدبانک را به عهده دارد. وی اشاره می‌کند: «توسعه‌دهندگان امروزی دوست ندارند که از اتصالات میزبان و اتصالاتی با پروتکل انتقال فایل امن استفاده کنند. از این رو رابط‌های برنامه‌نویسی کاربردی جزو بهترین روش‌ها به شمار می‌روند و سوئیفت بهترین نهادی است که می‌تواند نسبت به ایجاد یک انسجام جهانی اقدام کند.»

منبع: فین‌تک فیوچرز

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.