راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

رقابت جی‌پی مورگان با استرایپ و اسکوئر با فراهم کردن قابلیت پرداخت سریع‌ برای پذیرندگان

جی‌پی مورگان می‌خواهد کسب‌وکار شرکت‌های ساختارشکن حوزه فین‌تک را دچار اختلال کند.

بیل کلریکو، سمت مدیر عاملی شرکت وی‌پی را به عهده دارد. بنا به گفته او، جی‌پی مورگان قصد دارد خدمات واریز وجه را به صورت رایگان و در همان روز درخواست، به مشتریان پلتفرم وی‌پی عرضه کند. البته مشتریان مذکور حتما باید در بانک جی‌پی مورگان حساب داشته باشند. لازم به ذکر است که بانک جی‌پی مورگان در دسامبر سال 2017 نسبت به کسب مالکیت استارت‌آپ وی‌پی اقدام کرده است.

کلریکو طی یک مصاحبه تلفنی اعلام کرد:

سایر پردازنده‌ها، پرداخت‌های کسب‌وکارهای کوچک را در 24 یا 48 ساعت انجام می‌دهند؛ در آخر هفته‌ها احتمال دارد این آمار به 72 ساعت نیز افزایش پیدا کند. ولی ما همزمان هم بانک هستیم و هم پردازنده پرداخت؛ به همین دلیل می‌توانیم بدون دریافت هیچ هزینه اضافی، پرداخت‌های کارت اعتباری را در همان روز واریز کنیم.‌

سرویس واریز وجه روزانه هم‌اکنون برای تعدادی از کاربران فراهم شده و طبق برنامه‌ریزی‌ها، تا پایان سال برای تمامی مشتریان پلتفرم عرضه خواهد شد. قابلیت واریز وجه در همان روز می‌تواند کسب‌وکارها را از بسیاری از تنگناها نجات دهد.

با راه‌اندازی این سرویس، برای مثال یک رستوران می‌تواند پرداخت‌های کارتی ساعات تخفیف‌دار خود را در همان روز دریافت کند. طبق اعلام وی‌پی، پرداخت‌هایی که پیش از ساعت 5 بعد از ظهر به وقت ساعت اقیانوس آرام انجام شوند، تا ساعت 9 و نیم شب به حساب کاربر واریز خواهند شد. پرداخت‌های روز شنبه نیز حداکثر تا ساعت 4 صبح یکشنبه در حساب کاربران موجود خواهند بود.

کلریکو عنوان کرده که این ویژگی تنها از طریق بانک چیس، که تنها بزرگ مجهز به کسب‌وکار پرداخت است، ارائه می‌شود.

بانک جی‌پی مورگان چیس با رقبای فین‌تکی قدرتمندی مواجه است که به سرعت در حال رشداند و دگرگونی‌های زیادی را فضای پرداخت ایجاد کرده‌اند. استرایپ و اسکوئر نمونه‌هایی از این رقبا به شمار می‌روند. ارائه سرویس واریز وجه روزانه می‌تواند مزیت رقابتی خوبی برای جی‌پی‌ مورگان باشد. امروزه، فضای تجارت به سمت فضای آنلاین حرکت کرده و شرکت‌های چابک نوظهور به خوبی توانسته‌اند از این روند سود ببرند؛ به همین دلیل اعضای قدیمی‌تر باید هوشیار باشند.

استرایپ و اسکوئر ادعا می‌کنند که پرداخت‌ها را در یک الی دو روز کاری تکمیل می‌کنند و از مشتریانی که تقاضای بهره‌مندی از سرویس‌های سریع‌تری را داشته باشند، کارمزد دریافت می‌کنند. به عنوان نمونه، استرایپ در وبسایت خود عنوان کرده که برای انجام پرداخت آنی، 1.5 درصد کارمزد درنظر گرفته است.

در نتیجه اعلام این خبر، روز سه شنبه سهام اسکوئر تا 2.7 درصد کاهش یافت؛ این در حالی بود که ساعت 11 و 40 دقیقه صبح، سهام جی‌پی مورگان در بورس نیویورک با افزایشی 0.81 درصدی روبرو شد.

چشم‌انداز پرداخت در حال تغییر و تحول است. بازیگران سنتی در تلاش‌اند تا به رقابت با شرکت‌های نوظهور بپردازند؛ از این رو، ارزش ادغام‌های انجام گرفته طی سال جاری میلادی بالغ بر 75 میلیارد دلار گزارش شده است.

بازیگران جدید نیز بیکار ننشسته‌اند. در اوایل ماه جاری میلادی استرایپ اعلام کرد که یک بازوی وام‌دهی را برای کسب‌وکارهای کوچک راه‌اندازی می‌کند. اسکوئر نیز درخواستی ارسال کرده که طبق آن، حساب‌های این شرکت توسط سازمان بیمه سپرده فدرال آمریکا پشتیبانی خواهند شد.

منبع: سی‌ان‌بی‌سی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.