راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

درباره سیف‌الدین آموس، نویسنده کتاب استاندارد بیت‌کوین چه می‌دانید؟

ماهنامه عصر تراکنش / سیف‌الدین آموس را به‌عنوان اقتصاددان و نویسنده‌ای می‌دانند که تمرکزش را روی بیت‌کوین قرار داده که اتفاقاً اولین کتاب آکادمیک در خصوص اقتصاد بیت‌کوین را با عنوان «استاندارد بیت‌کوین: جایگزین غیرمتمرکز بانکداری مرکزی» را نوشته است که در سال 2018 توسط انتشارات وایلی منتشر شد. علاوه بر کتابی که آموس منتشر کرده، تحقیقات و مطالعات او در زمینه اقتصاد بیت‌کوین هم در وب‌سایت رسمی آموس منتشر می‌شود.

کتاب استاندارد بیت‌کوین زمینه و محتوای تاریخی ظهور و رشد بیت‌کوین و همین‌طور عوامل رشد سریع آن را بررسی می‌کند. این کتاب که جزء پرفروش‌ترین کتاب‌های آمازون است، عملیات بیت‌کوین را به روشی کاربردی و همین‌طور بصری توضیح می‌دهد. فصل آخر این کتاب هم به بررسی برخی از رایج‌ترین سؤالات مربوط به بیت‌کوین می‌پردازد؛ سوالاتی از قبیل اینکه آیا ماینینگ بیت‌کوین به‌نوعی هدر دادن انرژی است؟ آیا بیت‌کوین برای مجرمان است و اینکه کنترل بیت‌کوین در دست چه کسانی است و آیا در صورت لزوم می‌توان فرد یا افراد کنترل‌کننده را تغییر داد؟

سیف‌الدین آموس در حال حاضر به‌عنوان استاد رشته اقتصاد در دانشگاه لبنیز آمریکن فعالیت می‌کند و همچنین عضو مرکز کپیتالیسم و اجتماع دانشگاه کلمبیاست. او دکترای خودش را در حوزه توسعه پایدار از دانشگاه کلمبیا نیویورک دریافت کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.